Amatør1 Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Dette er vel et kjent fenomen i disse sommertider.... Jeg bruker insektssvamp (biltema) og Turtle super wash. Men jeg må gni til den store gullmedaljen. Svampen tar fluene, men ikke alt blodet/gørra. Jeg leste et sted at det var enzymer og dritt i disse insektene som slett ikke er bra for lakken. Fugleskitt er heller ikke bra. Hvordan fjerner dere insekter fra fronten på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bird T/A Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Sliter med det samme. Diesel skal visst hjelpe fikk jeg høre i går, men har ikke prøvd det ut enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Bruk insektsfjerningssprayen fra biltema. Fungerer 100%. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilk Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Dette er vel et kjent fenomen i disse sommertider.... Jeg bruker insektssvamp (biltema) og Turtle super wash. Men jeg må gni til den store gullmedaljen. Svampen tar fluene, men ikke alt blodet/gørra. Jeg leste et sted at det var enzymer og dritt i disse insektene som slett ikke er bra for lakken. Fugleskitt er heller ikke bra. Hvordan fjerner dere insekter fra fronten på bilen? Lunkent vann og svamp, ikke bruk løsemidler osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Løsmidler lager vel roser i lakken.. Dra den med til nærmeste selvvask-stasjon, tror en selvvask kan rydde opp i kirkegården på bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Bruker vanlig svamp og karosserirens fra Statoil. Funker sånn noenlunde, men krever endel "elbow grease". Uansett, har bestillt en "startpakke" med Meguiars-produkter fra "n0stra" her på forumet så da blir det nok andre boller! Se tråden om produktene her: Meguiars - verdens beste bilpleieprodukter Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amatør1 Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Sliter med det samme. Diesel skal visst hjelpe fikk jeg høre i går, men har ikke prøvd det ut enda. Vel, jeg brukte 5 timer på å polere bilen i forigårs, og siden diesel tar voksen jeg la på til slutt etter endt arbeid, er det 100% sikkert at diesel kommer jeg ikke til å prøve:) Ellers en del bra tips her ja! Lunkent/varmt vann høres jo enklest ut. #prøver det neste gang# Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 ']Bruk insektsfjerningssprayen fra biltema. Fungerer 100%. Prøvde denne selv igår faktisk.. Ikke ofte ting imponerer meg fra Biltema, men dette fungerte faktisk imponerende godt. 97 av 100 insekter borte uten å skrubbe ;) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Prisen på en slik insektrens på biltema? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Regelen er som oftest: forsøk med det som lager minst friksjon på lakken din og arbeid deg oppover til du får beste resultat. Utifra dette unngår jeg alt som heter svamper og skrubber for det første samt at løsemidler vil fjerne voksen min og i verste fall gi riper i grunnlaget som tar lang tid å legge. Har selv hatt stort hell med en enkel claybar med spray som underlag. Dette tar bort mye. Har det fått lov til å bake i sola i uker og måneder kan det være en ide og rubbe/polere over området med en lett polish. F.ex ScratchX for å nevne noe av det jeg selv bruker og kjøper for folk. Finnes sikkert andre alternativer også. Har nå begynt å ta inn endel Meguiars "Bug and tar remover" som også skal fungere fint. Denne har jeg dog ikke forsøkt selv. Kun sett bilder og lest tester. Skal fungere fint utifra dette. Vet ikke hva biltema tar for sin slik spray men denne: Kjøper jeg inn for folk fra usa til en 79 kroner inkl moms og frakt til meg her i trondheim. Prisen i butikk lå vel i overkant av 200 hvis jeg ikke husker feil her til lands (sjuke priser). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Litt OT; Hvem forhandler Meguiars i Norge? Hadde vært festlig å sammenligne priser.. :) Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 turtle har også en utmerket bug-remover spray.. Denne er også mildere mot lakken enn konkurentene, ble det henvist i en brukertest på et engelsk bilprogram.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Jeg vet at microfiber klut og lunkent vann tar det aller meste.. Men hvor hard er microfiberen på lakk/voksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 tror ikke microfiberklut mot lakk er en heldig miks.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 det jeg har tenkt meg frem til og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg