Gå til innhold

Endelig golf 1 på meg også :)

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 250
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg med hjelp av bror min fått av dekka som var på felgene og fått inspisert de enda bedre! kun 2 som er kantkjørt og det er veldig lite så dreibenken skal nokk få de bra!

 

begynner å vurdere å prøve det med å polere ringene med boltene på! noen som har prøvd det med bra resultat? boltene ser ikke helt vakkre ut!

hva skal jeg bruke? duxola så borrmaskin med autosol? litt irring så må kansje bruke sandpappir først da?

er litt i tvil om det går an å sandblåse sentrene uten å ta av utterringene da men.! innspill!?!?!?

Har også handla no flotte stag som jeg venter på! håper de kommer snart :) 3 stk!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å vurdere å prøve det med å polere ringene med boltene på! noen som har prøvd det med bra resultat? boltene ser ikke helt vakkre ut!

hva skal jeg bruke?

 

Som jeg skrev i den andre (eller rettere sagt; en av de andre trådene dine) har jeg gjort nettopp dette på to sett felger og det funker.

 

Gjør slik:

 

- Klarlakken/forseglinga på felgringen/-kanten fjernes med Duxola. Ta bare en felg av gangen, for dette er vasse saker! Smør på hele kanten og begynn forfra igjen, når du er helt rundt.

Spyl av med vann og børst med en oppvaskkost (eller vær lat; bruk en steamer med tempen på full øs).

 

- Oksydasjon fjernes med en nylonrondell 19-289 fra Tema (på en drill, naturligvis).

 

- Lettere kantskader kan slipes/jevnes med egnede lamellslipesylindre (også fra Tema). Se bilde 18 på side 190 i katalogen.

 

- Etter å ha jevna ut kantskader og pussa vakk oksyderte områder slipte jeg med 1200 vått til det ble helt jevnt (for TH-Line-felgene sitt vedkommende tok dette nesten to dager. Men da tok jeg hele felgen).

 

- Til selve poleringa brukte jeg dette settet fra Clas: http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q163q178q359&CampPath=&IsCampaign=N&NoCache=2006%2D08%2D23+10%3A06%3A38&SelectedWAG=26231&COSID=5ACF3C2652634E08B12D8B069FDC1DCD200740

 

Etter kort tid fant jeg ut at Unipol-voksen lett svidde seg. Heldigvis hadde jeg et spann med Autosol stående, så jeg brukte dette i stedet. Polerte først med den grove hetta og senere med den fine (det følger med to fine. Det tregs).

 

- Bruk vernebriller/ansiktsvern!!!! Dette spruter.

 

Da skulle det bare være å sette i gang, etter at du har handla.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut :)

et lite tilbake stek nå er at han som er størst på mekaniske maksiner og verksted her i trondheim M-Tec nekter å dreie felgene å de blei en tomme for stor for min egen dreibenk så nå må jeg leite etter noen plass de har stor nokk drei benk til å ta de!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg handla poleringssettet på clasohlson. var det slik at du anbefaler heller å bruke autosol enn polishen i settet?

 

Da skal jeg skaffe duxola i morra, det tror jeg de har på tiller farvehandel :) får jeg endelig testa det produktet også! far min nekter å tro det fungerer hehe.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, da har jeg testa å kjøpt duxola :) pensla på et strøk så skulle jeg pensle på et til med en gang for å dekke onkli å da allerede kom lakken av!

venta i 15 minutt å spylte av! trenger nesten ikke polere ringene hadde det ikke vert for litt irring!

 

har også tatt med en felg opp til brundalen vgs der jeg har gått for mange år siden, og har mange jobber der i løpet av året og de så ikke mørkt på å få dreid av felgene! så da skal de prøve en over helga så skal jeg levere resten om det gikk :)

klarer jo ikke holde meg så begynner å polere litt i helga rundt boltene :)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bøsher onkal!

da har jeg også vert bortpå med nylonrondelen og fikk bort det sorte i oxydasjonen raskt, men der det var verst blei det porer i aluminiumen! skal jeg bare begynne med våtsandpappir å slipe til det blir borte så finere og finere sandpapir eller er det bare å begynne med poleringssettet fra clasohlson med engang?

og igjen: anbefaler du autosolen med engang i stede for unipol polishen som var med settet?

har anskaffa ei bøtte autosol i dag :)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår