Gå til innhold

Endelig golf 1 på meg også :)

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

Ja skal bli morro å prøve :) mest for syns skyld for min del men skal nok legge ut et lite refferat :) har jo kun camaron min å sammenligne med akkurat nå da men...... hadde jo s2n å da men den va jo senka 12 cm å veier jo dobbelt så mye som einsern så kan vel ikke sammenlignes den heller!

 

Noen som vet hvor billig man kan skaffe dekk til 15" felger da? 195/50 15" som er rette dimensjonen hær eller? sikkert mye dyrere med 45 profil????

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 250
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja skal bli morro å prøve :) mest for syns skyld for min del men skal nok legge ut et lite refferat :) har jo kun camaron min å sammenligne med akkurat nå da men...... hadde jo s2n å da men den va jo senka 12 cm å veier jo dobbelt så mye som einsern så kan vel ikke sammenlignes den heller!

 

Noen som vet hvor billig man kan skaffe dekk til 15" felger da? 195/50 15" som er rette dimensjonen hær eller? sikkert mye dyrere med 45 profil????

 

 

195/45 15 får du til godt under tusenlappen stykket hos de fleste dekkforhanldere... Du er fra trondheim er du ikke? Sjekk hos Tevodekk, de pleier å ha fine priser.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha! 14 august fikk jeg mail om at pakken var sendt!

ny den 16 august kom det nettop en fyr fra ups på døra mi med en stoor hærlig pakke med gewinde!!!!! syyyyykt fort da! regna med å få en lapp fra posten ang toll først og jeg! hva sjer nå da? har jeg sluppet tolla? kommer den i ettertid?

 

syyyyyykt imponert over leveringstia!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha! 14 august fikk jeg mail om at pakken var sendt!

ny den 16 august kom det nettop en fyr fra ups på døra mi med en stoor hærlig pakke med gewinde!!!!! syyyyykt fort da! regna med å få en lapp fra posten ang toll først og jeg! hva sjer nå da? har jeg sluppet tolla? kommer den i ettertid?

 

syyyyyykt imponert over leveringstia!

 

Drit i toll og møkk da mann... Kom deg ut og monter og ta bilder! Og husk å skru det til bunns! :iconsm :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d vil si at ups er måten å smugle herroin inn til landet på?! hehe neida...

 

halta meg ut på krykkene i sta for å prøve starte bilen etter 2 å ei halv uke med stilstans! to tapp på gassen å vri om nøkkelen så starta den med en gang ;) hehe.

 

så tenkte jeg at jeg kunne poppe hoodn litt å se hvordan det var å skifte grill å lykter! hm! idiotiske klips tenkte jeg å halta bort i garasjen å henta et tynt skrujern! dytta inn klippsa å der var jeg igang! hehe! gikk noen turer inn å ut av huset med krykkene og henta en å en del å endte plutselig opp med å sitte på en stol å skifte heile skitn!

fant ut at parklys holderne fra orginal lyktene måtte over i nylyktene for at kontaktene skulle passe da!

 

resultatet med dårlig kvalitet på bilde blei slik!

Bilde078.jpg

 

Kikka på gewinden å så at det er camberjustering på golfene ja! hvordan pleier dere gjøre det når dere bytter? bare setter den så det ser beint ut? så forstillingskontroll i ettertid?

var med tuv pappirer på settet så bror min tar forstillings kontroll sikkert før vinteren.... lett å godkjenne da?

 

iallefall ska han hjelpe meg montere det siden jeg tror det blir hardt på krykker!

NOEN tips til skifte til gewinde eller er det helt rett fram?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rett frem og selvforklarende å bytte til gewinde.

Hvis du somler så bruker du kanskje 1 time.

Har alltid tatt camber på øyemål, og senker du mye så må du justere TOE-IN på ene siden. Er ikke optimalt men det funker.

Det er vanlig med hjelpefærer på gewinde ja, men disse forsvinner fort når du skal ha bilen ned i asfalten.....

 

Har masse emblemer men de finner du en på høgger så jeg gidder ikke sende.

 

Husk tilbakemelding når gewindene er på da!!

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke med justerings nøkkel i settet med gewinde så ringte til formel k i tyskland i dag å bestillte den! 25 euro med frakt.

 

så sjekka jeg i databasen til lokale huggern å så de hadde 2 golf 1 og den ene var en gti! så da kjørte jeg dit med min handicap bil pontiac trans-am og hinka meg inn å forhørte meg om hvor de sto!

Det viste seg at kun gtien var der enda! så jeg stakk å kikka på den! så glad jeg ble når jeg så gti speil på den! skulle klyve inni å se å der fikk jeg se at det var selvfølgelig bare et speil på bilen akkurat som på min egen! arg!

Resten av bilen var også my plukka på så så ikke noen grunn til a ta med noe! eneste som var bra på den var førerstolen! og det er vel sjeldent? men den var ikke rød som i min men sort så hadde ikke bruk for den!

 

Så nå er jeg framdeles på utkikk etter SPEIL til bilen min! helst gti eller cab for de er vel samme? så rop ut om det er noen som har!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vert å jenta bbs hjula! de har flassa å irret en del på ytterringen, men ikke kantkjørt noe spesielt mere en jeg kan fjerne raskt i dreibenken :)

 

Får ikke senterdekslene før i morra så veit ikke tilstanden der enda....

lurer på å dele felgene etter å ha dreid kantene, men lurer på om boltene er å få kjøpt nye? trengs noen pakninger? dyrt?

tenkte å sandblåse senterne å lakkere de gull igjen! tror dere det blir bra til fargen på bilen? så blank polerer jeg ringene!

Kom gjerne med innspill og tips til oppussinga av ringene! og demontering og hvor jeg kan få kjøpt nye bolter :)

 

her er 3 bilder... bare 7x15 men håper det er bredt nokk og at et 25 går klart gewinden?!?????

 

Bilde114.jpg

 

Bilde119.jpg

 

Bilde124.jpg

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår