Gå til innhold

Volvo C30. Vik vei, Golf!

Ranger emnet


Ezo

Anbefalte innlegg

Var å kikket på nye C30 nå i helga, og må si at jeg er meget fornøyd.

Utgaven vi ble demonstrert, hadde en T5 motor på 225hk (el. 220hk).

Anngående motoralternativer; vil C30 ha samme som på S40/V50; dvs i diesel alt ifra 1,6 på 110hk (tror jeg) og opp til D5 på 180hk. På bensin er det alt ifra 1,6 og opp til T5.. Den var forresten MEGET snygg med stylingen på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var å kikket på nye C30 nå i helga, og må si at jeg er meget fornøyd.

Utgaven vi ble demonstrert, hadde en T5 motor på 225hk (el. 220hk).

Anngående motoralternativer; vil C30 ha samme som på S40/V50; dvs i diesel alt ifra 1,6 på 110hk (tror jeg) og opp til D5 på 180hk. På bensin er det alt ifra 1,6 og opp til T5.. Den var forresten MEGET snygg med stylingen på..

 

 

Når det er flere som har sett den, spør jeg bare:

HVOR ER DET BILDER!!!!!!!!!!!!!!!!!????????

 

Mvh

LSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mørkeste året i Volvos historie er 1999 da ford kjøpte Volvo.Men det artige er jo at Volvo er det eneste delen av ford konsernet som går med overskudd.I Fjor i allefall, så det virker som Volvo holder den synkene skuta ford over vannet.

 

At elettronikken i V50/s40 er fra Ford er jo skremmende ,ford har jo ikke så godt rykte der

 

Men siste skikkelige Volvo er jo 940 med bakhjulstrekk :respect

Tja, Ford Europa tjener gode penger de, det er verre med gutta i Detroit

 

Men hva av elektronikk har Ford dårlig rykte på

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Dette må jo være årets nyhet for oss med Volvo-mani inni oss?

 

Jeg tror endelig Volvo har kommet med en bil som kan utforde Golf, Civic og A3! Kjenner det på meg allerede at dette blir en ordentlig hit!

 

Jeg kødder ikke engang, når prisen blir kjent i Norge, skal jeg snakke med Bilia om å handle en D5 eller T5...

 

At dette er en lekker bil som trykker alle de riktige knappene mine er det ingen tvil om, men jeg ser likevel ikke at den er noen direkte konkurrent til VW Golf, for det er den altfor upraktisk.

 

Min hadde gjerne tatt en 2.0d med røde tepper, sort delskinn og hvit lakk, eneste jeg ser som litt underlig, er at både 1.6d og 2.0d leveres med 5 gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hadde ikke hat noe i mot å ha hatt en slik

 

Den kommer med forskjelig motor alternativ. tror jeg har gått fpr en D5 eller en T5, hadde ikke gjort noe om de hadde presse nedi en V8er fra XC90 og S80

 

Bensin/Flexifuel

1,6 100 hk 150Nm 0-100 11,8 sek toppfart 185 km/t

1,8 125 hk 165Nm 0-100 10,8 sek toppfart 200 km/t

1,8F 125 hk 165Nm 0-100 10,8 sek toppfart 200 km/t "flexifuel E38"

2,0 145 hk 185Nm 0-100 9,4 sek toppfart 210 km/t

2,4i 170 hk 250Nm 0-100 8,1 sek toppfart 220 km/t

T5 220 hk 320Nm 0-100 6,7 sek toppfart 240 km/t

 

Diesel

 

1,6D 109 hk 240Nm 0-100 11,9 sek toppfart 190 km/t

2,0D 136 hk 320Nm 0-100 9,4 sek toppfart 210 km/t

D5 180 hk 350Nm 0-100 8,4 sek toppfart 220 km/t

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som syns dette er en liten fittebil(unskyld uttrykket) som gjør at volvo nå bryter med ALT som har gjort volvo til volvo!? lage en bil for å ta opp kampen i småbilklasen? hmh jaja så ikke bare skal de ha fremhjulsdrift, men ballongformer og småbiler skal det også være.. jaja.. holder meg til 2-7-9 jeg, så lenge det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Vi har faktisk solgt 1 eksemplar på jobben nå.

Kunden bestilte bilen uten å ha sett den i det hele tatt...

 

BRA VOLVO, BRA!!

 

Samme hos oss... Kommer om et par uker har vi fått høre. Må nesten ha en ørliten prøvetur da. Håper den er bedre å kjøre enn s40/v50.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som syns dette er en liten fittebil(unskyld uttrykket) som gjør at volvo nå bryter med ALT som har gjort volvo til volvo!? lage en bil for å ta opp kampen i småbilklasen? hmh jaja så ikke bare skal de ha fremhjulsdrift, men ballongformer og småbiler skal det også være.. jaja.. holder meg til 2-7-9 jeg, så lenge det går!

 

Det er ikke bare bakhjulstrekk og kasseform som har gjort Volvo til Volvo. C30 er en flott og kul bil som forhåpentligvis kommer til å stjele noen kunder fra VW og Audi. Skal man selge bil så må man lage biler som er i tiden.

 

Folk flest ønsker verken å ha biler med altfor kontroversielt utseende eller altfor gammeldags utseende. Det er grunnen til at de fleste bilfabrikanter endrer bilene sine gjennom evolusjon snarere enn revolusjon. At enkelte av oss foretrekker de gamle trauste lettmekkede Volvoene fra den gang klokka gikk til tolv har ikke Volvo råd til å ta hensyn til annet enn ved å låne et og annet retrotrekk fra Amazon osv under designarbeidet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hos oss... Kommer om et par uker har vi fått høre. Må nesten ha en ørliten prøvetur da. Håper den er bedre å kjøre enn s40/v50.

 

Min hoffmekaniker hos Bilia sendte meg en mms igår av en C30 som sto i salgshallen, så det var 2 korte uker...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår