Ben are Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Bygg deg egne coilover, bestill fjærene så stive som du vil ha dem. Så slipper du å kappe noe sløvt jalla senkesett! Bruk nylon foringer/uniballs eller kulelager. da slipper du den domme bevegelsen som ikke har noen praktisk hensikt! Jeg bruker dette sammen med gule R-sport, og det er STIVT!!!! Nesten i stiveste laget egentlig! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Bygg deg egne coilover, bestill fjærene så stive som du vil ha dem. Så slipper du å kappe noe sløvt jalla senkesett! Bruk nylon foringer/uniballs eller kulelager. da slipper du den domme bevegelsen som ikke har noen praktisk hensikt! Jeg bruker dette sammen med gule R-sport, og det er STIVT!!!! Nesten i stiveste laget egentlig! Ja, i USA har dem drevet å mekket seg uniballs i flere år.. Men jeg leser på prosjekttråder der at de fleste med gatebil faktisk bytter tilbake, pga. smelling/ulyder man får når alt blir så stivt. men, ja.. driftingbil er jo uegnet til gatebil :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Ja, i USA har dem drevet å mekket seg uniballs i flere år.. Men jeg leser på prosjekttråder der at de fleste med gatebil faktisk bytter tilbake, pga. smelling/ulyder man får når alt blir så stivt. men, ja.. driftingbil er jo uegnet til gatebil :P Du vet... At en gatebil i dag er et litt ubestemt begrep! Noen bygger bil kun for banetreff, noen for å bruke dem av og till utenom bane. Og Andre for å kjøre med dem hver dag fra og til jobb! Men uansett må man liksom prøve seg fram til hva dem selv føler passer best for dem! Men til en drifte bil ville jeg helt klart kuttet ut org gummi foringer! For de ødelegger mye for en! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Uniballs er ikke noe å satse på om du ska kjøre på gata, og i allefall ikke om du har en motor som yter en del effekt. Uniballsen slites noe sinnsykt fort, og har også en tendens til å "dra" seg, slik at kula sitter fast, i allefall om du bruker dem på momentstaga oppe på bakakslingen... Stive fjærer rundt om er i allefall tingen for en drifting bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Bygg deg egne coilover, bestill fjærene så stive som du vil ha dem. Så slipper du å kappe noe sløvt jalla senkesett! Bruk nylon foringer/uniballs eller kulelager. da slipper du den domme bevegelsen som ikke har noen praktisk hensikt! Jeg bruker dette sammen med gule R-sport, og det er STIVT!!!! Nesten i stiveste laget egentlig! når en dreier nylonforinger, har du metallhylse på både innside og utside av selve foringen da eller er det godt nok med kun innsiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 jeg har brukt hylse inni, og ingenting utpå! Men på bakakseln brukte jeg hylse begge plasser! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Gule R-sport-dempere får man jo ikke tak i lenger! -Hva heter erstatningen (koni eller bilstein *ettellerannet*?) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 bilstein rally er de hardeste demperene til 240 bak, mens racing er de hardeste framdemperene. clubsport og racing bak demper er den samme, mens rally er den stiveste. så den bør du nok satse på Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Gule R-sport-dempere får man jo ikke tak i lenger! -Hva heter erstatningen (koni eller bilstein *ettellerannet*?) Får bilstein i de former du vil ha de! Får de helt lik R-spor om du vil! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Får bilstein i de former du vil ha de! Får de helt lik R-spor om du vil! Har du betegnelsen på dem? / typenr/art-nr/modell-navn? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Tror ikke du får noen betegnelse på dem. Blir satt opp slik av bilstein leveerandører. Hør med Mobec i tr.hjem f.eks! Han leverer til deformåla du vil ha! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Er det ikke DeCarbon som lager R-sport nå? eller det vil si helt like som r-sport..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Har du betegnelsen på dem? / typenr/art-nr/modell-navn? Jeg har dempere bak til 240 som er merked VOC (og noen serienummer) Disse er STIVE Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 foran kjører jeg på bilstein rally demperne, kappa senkefjærer, egenfabrikerte bærearmer for å få en heftig camber, polyforinger, torpedo staga å 24mm stabstag, bak kjører jeg på bilstein rally demperne kappa senke sett, polyforinger, 85% lock on diff sperre (hvis jeg ikke husker veldg feil?) 30mm stabstag (ikke fra volvo) å så er det bur i bilenforsterka i baksete ryggen, gulvet, å kjører på veldig lavprofil 18".. det slipper bare så sinnsykt men samtidig veldig grei kontroll på conteinern! hehe Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Jeg har dempere bak til 240 som er merked VOC (og noen serienummer) Disse er STIVE Er dem fortsatt i produksjon? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg