Gå til innhold

Hjelp trenger svar snarest om nissan serena

Ranger emnet


ballajazzhus

Anbefalte innlegg

Du kan vel ikke dra henger større en tillatt totalvekt opp til 750kg uten hengerlappen? Føler meg ganske sikker på det, uten at jeg har noen paragraf foran meg her nå...

 

Jeg kan ikke det med min c1, så da tviler jeg på at det er lov med sertifikat kl B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså ikke lov å kjøre større henger enn 750kg. Alle punktene må sees i sammenheng. Dermed sperrer pkt 3 for at en kan trekke tyngre. Det er bare hvis bilen har egenvekt på noe slikt som 3450 kg el no. Da slår pkt 3 inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du enn bil som har total vekt(veier) på 3500kg, å du har B på ditt Sertfikat kan du dra 750 kg henger utenom, som sakt på B lappen kan du kjøre 4250kg i totalvekt, men du kan dra større henger så lenge du ikke overskrider grensen på det bilen tillater m henger m/f.eks boggi tillat egenvekt på 1500kg, (henger veger 400kg å bilen 1100kg, å totalvekt er 1500kg på henger da er det 100% totalvekt/ egenvekt)

VIST du da har en bil som veier 2000kg OG som har tillat i vognkort å dra henger me boggi og driftsbrems på alle 4 hjul på 1500kg. Er det teoretisk muli å kjøre helt lovligt. Dette er sanne fakta vist du leser reglene. Skal litt til for å finne en bil som tillater dette. Men eg jobber ve siden av vegvesne/biltilsynet, di har skrevet ut desse fakta å bekreftet det til meg. Men det er masse regler om dette m/ enkel aksel og henger m/ og uten brems. LES REGLENE NØYE FIN SMUTT HULENE!!!!!

Golf mk1 midtmotor 2,2T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår