Gå til innhold

Min 86' 944NA Targa Type2

Ranger emnet


Yndis

Anbefalte innlegg

Da tenker du i riktig bane.. er strålende fornøyd med bilen =) bakseteplassen er ingen hindring =]

 

Min forsikring kom på 10k hos gjensidige. 19år og 20%.. bestemte meg for å begynne å opparbeide bonus istedenfor å ta forsikring på pappa. mange av disse bilene har jo alarmer, men min er defekt.. og det hjelper jo litt på delkaskon =)

 

servicen skal vel tas for olja hver 50.000km eller 5år, reg reima holder seg i 80.000 som er et sikkert tall, eller 5år da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, selv skjønner jeg ikke hvorfor jeg spurte om service greiene.. Kan jo sjekke det selv:)

 

Oktantall: RON:98

Reg Reim:

Hver 40 000km - Kontrollèr strammingen og justèr ved behov.

Hver 80 000km - Skift ut

 

Det må alltid tas hensyn til hvordan kjøretøyet er blitt brukt og dets service historie.

 

[/Quote]

 

Stemmer det du sa der.

 

Hvis du lurer på noe, så bare å spør, har sånn kjekt program, så jeg kan sjekke ut slikt.

 

Men, hvor mye betalte du for din? Hvis du vil svare på det..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yndis: Hvis du tenker å bytte olje og filter på bila di hver 50 000 km så synes jeg synd på den! Bytt olje minst 2 ganger om året.

 

 

TSbusa: Mekker du sjøl er 944 veldig grei og faktisk rimelig å holdepå med.

Litt trangt noen plasser, men ikke værre enn de fleste.

Finnes masse deler til 944Na første gen. iallefall hos bla. mekonomen, meca osv. Første gen 944 er også lettere enn type 2 + at f.eks bærebru kjøpes for hver side imotsetning til type 2 som har en hel svindyr jævel i aleminium som koster en 6-7k.

Chevy Suburban (97)

Porsche 944 (84)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å parker bilen i vinter, liker ikke tanken på å moze den på glatt føre.. Ei tectylbehandling og ei garasje hadde vært tingen :P

 

Men, hvor mye betalte du for din? Hvis du vil svare på det..

 

Det er vel ingen stor hemmelighet, 55 smekkers, bilen hadde da gått 305.000 :P men alt er i såpass god stand, at dette anser jeg ikke som noen fare.. Var på naftest før jeg kjøpte, eneste feil var støtdempere, noe som ble skiftet uten endring i pris =] slitedeler i god stand, lenge til jeg må skifte reg reim enda også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kommer det enda et spørsmål her =)

 

Skal ta å få skifta girkasse olje for å se om det hjelper på den voldsomme lyden girkassa lager.. samt det kanskje er på tide å få gjort det :P er det noe spesielt dere anbefaler? har hørt om "LE olje".. er det bra?

 

ooogså lurer jeg på om det er mye stress å komme til, for å få målt, tappa ut og fylt på =)

 

takk igjen til folk som svarer =]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det hjelper å skifte olje .. du trenger en kraftig umbrakonøkkel ( 17mm) Du må nok løfte bilen opp litt bak , så er der 2 umbrakoplugger på venstre side av kassa , altså førersiden .

En for å tappe av og en for å fylle på .

Det tar litt tid før al oljen renner ut . .

For å fyle på er det greit med et ekstra par med hender. Står du på en krakk eller stol og fyller på , med slangen ut over bakhjulet ( letteste er å ta av dette) får du nok fall i olja til å fylle kassa . Ellers så trenger du en oljepumpe.

 

Der er også en magnet på avtappingspluggen, mye spon her gir en indikasjon på om kassa er begynt å bli slitt.

 

LE olja er veldig bra . MEN den får du vel kun gjennom Lars på Pcn forumet . Dessuten må en kjøre igjennom skylleolje først for å få vekk gammel olje .

Bruker du bilen om vinteren ville jeg heller ha kjørt på standard olje Mobil1 PTX 75w/90 (GL4/5)

 

 

Edit: Fant en write up på bytta

Girolje bytte 944

 

Dobbel edit: Jeg ville ha kjøpt nok olje til 2 oljeskift. Ser oljen bra ut er det bare å hive på nye olje . MEN er oljen metta av fukt og lukter litt . Så ville jeg tatt på en fylling . Kjørt 1000km og så bytta igjen.. Jeg gjorde det , og kassa vart mye bedre en etter kun første skiftet.

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Janei jeg har sett en del på det og klødd meg litt i hodet :P

 

Konklusjonen så langt er at det leker en plass rundt oljefilteret.. men det er litt vanskelig å si.. jeg fant ut at det er noe som lukter olje som leker. kan det vær en blanding av eksos og diverse?

 

oljeskift på 303000, neste på 313000. om han ikke skifta filter forrige gang.. er det da mulig det kommer derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår