Gå til innhold

Min 86' 944NA Targa Type2

Ranger emnet


Yndis

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel det skjedde enda mer gøy idag:P

 

kjørte en tur på besøk til noen (med oljenivå som var helt ok), og var kommet nesten helt frem da jeg skal kjøre over en fartsdump, jeg girer ned til andre gir, og slipper clutchen mens jeg siger over dumpen.. når det er gjort kommer det voldsomme smell. noe er alvorlig galt. jeg trykker inn clutchen igjen og bilen oppfører seg normalt igjen, går fint på tomgang.. jeg peiler olje og ser til at det er nok, hvilket det var :P så jeg prøver igjen, men med en gang bilen tar tak og begynner å bevege seg litt.. bang. så jeg prøver 2-3 ganger (selvom det kanskje ikke var så lurt, men jeg måtte prøve) men samme greia skjer.. heldigvis klarte jeg å trille bilen ut i veikanten, der den står enda :)

 

så imorgen blir det tauing, skal prøve å feste tauet i traversen.. hvis ikke jeg får beskjed om det er fare for at den ryker.. da blir det nok falcken neste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for den infoen!

jeg er veldig skeptisk med å evt. kjøpe kasser på privaten.. da kan man jo aldri vite.. det er en bedre garanti og få kjøpt noe fra et slikt firma =)

 

nå gjenstår det bare å finne ut om det faktisk er kassa som har gitt opp eller om det er clutchen..

 

uflaks har jeg hatt ja, men jeg er forberedt på å betale noen lapper på å få det fiksa igjen.. håper jeg har penger til det, ellers må jeg spare penger til våren igjen og ordne det da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk veit hvordan den "spare til kasse tia" er altfor altfor godt!

 

Da jeg skulle overhalle kassen min, leverte jeg siste del av jobben til et anerkjent firma for å få tatt ut gira og bytta pinjonglageret.

 

Får halvdelen tilbake med ei regning på 3500, mye penger men sikkert hvert det.

 

Setter kassen sammen igjen og skal test gire. Alt satt bom fast.

Da ble jeg usikker, er deg jeg eller de som har rota, så jeg sendte kassen til autotuning og fikk de til å åpne den og se.

Jeg hadde ikke rota men det hadde verkstedet som tok ut gira gjort til de grader. Reversen var feilmontert og det manglet synkro muffer!

Etter div krangel med firmaet, fått sletta regninga osv. gav jeg opp brukte 6 sure mnd på å få råd til ny kasse.

 

Det var laaaange mnd :(

Chevy Suburban (97)

Porsche 944 (84)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det skal ordne seg.. fikk grønt lys fra the parents til å ta litt penger fra sparekontoen min =) så bilen blir nok fikset.. så skal jeg heller spare litt penger. Jeg låner på en måte penger fra meg selv :)

 

om det er kassa så kommer jeg nok til å ta en samtale med autotuning..

 

så nå er det bare å håpe på at det ordner seg fort så jeg får nyte noen uker før snøen kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår