Gå til innhold

Min 86' 944NA Targa Type2

Ranger emnet


Yndis

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bakdekket siver luft!

 

Høyre bakdekk har sprunget lekk.. sakte men sikkert går lufta ut.. Jeg var på bensinstasjon og justerte trykket i dekka dagen etter jeg hadde henta bilen, og da var høyre bakdekk nede på 1 bar, og det er lite, i forhold til de 2,5 det skal vær. Og ja, det er vel en uke siden, og i går når jeg var på en kjøretur så jeg at dekket var rimelig slapt igjen, ca 1,1 bar :P

 

noen vanlige årsaker til at dette skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen vanlige årsaker til at dette skjer?

 

Da har du kanskje fått ett lite hull i dekket, da kan du fylle på med dekkskum, men har hørt at det er noe skikkelig griseri når man skal skifte dekk senere..

Ellers så må du kjøpte nytt dekk.. (Da ville jeg kjøpt nye sko til hele bilen)

 

Skal se om jeg ikke klarer å finne ut hvor rattet mitt kommer fra:thumb

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dekkene er nylig skiftet, så helt nye hadde vært litt kjipt

 

Driver også å sliter med å melde meg inn i PCN =) Jeg har ikke fått no svar fra dem enda..

 

Får man ingen bekreftelse av dem på mail at du er registrert og giro er i posten osv. ?

Hvordan var det med deg/dere når du/dere meldte deg/dere inn? :D

 

PS

din inbox er forresten full Nikdev ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dekkene er nylig skiftet, så helt nye hadde vært litt kjipt

 

Kanskje ventilen er lekk? Stikk innom dekkmann ellerno og hør om de har noen triks for å finne lekasjen

 

Driver også å sliter med å melde meg inn i PCN =) Jeg har ikke fått no svar fra dem enda..

 

Får man ingen bekreftelse av dem på mail at du er registrert og giro er i posten osv. ?

Hvordan var det med deg/dere når du/dere meldte deg/dere inn? :D

 

Tror svein, han som ordner med innmeldingene er på ferie nå, det tok vel rundt 2-3 uker fra jeg betalte til jeg fikk kort og blad i posten

 

 

Innboks tømt:hello:

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Usja meg, pipelyder fra bremsene.. har ikke lokalisert på hvilket hjul.. men hva kommer det av ?

 

 

Kan være så lite som at det ikke smørt kobberfett bak på klossene når de skiftet.. Er det pipelyd eller skrapelyd?

Sjekk klossene så du er sikker på at de ikke går på jernet

 

Tok ett lite sitat fra forumet til Pcn:

1.smurte du bremseklossene lite ved skifte?

2.bremseklosser kan ligge på skiven(stramme)

3.pakninger i caliper stemplet kan være gåend..lett observasjon

 

 

pulsering av bremsepedal kommer av bremsetrykk som blir sendt tilbake til en master pumpe og det gir en revers virkning

en stor mulighet her er at du har montert feil av caliper lager og det medfører at bremsevæske vil ikke slippe til stemple i caliperen osv

skru de av og prøv på nytt,legg merke til hvordan de caliperne bak sitter

 

ps(piping av bremser er noe som nesten altid vil forekomme etter shifting av klosser,godt tegn på gode varer og ikke aftermarket eller pirat kopier

men pipingen skal gi seg etter hvert.

 

en annen ting prøv og foreta en full brems på gruss vei og sjekk bil sporene dine,tar alle likt?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei da har jeg "skrudd" på bil.

Fant ut at blinkreleet var gåent, og kjøpte nytt, så funka alt. så går det en halvtime, og det fungerer ikke lenger. putter inn det gamle, og det har fungert top notch siden i går :thumb herlig.

 

Ellers har jeg skifta pære på det ene tåkelyset, men det fungerer fremdeles ikke.. så jeg begynner å tro det er et ledningsbrudd en plass, siden alle sikringene er intakt fremdeles hmmmmmmmmm

 

helt tel slutt kan vi runde av med et bilde av motorromet, med sikringsboks åpen tilogmed. alle liker bilder =)

 

motorromqg1.jpg

 

edit: fant ikke ei tang, så vi fikk låne pølseklypa på hydro til å nappe sikringer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aje, du stiller opp med varmepistol og negler, rspct =]

 

må få polert en dag ja, men ser ut til at det blir regn idag tho :S men still ting som trenger årnings.. vestre tåkelys har jo lagt inn håndkleet, og brekket er en mystisk liten sak.. Samt det hadde vært fint å fått tak i ei til arm/lås til å holde fast takluka på høyre sida..

 

sunguidearm.gif

 

Litt vanskelig å bare bestille.. vet ikke helt om det er bare den som er borte eller om den er tatt vekk for at selve den elektriskemotorn ikke fungerer på den sida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjapt lite spørsmål om bensin.

Når jeg var å henta bilen så påsto han at jeg burde fylle 98 for hver 5. fylling, og kanskje tilogmed helle på litt blyerstatning :P for øyeblikket kjører jeg kun på 95 uten blyerstatning. jeg har hatt tendenser til tenningsbank noen ganger :|

 

ligger det noe i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår