Gå til innhold

erfaringer med polyurethan? (motorfester)

Ranger emnet


golfcab

Anbefalte innlegg

har hatt caben på veksted for utbedring av en del ting, de ble da montert nye røde polyurethan foringer i lenkearmer og bak aksling. dette ble eg veldig fornøyd med.

 

i kitet eg kjøpte fulgte det med motor\girkassefester også. girkasse feste under bilen er helstøpt med stålinnsatser, samt fremre motor feste er helstøpt. øvre girkasse feste og motorfeste er kun "innsatser" som settes i de orginale festene for å stive det av.. er ikke mye bevegelse i motoren nå :)

 

men eg har fått en ganske kraftig vibrasjon som følger motorens turtall.

 

er disse motor festene rett og slett for stive til hverdagsbruk? eller kan det være en feil montering, feks stål mot stål... har akkurat hentet bilen og ikkje fått sjekket ut så mye enda..

 

er første gang eg prøver ut slike foringer.. er vel noen bane kjørende her som har kjennskap til det!!

slike vibrasjoner eg har nå hører mer hjemme i en RC bil :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ja var de som ante meg.... eg vurderte å beholde fremre m feste og bakre girk feste? for å slippe å få så mye vridninger ved riv starter osv..noen tips her?

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polyforing i framre og bakre festet (det bakre har bare vært i siden VACN-treffet på Våler). Da jeg fikk på det bakre var det omtrent som bilen sa "endelig". Det er påfallende hvor mye mindre bevegelse du får i drivlinja når man bytter ut den originale "gummirullekaka". Jeg har innsatser til sidefestene liggende og de skal helt klart inn ifm. clutchbytte snart. Bryr meg i grunnen ikke om vibrasjoner og leven;). Til det hverdagslige slitet har man jo en annen Einser....

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polyforing i framre og bakre festet (det bakre har bare vært i siden VACN-treffet på Våler). Da jeg fikk på det bakre var det omtrent som bilen sa "endelig". Det er påfallende hvor mye mindre bevegelse du får i drivlinja når man bytter ut den originale "gummirullekaka". Jeg har innsatser til sidefestene liggende og de skal helt klart inn ifm. clutchbytte snart. Bryr meg i grunnen ikke om vibrasjoner og leven;). Til det hverdagslige slitet har man jo en annen Einser....

Man skal kjenne at man kjører einser.... hvis ikke kunne man like godt kjøpt en ny toyota eller.no

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på en ting: Har dere dratt til festeboltene til motorfestene med før dere har starta motoren? Dere bør nemlig skru de til "passe" først, starte motoren, ruse den noen ganger og så kan dere dra til boltene med riktig moment. Dermed vil man kunne unngå at festene står i spenn i forhold til hverandre og således unngå vibrasjoner som forårsakes av dette.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polyforing i framre og bakre festet (det bakre har bare vært i siden VACN-treffet på Våler). Da jeg fikk på det bakre var det omtrent som bilen sa "endelig". Det er påfallende hvor mye mindre bevegelse du får i drivlinja når man bytter ut den originale "gummirullekaka". Jeg har innsatser til sidefestene liggende og de skal helt klart inn ifm. clutchbytte snart. Bryr meg i grunnen ikke om vibrasjoner og leven;). Til det hverdagslige slitet har man jo en annen Einser....

 

 

det er det eg også vurderer å kun ha i fremre og bakre feste for å ta vridningene..er dette som ødlegger drivverk osv... det skal kjennes å kjøre einser ja, men en kraftig vibrasjon i hele bilen er ikke helt min stil...

 

nå er det jo slik at eg kun har caben, men den har blitt en litt rar krysning av en lav "sige rundt" bil, men som faktisk har en del deler som egner seg best på bane...

 

om de startet opp og lot motoren sette seg før tighting, vet eg ikke..alt ble denne gangen gjort på verksted :) men skal ut å se litt på dette idag!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kollevold har bare det fremmere

 

er dette som får det meste av julingen?

 

behøver du mer,? hva brukes bilen til, o hvilken motor kjører du? for all del, sett i de du vil :) men det vibrerer noe helt sykt..motor står dønn i ro uansett hva man gjør. vibrasjoene merkes ikke så godt over 100km\t føler eg. sikkert for pga at da er de all annen støy som overtar :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette som får det meste av julingen?

 

behøver du mer,? hva brukes bilen til, o hvilken motor kjører du? for all del, sett i de du vil :) men det vibrerer noe helt sykt..motor står dønn i ro uansett hva man gjør. vibrasjoene merkes ikke så godt over 100km\t føler eg. sikkert for pga at da er de all annen støy som overtar :)

Er det bakre som pleier på ta mesteparten av julingen,samt det på siden.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår