Stingah Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hei Har nå montert vakumtrykk-måleren. Alt fungerer og er flott, men ble litt usikker på om jeg har gjort det rett.. Jeg monterte den på den slangen som går til EGR-ventilen. Når motoren står på tomgang viser måleren 15. Men når jeg gir litt gass så synker den til null på ca. 2500 omdreininger. Så kom jeg til å tenke på om dette kunne ha noe med å gjøre at den er koblet der hvor EGR-ventilen skal være? Eller blir det likt uansett hvilken vakum-slange jeg kobler den på? Vakumslangen som skal gå til EGR-ventilen kommer vel fra en sort liten boks om jeg ikke husker helt feil. Lurer på om det er no styre-greier her kanskje? Mvh Fredrik Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Koble den på helt inne ved innsuget, før eventuelle vakumklokker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Har sett litt i haynes-manualen og nedi motorrommet nå. Klarer ikke helt bestemme meg for hva innsuget er... Går det å være litt mere konkret? mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Følg luftfilteret. Det ender i fire kanaler som går inn i motoren. Kanalene og det de sitter fast i(plenum) er innsuget. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Det kommer to vakumslanger ut av dette. Har prøvd begge nå og er ikke no vakum i noen av dem :( Har midlertidig satt den tilbake til EGR-ventilen... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Er det bilen i signaturen din du monterer vacummåleren på? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Er det bilen i signaturen din du monterer vacummåleren på? Hahaha... Det la jeg ikke merke til! Bilen din har turbo! Når den begynner å lade så er det trykk og ikke vakum. Kjøp deg en turbotrykkmåler!:) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det er nok vakum ja... Har bytta f.eks VAKUM-slange mellom bremsekraftforsterker og no annet for en stund siden. Vet og at slangen som går inn i EGR-ventilen er negativt trykk i. Så er nok vakum ja :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230A Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Er dette en TDI motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Står i signaturen ja :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Les det jeg skrev over. EDIT: Og ikke bevis poengene dine med CAPS LOCK om du egentlig ikke helt vet hva du snakker om. Bare et vennlig tips!:) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Var under inntrykk av et du ikkje har vacum på sammen måte som med en bensin motor i en diesel. Altså, vacumet du måler, er fra en pumpe, for å "booste" bremsekraftforsterkeren og andre eventuelle dippedutter som skulle trenge litt undertrykk. Ikkje skyt meg om eg tar feil her! :hide Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230A Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Var under inntrykk av et du ikkje har vacum på sammen måte som med en bensin motor i en diesel. Altså, vacumet du måler, er fra en pumpe, for å "booste" bremsekraftforsterkeren og andre eventuelle dippedutter som skulle trenge litt undertrykk. Ikkje skyt meg om eg tar feil her! :hide Jo, det er faktisk riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Stemmer fullstendig det :) Så det jeg vil ha er føleren nermest mulig den pumpa.. :) Ang. caps-lock: Brukte det for å understreke, men var på hurtigsvar så kunne ikke understreke. Var ikke for å bevise noe som du sier, noe som jeg ikke tror man kan gjøre med å bruke caps :) I såfall hadde vel politiet hadde et lite ess i ermet der ;) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90vectra Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Vist det er Turbotrykket du vil måle, montèrer du vakumslangen fa måleren inn på slangen som kommer fra luftmengdemåleren. Til dette så kapper du rett å slett slangen og settet inn ett T-ledd. Slangen er som regel 8-10mm i diameter Siter As usual with cars: Car owner: How fast can you make it go? Tuner: How much you wanna spend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg