Frakk2000 Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Tenkte å pimpe min RX-7 fjernstyrte "driftebil". Kjøpte den for 300 spenn på Toys'R'Us, og har allerede pelt av alle de ekle klistermerkene på den. Den er ganske tung, men skit la gå. Ikke har den fjæring heller, så den er dønn stiv, og ganske morsom å drifte med, men det er for lite pulver i den. Så jeg tenkte å bytte motor, kanskje batteri, samt lakke den litt fin ;) Har kjøpt inn Toyota Supra Sort, og har Airbrushen fra Biltema klar. Må bare finne noe veldig fin maskeringsteip. (Noen tips?) Her er noen bilder fra den: Ramma (Skrudd av det meste av akslinger og elektronikk) Skallet Motoren Batteriet Stikker nedom hobbysjappa i morra, dette kan bli gøy! (I påvente av å selge den "Normale" bilen min, så kan jeg heller pimpe en RC bil istedet ;D ) Gjerne gi noen tips på motor og lakk osv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 rått :P Men er de sladdevillige? Går de godt? Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Den sladder ja, men den er litt daff. Så jeg skal bytte ut motor og batteri, skal se om ikke det blir litt mer futt i den ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 oki, kanskje jeg kjøper en slik en selv da :) så får jeg følge etter om du får suksess;) Hvilke karosserier osv har de? Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Oj, hva var det nå igjen.. Det var ihvertfall RX-7'en, og en Nissan tror jeg. Mulig det var en 200SX ellerno, eller Silvia. Er litt usikker. Tror de kosta rundt 300. En kompis av meg kjøpte den andre modellen ihvertfall :) Edit: http://www.tycorc.com/us/product.asp?category_type_id=18&id=11822&category_id=7815 Fant de på nettet! Drift king heter de. Det var også en på forumet her som hadde prøvd en: rakanishu, han sa de kosta 350 spenn. Det kan sikkert stemme ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakanishu Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Kjøpte en slik selv bare for å få karroseriet og felgene til min nitrobil. Felgene passet desverre ikke, men karroseriet har jeg faktisk fått til å passe veldig bra. Jeg la akkurat ut en video av bilen på forumet her. Siter - BMW E30 320iS '90 bane- og kosebil / BMW E39 520i '98 bruksbil x BMW E28 518i '85 x BMW E30 325i '89 x BMW E34 Alpina B10 '91 x BMW E30 320i '88 x BMW E34 520i '90 rakanishu - drifting away Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Cool Cool! Jeg skal ihvertfall prøve med en annen motor og batteri, så får vi se om det blir noe liv i den ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Jepp, da var det gjort! Kjøpte en Kyosho K-Speed Monster Truck motor, passa sånn ca i lengde, og perfekt i "tykkelse" :) La ut en liten video av prøve "fitting" her Link. Skal lade batteriet, og lodde skiten sammen i kveld. Fulgte med to motstander, burde jeg lodde på disse også?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 ser bra ut det:) går den bedre da?:) hmm, ville nok hatt på motstanderne ja.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 tapper den ikke mye strøm da? drar for å kjøpe nissan nå :P Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Du bruker pengene på feil type bil... Den er jo alt for liten;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Aner ikke om den trekker mye strøm, holder på å lade batteriet nu ;) Hiver på de motstandene når jeg skal lodde sjiten sammen i kveld. Får håpe motoren ikke hopper avsted når jeg skal kjøre. Tror jeg skal snike på en dråpe med superlim på selve akslingen og tannhjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 FErdi lodda eller? :) Syns de var morro originalt å jeg da :D Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Jepp jepp! Ferdig lodda, skippa de resistorene, blei for mye lodding og vas, og den fungerer greit til nå uten. Dersom speedkontrollen ryker, så har jeg en delebil til ;) Her er noen bilder av den ferdig montert: Kan forresten se at jeg har "crossa" litt med den, spoler villig med de mykeste dekkene på asfalt. ;D Her er selve skallet, som jeg har pelt av alle stickersene på. Har også tatt av frontfangeren og speilene. Blir maskering og lakking i morra. Toyota Supra Sort ;D Lurer litt på om jeg skal montere ledlys nede i fangeren.. hmm (kutte ut en plexiglass bit, og montere ledlys bak?) Flytta også antenna bak, lodda på en ledning og monterte et sånn sugerør på skrått lengre bak. Ser litt tøffere ut en en fislete metallpinne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 derja :) allerede skada min i driftinga jeg ;P kosta motor og batteri mye? edit: Vurderer å kjøre uten den svære svarte leppa jeg, det blir litt mere bakkeklaring da :) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg