Gå til innhold

Prosjekt: Pimp my RC

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lagt ut en kort video av drifting med Tycobilen.

Det var litt vanskelig å filme samtidig som jeg skulle drifte gitt :P Filma med digitalkamera :(

 

Kort Drifte Video

 

Kult... Må nok investeres her også....

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg igang med det andre chassiet og understell. Skal lodde på tannhjulet på motor istedet for lime, samt bytte i en enda råere motor. Den jeg har nå er 22Turn, skal ned på 16Turn tror jeg. Spørsmålet er bare om speedcontrollen tåler det..

 

Da får jeg ihvertfall 2 feite biler ;)

Det er også mulig jeg går for en komplett konvertering, med ny motor, sender, styring osv. Det kommer i såfall til å koste litt, så jeg har det på hold.

 

Først skal jeg strippe og lakke Silvia karosseriet jeg har.

 

Ser for meg dette:

 

nissan-silvia-s15-741.jpg

 

Noen som har noen gode tips for maskering av sånne detaljer? (Skal seff ikke kjøre dekaler, lakker heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den så ganske så deilig ut :D Må bare få trylla sammen noen stickers med HKS, YOKOHAMA på osv. Problemet er bare å finne..

 

Tror jeg skal prøve å lage mønsteret på PC først, så maskere opp, og tegne på maskeringsteipen, og prøve å kutte ut mønsteret med skalpell. Skal nok få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg igang med det andre chassiet og understell. Skal lodde på tannhjulet på motor istedet for lime, samt bytte i en enda råere motor. Den jeg har nå er 22Turn, skal ned på 16Turn tror jeg. Spørsmålet er bare om speedcontrollen tåler det..

 

Da får jeg ihvertfall 2 feite biler ;)

Det er også mulig jeg går for en komplett konvertering, med ny motor, sender, styring osv. Det kommer i såfall til å koste litt, så jeg har det på hold.

 

Først skal jeg strippe og lakke Silvia karosseriet jeg har.

 

Ser for meg dette:

 

nissan-silvia-s15-741.jpg

 

Noen som har noen gode tips for maskering av sånne detaljer? (Skal seff ikke kjøre dekaler, lakker heller).

 

 

Min motor er 10-turn..

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sjappene jeg har vært innom maser om at speedcontrolleren kommer til å knele om jeg stapper på en feit 16turn/10turn motor. Stemmer det?

 

 

Stemmer nok det, med så lavt-turna motorer er det snakk om betydelige mengder med strøm som skal reguleres. Det krever en ganske kostbar fartsregulator.

 

Personlig bruker jeg denne, DuraTrax IntelliSpeed 8T Racing Reverse ESC, som takler motorer ned i 8 turns. I tillegg har den revers og brems med ABS.

Motoren er en Team Orion 10 turns sak:

 

oric2231.jpg

 

Funker veldig, veldig bra. Ulempen er prisen, selv hos Tower Hobbies, som er BILLIG, koster de to tilsammen ca 125USD som blir ca 970,- ink. mva.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår