Gå til innhold

Daggis Boble 1954 Prosjekt

Ranger emnet


daggis

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg en boble til nå. Dette skal da være bruksbil, til "Rust Bullet" bobla blir klar.

 

Det er en 1954 bunnplate, så jeg slipper eu-kontroll. Karroseriet er fra midten av 60-tallet.

 

 

Bilen har procar seter, som i og for seg passer bra, de er ganske små, og sitter derfor fint i bilen.

 

Motor er en 1915 med litt "snacks". Kam, dobble gassere++ Yter vel rundt 100hk, så det går greit, men ikke bra nok.

 

Toppfart vet jeg ikke noe om, speedometeret stopper på 140, og det går nå ganske fort opp dit ihvertfall :D

 

Bilen er breddet litt, noe som i og for seg er greit, selv om jeg ikke digger det.

Det som derimot virkelig plager meg er stigtrinnene. De er grusomme, og skal av.

 

Her er et par bilder fra da jeg kjøpte den:

 

Boble2.jpg

 

Boble1.jpg

 

 

Har fått gjort noe, men er fortsatt endel igjen. Slik ser den ut nå:

 

PICT1400.jpg

PICT1402.jpg

PICT1403.jpg

PICT1406.jpg

PICT1407.jpg

PICT1408.jpg

 

 

 

Har fått på noen gamle Porsche 911 felger jeg hadde liggende, fått hevet litt bak og litt foran. Skal rive av sotinga så fort jeg får tid. Satte på stand-offs på bakluka for å få litt bedre kjøling. Åndeboks til olje kommer til helga.

 

 

Ny eksos++ er bestilt og settes på til neste helg forhåpentligvis. Rattet og håndbrekket skal byttes ut, synes treverket gir litt mye hyttefølelse.

 

Ellers har jeg byttet clutch til ny type med støttehylse, byttet lammel, byttet diverse simringer og o-ringer, byttet reimhjul.

 

Ellers har jeg selvfølgelig lyst til å trimme motoren litt mer, men har deler for 20-30 000 som må betales på den andre bobla først, så ting kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standoffs = kjøre med "panseret" åpent?

 

Syns bilen var stilig med stigtrinn og godsenking! Men du har vel en plan for det hele.. Setene så ganske gode ut faktisk, er det god sidestøtte i de?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standoffs er åpen motorluke ja. Hjelper en god del på kjølinga når man gasser litt på motorveien og slikt.

 

Setene har god sidestøtte ja. Har ikke seler foreløpig, men har noen 4-punkts liggende som skal inn, da sitter jeg nok som støpt!

 

 

Ellers er jeg litt i tenkeboksen om jeg skal selge bilen...

 

Kommet over noen billige motordeler til den andre bobla nå. Klarer ikke helt å bestemme meg.. Får topper, langslagsveiv,H-beam råder og smidde stempler for rundt 15K. Så prisen er god, men har ikke så lyst til å kvitte meg med denne heller da. Bilen er jo utrolig god.

 

Men 2.5 liters wbx i den andre frister godt det og må jeg si! Hørte jeg noen si turbo og? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør de ikke, er satt inn et alu panel i dashen, med plass til 5 målere og speedometer.

 

Bilen vurderes forøvrig solgt.

 

Trenger penger for å fullføre den andre bobla.

 

Trenger keramiske løftere, datasprut ++ til den andre, så jeg er i pengenød :(

 

 

 

Bilen selges for 32 000 med ny eksos som settes på til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår