Gå til innhold

ppg 2k hs filler

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

sprøyta bilen med ppg filleren for eit par dager sida. når filler er tørr, skal den være ruglete eller glatt?? på bilen no så er den ruglete, virker som det ligger eit tynt sand lag over bilen, men har ikkje begynnt å pusse enda.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprøyta bilen med ppg filleren for eit par dager sida. når filler er tørr, skal den være ruglete eller glatt?? på bilen no så er den ruglete, virker som det ligger eit tynt sand lag over bilen, men har ikkje begynnt å pusse enda.

 

Du har enten sprøytet den for tørt (holdt sprøyta for langt ifra bilen) eller hatt for lite tynner i den.

Er du sikker på at du har lagt nok fyller på alle overflatene, kan du bare pusse ivei og lakke oppå.

Har du lagt for tynt på må du pusse over flatene igjen og legge på mer fyller.

Fylleren skal være glatt / silkematt hvis du sprøyter den rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har enten sprøytet den for tørt (holdt sprøyta for langt ifra bilen) eller hatt for lite tynner i den.

Er du sikker på at du har lagt nok fyller på alle overflatene, kan du bare pusse ivei og lakke oppå.

Har du lagt for tynt på må du pusse over flatene igjen og legge på mer fyller.

Fylleren skal være glatt / silkematt hvis du sprøyter den rett.

 

tynner??? skal eg ha det i?? det var det første spm eg spurte i tråden. dei som solgte meg det og sa ingenting om tynner, bare herder.

 

skal ikkje lakke bilen enda så eg har plenti med tid. men det var gøy å prøva seg:):)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være tynner i den ja!

6:1:2 er blandingsforholdet på den fylleren som jeg brukte sist [HS Hi build filler]

 

Det kommer jo an på om du brukte samme merke HS Fyller som Jettamaster brukte det da, i og med at dei forskjellige produsenten bruker forskjellige blandingsforhold

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei 2 mest brukte fra ppg er kanskje 8022 og 8017.. Og bruker etter kva farge du skal ha på det du lakkerer.

 

8017 er mørk og blandes 6:1 med ganske rask herder. Tørker som berre juling.

 

8022 er lys og blandes 3:1 bygger litt meir, og er ganske god til det meste.

 

Tilsetning av tynner er avhengig av sprøytevalg, objekt og temp/fuktigheit og alt den driten der. Finst ingen fasitsvar på det. Stort sett berre ei anbefaling ufra det som produsenten mener er optimale forhold ved spøryting.

Og overflate etter sprøyting er avhengig av minst 10 faktorer, så det skal du ikkje bekymre deg over at den er grov eller kornete..

 

Melbye: Kva klarlakk er det du har så dårli erfaring med? For min del er det heilt motsatt. Glasurit er no mykje verre på klarlakk. Og grunning fra ppg er no det eg har best erfaring med egentli..har mye syregrunninger, epoxy og thermo fra andre merker, den står godt der den står..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på om du brukte samme merke HS Fyller som Jettamaster brukte det da, i og med at dei forskjellige produsenten bruker forskjellige blandingsforhold

 

Stemer det ja! brukte 864 (meget hurtig)

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei 2 mest brukte fra ppg er kanskje 8022 og 8017.. Og bruker etter kva farge du skal ha på det du lakkerer.

 

8017 er mørk og blandes 6:1 med ganske rask herder. Tørker som berre juling.

 

8022 er lys og blandes 3:1 bygger litt meir, og er ganske god til det meste.

 

Tilsetning av tynner er avhengig av sprøytevalg, objekt og temp/fuktigheit og alt den driten der. Finst ingen fasitsvar på det. Stort sett berre ei anbefaling ufra det som produsenten mener er optimale forhold ved spøryting.

Og overflate etter sprøyting er avhengig av minst 10 faktorer, så det skal du ikkje bekymre deg over at den er grov eller kornete..

 

Melbye: Kva klarlakk er det du har så dårli erfaring med? For min del er det heilt motsatt. Glasurit er no mykje verre på klarlakk. Og grunning fra ppg er no det eg har best erfaring med egentli..har mye syregrunninger, epoxy og thermo fra andre merker, den står godt der den står..

 

Tja, 8017 er jo kjent for klebe seg godt i pussepapiret, og uansett hva man gjør forblir den litt seig. Jeg har snakket med flere lakkerer som sier det samme, di unngår mest mulig den mørke / svarte fylleren for det er alltid litt ekstra arbeid.

 

Tilsetning av tynner er viktig for å få et bra resultat, jeg mener det er et fasitsvar. Tar en tynningen på slump er sjangsen for mislykkes størst.

Har en for mye tynner i kan en få sløring fordi lakken lukker seg før all tynneren er ute, har en for lite tynner i "løses" ikke lakken / fylleren godt nok opp i seg selv før den tørkes og en får en ruglete / ru overflate.

 

Alle lakkprodusentene følger en viss standard for sine produkt og den standaren er stort sett lik over hele linja - 20 grader sprøytetemp., utluftningstider på 5 - 15 min., tørketider fra 20 til 40 min. ved 60 grader osv.

Sluttresultatet er avhengig av minst 10 faktorer - ja men følger en "oppskriften" fra ende til annen blir overflaten bra nesten uansett.

 

Jeg husker ikke nummeret på PPG klarlakken jeg brukte, men det var en stund siden må jeg vel innrømme.

Lakkerte en sølv Polo og hadde litt problem med fargen. Forsto ikke hva som var problemet før jeg lakkerte den med en annen klarlakk.

 

Ingen andre klarlakker jeg har lakkert med har vært tilsvarene gule.

Jeg har lakkert mest med Spies Hecker, Du Pont, Sikkens, men også en del med Lesonal, RM og Glasurit.

Glasurit hadde en skikkelig dårlig klarlakk for noen år siden, det samme hadde Spies Hecker. Nå i dag er disse to klarlakkene noen av di soleklart beste på markedet når det gjelder glans, varighet, holdbarhet, slitestyrke og ettersynk.

 

Etter min mening er Sikkens Superior den aller beste klarlakken som er på markedet i dag.

Prøv den med ei 1,3 Dævilbiss og du forstår hva jeg mener. Denne klarlakken er også såkalt "ripefri".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D800 er en kjapp jævel som skal ha samme herder som den mørke fylleren.

Lakkerte 2 dører på en impreza med den fordi jobben hastet, men kommer aldri til å bruke den igjenn uten at det faktisk er nødvendig....

 

Ang tynnertilsetning, så er min erfaring at da eg sprøyta 35 like busser, samme farge, samme lokale, og samme utstyr, var det somregel alltid forskjell å måten det måtte sprøytast på. Noko pga luftforhold, men og . Nokre dager måtte tilsetningen av tynner nesten dobles for å komme ned på brukbar konsistens etter DIN4.. Varierte fra 26 sekund til 17,5.

Og da vart det nesten 4:1:2.. glasurit -68

 

Overflaten blir bra om oppskriften følges.. heilt klart, men om alt skal stemme, tar det rett å slett for lang tid, og de lar seg sjelden kombinere alle på en gang..

 

Ang sprøytevalg så det er SATA sin nye 3000 det går i, og eit sprøytebilde som linker det, skal en leite lenge etter.. Seffølgeli skiftes det oftee dyse-sats på sata vs debilbiss, men det får gå...

 

Ikkje meiningen å spore av i tråden, men innleiande spørsmål er no løyst, så da får det gå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D800 er en kjapp jævel som skal ha samme herder som den mørke fylleren.

Lakkerte 2 dører på en impreza med den fordi jobben hastet, men kommer aldri til å bruke den igjenn uten at det faktisk er nødvendig....

 

Ang tynnertilsetning, så er min erfaring at da eg sprøyta 35 like busser, samme farge, samme lokale, og samme utstyr, var det somregel alltid forskjell å måten det måtte sprøytast på. Noko pga luftforhold, men og . Nokre dager måtte tilsetningen av tynner nesten dobles for å komme ned på brukbar konsistens etter DIN4.. Varierte fra 26 sekund til 17,5.

Og da vart det nesten 4:1:2.. glasurit -68

 

Overflaten blir bra om oppskriften følges.. heilt klart, men om alt skal stemme, tar det rett å slett for lang tid, og de lar seg sjelden kombinere alle på en gang..

 

Ang sprøytevalg så det er SATA sin nye 3000 det går i, og eit sprøytebilde som linker det, skal en leite lenge etter.. Seffølgeli skiftes det oftee dyse-sats på sata vs debilbiss, men det får gå...

 

Ikkje meiningen å spore av i tråden, men innleiande spørsmål er no løyst, så da får det gå.....

 

Jeg bruker D800. finnes det menge typer klarlakk egentlig??

bruker D841 herder på melomstore prosjekt og 863\864 på småting

Mener at ppg har fått en ny type klarlakk nå

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Når vi først har en tråd om ppg-lakk, kan jeg vel spørre ett annet spørsmål..

Har PPG veldig faa nyanser av enkelte farger, for eksempel Mercedes 481 bornitt, b[de MB og de fleste andre laverand;rer har flere[rundt 4) nyanser, mens PPG har kun en(i folge kristoffersen), man ser ganske tydelig forskjell paa orginallakker.

 

Og ja, jeg vet at denne traaden ikke har vaert brukt paa tre aar.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår