nilssolli Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 noen som har peil på hva som kan være grunnen til at jeg ikke får lade spenning over 13v..?har nettop byttet børste og regulator,,den er også veldig vanskelig å starte..må kjinne en stund og slippe den til hakk 2 for at den skal starte. men det har vel med at spenningen er for lav sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 hm, er den vrien å starte selv når du lader batteriet før du prøver ? Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Sjekk jordstroppen ned til chassis og videre til kassen. Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Juli 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Originally posted by espen Sjekk jordstroppen ned til chassis og videre til kassen. driver å lader batt nå så jeg får se i mårra- men selv om batt er dårlig skal vel lade spenningen ligge over 13v? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Originally posted by nilssolli driver å lader batt nå så jeg får se i mårra- men selv om batt er dårlig skal vel lade spenningen ligge over 13v? Bør det ja, kaaaaaan jo være dynamoen, men jeg skal ikke si noe for sikkert om det.. prøv etter å ha lada batteriet.. Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by Wibla Bør det ja, kaaaaaan jo være dynamoen, men jeg skal ikke si noe for sikkert om det.. prøv etter å ha lada batteriet.. dynamoen skal vel vise 14.x volt (x hva regulatoren din er) når bilen går. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 hvor måler du 13V? En kjent feil at VW underdimensjonerte ledningen fra laderen til batteriet så det blir et spenningsfall der. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Juli 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by SpeedWell hvor måler du 13V? En kjent feil at VW underdimensjonerte ledningen fra laderen til batteriet så det blir et spenningsfall der. måler samme spenningen på dynamoen og på batt, så d er ikke noe spes med spenningstap i kabelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumpedyse Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Hei. ta og bytt spenningsregulatoren til en som er over 14 volt. da burde hjelpe hvis bilen er tung og dra rundt?? så kan det være at starter`n er defekt og bruker for mye strøm Siter DOFFEN Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris) Har også mye deler til golf 1 og golf 2, hvis noen trenger så er det bare og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Juli 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by pumpedyse Hei. ta og bytt spenningsregulatoren til en som er over 14 volt. da burde hjelpe hvis bilen er tung og dra rundt?? så kan det være at starter`n er defekt og bruker for mye strøm har nettop skifta regulator, men den var på 15v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Jeg har litt "problemer" med ladinga på min 16V også. Jeg mener og huske at min ladda 13,49V , men det som irriterer meg er at jeg må gi en del gass etter at jeg har startet, for å få den til å begynne og lade. Jeg skal skifte børstene og se om det blir noe forskjell. SKal også skifte batteri, da det trolig har tatt kveld.. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Forresten, er ikke regulatoren i hver børste ??? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Juli 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by kimoajajaj Forresten, er ikke regulatoren i hver børste ??? tror problemet er fiksa. den lader nå på 14.3 og det er mere normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 hva gjorde du for å fikse det? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Bilen min var jævlig tung å starte veldig lenge, jeg trodde at det var batteriet eller dynamo som var tøff i trynet! dro på høggeriet og fant meg en dynamo fra en audi 80, det ble bedre men det virket som om ikke det var hovedproblemet! hadde bilen på prøveskilt og etter jeg hadde vert å besøkt en kompis så ville ikke bilen starte.. trillstartet den lett igang da! senere på kvelden så smalt det under bilen og jeg så bolter flyge pent avgårde i speilet! Boltene tilhørte starteren og den hang helt løs! skrudde starteren fast og merket at den kunne vries ganske mye fram og tilbake. skrudde den fast ganske langt tilbake og da var bilen plutselig lettstartet som faen............ noen som har vert borti noe lignende?? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg