Gå til innhold

454 spiser kammer!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

ja kjøpte jo meg en 70 camaro med nybyggd trimma 454.......

etter en dag viste det seg at kammen var oppspist på 2 knaster!

alt blei skifta kam løftere osv..... nye topper med det samme også...

så gikk bilen i få minutter (alt etter rett innkjøring selvfølgelig) så sjedde det samme igjen på en annen knast.

 

nå er alt nytt igjen og et annet merke framdeles mekanisk kam.....

fungerer enda, men er veldig inntressert i om noen har vert borti dette?!?

 

og hva kan det være

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnes her for stive ventil fjærer kan være en årsak.

 

Blei det montert NYE løfteer også ny kan MÅ ha nye løfter ellers går det gæli.

 

Men et annet problem i de seinere åra er at olje produsentene fjener/reduserer tilsatsene i olja blaa fosfatsyre mm som er skadelig for miljøet men nødvendig for at vanlige hydrausiske kammer skal overleve.

Lang artikel om detta i Hot Rod nylig.

 

Nå vet ikke jeg om det her er snakk om hydraulisk/mekanisk kam eller rulle kam?

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først var det hydraulisk kam

så en mekanisk kam

så en mekanisk kam av anet merke.... den siste har vart siden lørdagen uten å gått istykker nå da....

kjører på quekerstae eller hvordan det skrives.... ifra amcar shappa på tiller i trondheim

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetrykket er bra eller?

 

Blei blokka gjort skikkelig rein og olje kanalene blåst reine etter evt. maskinering/før montering?

 

Hvor mye trykk er det på v.fjærene da?

 

Kan det være noe som tar i noe sted, for eks vippene i toppdekslene, det burde jo høres da men uansett, noe annet lignende.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok feil 70 psi var det å det på ca 1500 omdr.

men altså fikkigjen bila i sta å begynnte å kakke i en ventiligjen så er vel gåen igjen kammen!

så utrolig rart!

blir nokk bare en søt liten 350 i bilen regner jeg med! selgers kostnad så vi får se!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør demontere toppene og måle ventilfjærlengdene og fjærtrykket i komprimert tilstand. Er disse verdiene for store i forhold til den valgte kammen vil jeg tro at belastningen blir for stor. Kontrollér også oljetilførselen rundt kammen/løfterne. Uten olje blir kammen fort rund.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lukter det muffins...

 

Tror du skal gjøre som flere skriver her for her har du trolig coil bind eller manko på olje.

 

Coil bind kan jo enkelt måles med en søkeblad bare for og konstatere om det er det men dette er jo ting MÅ sjekke med motoren i deler før man setter altr sammen.

 

Lykke til.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig leit problem du har her ja. Gjør som de sier med søkerblad mellom vindingene til ventil fjæra når kammen står på maks løft. Er det samme plassen kammen går hver gang også?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår