Gå til innhold

Tikking

Ranger emnet


hyundai

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kom hjem fra gøteborg igår og la merke til at motoren hadde begynt å tikke noe inni h*****. Hva kan dette være? er ikke så mange km siden olja ble bytte og olja ble peilet og etterfylt før jeg dro nedover. Når jeg gasser på litt tikker det ganske så bra ja...

`98 Hyundai Coupe

`00 Hyundai Accent

 

Team KSR

KoreanStreetRacing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ot, men jeg fikk et ekkelt problem i går... lå ca 2 mil i 80 sone.. i en nedforbakke slapp jeg gassen, men da fortsatte bilen å øke, prøvde å bremse, og da fusket motoren :( trødde inn clutchen og da lå den på 3000 rpm, for så å dale til 2000.. vrengte av på nærmeste stasjon og skulle gire ned for å stoppe.. da la den seg på 2000 igjen, før den gikk ned til 500, jukket opp og ned litt og daua :( :(

 

Ble litt lei, og gikk in og handla is.. kom ut igjen og den startet helt fint og malte som en katt igjen.. WTF!! på vei hjem fikk jeg noe ala samme symptomer,men ikke fult så mye.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ot, men jeg fikk et ekkelt problem i går... lå ca 2 mil i 80 sone.. i en nedforbakke slapp jeg gassen, men da fortsatte bilen å øke, prøvde å bremse, og da fusket motoren :( trødde inn clutchen og da lå den på 3000 rpm, for så å dale til 2000.. vrengte av på nærmeste stasjon og skulle gire ned for å stoppe.. da la den seg på 2000 igjen, før den gikk ned til 500, jukket opp og ned litt og daua :( :(

 

Ble litt lei, og gikk in og handla is.. kom ut igjen og den startet helt fint og malte som en katt igjen.. WTF!! på vei hjem fikk jeg noe ala samme symptomer,men ikke fult så mye.....

 

Stikk innom hyundai forhandleren å be de High scanne bilen. Har opplevd at bilen min har klikka på turtallet og gått opp i sånn 3000 o. I mitt tilfelle trykka jeg bare på gassen å den roa seg.

 

hvis du blir plaget av at feil oppstår mens du kjører, men ikke når du er hos forhandleren så kan du kjøpe denne :http://www.sharkracing.com/acecart/bin/shop.cgi?action=view&itemID=ecuscanner_1&cate=011003000

 

denne gjør det samme som Hi scanneren hos forhandleren, leser feilkoder som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom hyundai forhandleren å be de High scanne bilen. Har opplevd at bilen min har klikka på turtallet og gått opp i sånn 3000 o. I mitt tilfelle trykka jeg bare på gassen å den roa seg.

 

hvis du blir plaget av at feil oppstår mens du kjører, men ikke når du er hos forhandleren så kan du kjøpe denne :http://www.sharkracing.com/acecart/bin/shop.cgi?action=view&itemID=ecuscanner_1&cate=011003000

 

denne gjør det samme som Hi scanneren hos forhandleren, leser feilkoder som dukker opp.

 

takker!! mitt forsvant og når jeg trykte på gassen,men kom igjen,.. Var nede i byen på kino nå,og etter ca 5-6 km i 70-80 sone kom det igjen.. tror ikke det vil komme frem av en halvtime på rulle,men får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker!! mitt forsvant og når jeg trykte på gassen,men kom igjen,.. Var nede i byen på kino nå,og etter ca 5-6 km i 70-80 sone kom det igjen.. tror ikke det vil komme frem av en halvtime på rulle,men får se ;)

 

Du trenger ikke ta den på rulle for å finne feil. de åpner bare lokket du har over bryteren til å åpne panseret, der sitter en kontakt hvor de plugger seg på og leser av ECUen hvis det er en konstant feil så vil de komme fram av scanninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan!! begynner det allerede ja.. lovende det.....:iconsm

 

Jeg var nødt å bytte foringene i stabelisator stagene da jeg var på 45000 service. Skrev en hyggelig mail til Hyundai Motor Norge å spurte om det virkelig skulle være så dårlig levetid på foringene. Måtte betale 1/3 av det opprinnelige beløpet.

 

Hadde problemer med map sensoren på den forrige bilen, men siden den var gått så lite fikk jeg det på garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår