Gå til innhold

Tikking

Ranger emnet


hyundai

Anbefalte innlegg

  • 10 months later...
  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har også samme problemet på min . har prøvd forskjellige typer olje . 5-50 var ikke noe bra .. 5-40 ok på vintern , men nå har jeg nytt filter og 10w-40 delsyntetisk mobil 1 olje. ingen tikking!! men bilen bruker litt olje. dette fikk jeg et tips for ..å sjekke veivhus ventilasjonen . denne var litt tett. men bruker fortsatt olje. ikke stort behov ,men merkbart oljeforbruk. ingen lekkasjer. ny tettering på tappeplugg. nytt filter med uskadet pakning. ingen lekkasjer på motor. så da spørs det om det er stempel fjærene eller noe ..dette har vært et problem i over 4 år nå ..kjøpte bilen i 2003, da sto det 61300 på kilometer telleren .i dag har den passer 148000km ,,,først nå er tikkinga borte , men fortsatt bruker den olje ..noen tips? btw er en 2 liter .. 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
sliter med tikking i ca 2-3 min på min ved kaldstart. liker ikke det! gått bare 80000km......

 

Hadde tikking ved kaldstart et til to min fikk bytta alle stempla ved 30000. Kan ikke si jeg merker noen forskjell. Men motoren virker frisk å fin. Det ble en god del endring i effekt ved ca kjørte 20000 km

det var sånn fra bilen var ny 2003 1,6FX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

dere ser forrige tråden min skrevet 22 juli ..samme olja og filteret. siste uka har tikkinga vært forferdelig, men ei stund siden juli og nå har bilen passer 154000km, så da har jeg kjørt 6000km siden siste oljeskift. jeg måtte etterfylle olje i går. men tikkinga ga seg ikke før etter en halvtimes kjøretur, men skal peile olja i dag- hater dette opplegget der. så blir nok så jeg river av toppdekslet etter nyttår, plukker ut kammen og skifter jævlene ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår