Gå til innhold

Kjøpe golf 2, hva skal en kikke etter?

Ranger emnet


twg76

Anbefalte innlegg

Skal til å kjøpe golf 2 nå, noen som vet hva jeg bør/må kikke etter?

Kikk etter

*rust :P

*kmstand, har inntrykk av at golfer mange golfer går over 250k hvis de er velholdt.

*hitorikk, service o.l.

*rust ;)

*så kan du jo ta de vanlige sjekkene som du lærte på førerskolen, sjekke at servo? bremsekraftforsterker, bremser likt osv..

 

Andre kan sikkert gi mer detaljerte forklaringer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle nevner rust, så kan jeg vell nevne noen plasser du kan se etter rust:P

- Under pakningene og taklisten, om desse er sprengt ut så er der rust..

- Hjulbuene, kanalene, dørene..

- I gulv og bagasjerom

- Ta en titt under bilen etter områder der det er hull eller sprekker i rustbeskyttelse..

- Festene til bensintanken..

 

Dødgang i ratt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville holdt meg pokker i vold borte fra alt som ungdomer har hatt tak i.

De er som regel "ihelskrudd".

 

Finner så mye deler til disse billig, at jeg ville funnet en mest mulig strøken org å bygget den selv. ( om du har anledning til det ).

 

Hvis ikke ville jeg vert meget skeptisk til alt av løse ledninger - manglende deksler og lignende. All "reperasjoner" eier sier de har utført selv ville jeg sjekket utførelsen på. Golf 2 er ofte en første bil for ungdom - de skrur selv - har lite penger og ting blir dårlig utført.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for tips og råd her. (keep em coming!)

 

Rust er jeg forsåvid klar over, men er det plasser det pleier å ruste som det ikke er så greit å se?

Har også hørt mye om servo'er og tannstenger (forholdsvis dyre deler) hvordan kan jeg "enkelt og greit" sjekke at disse tingene er i orden? Går det stort sett på at enten funker det, eller så er det slakk i styringen? eller kan jeg finne ut noe "før det går helt i stykker"

Framskjermer, dører og sånt er jo billige ting å bytte ut, så ikke så bekymra for det.

Elektronikken, holder den "evig" eller noe jeg bør/må sjekke her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår