Gå til innhold

erst

Bruker
  • Innholdsteller

    193
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om erst

  • Bursdag 03/23/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, dame og data
  • Modell (eks S4)
    Golf mk2
  • Biltype (eks Audi)
    Volkwagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Work in progress

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

erst's Achievements

  1. Har da hatt uniformert politibil etter meg langshovedveien, inn på gårdsvei og helt opp i gårdstunet (privat vei).. Rygga forsiktig ut da jeg stoppa bilen og gikk inn (huset). Litt spesielt syn da :D ,politibil helt oppe i døra, uten at de sa/foretok seg noe. Sto i et par minutt og stakk.
  2. typisk... har betalt årsavgifta, men satt bilen til lagring før fristen på å montere dem. Finner dem ikke lenger..
  3. Driver å "pusser" på bilen min, har bilen lagret i ein garasje på andre siden av byen, og mekker på bilen når jeg er hjemme. (Jobber i annen landsdel). Har ribbet bilen innvendig, men: -dashbord -speedometer -ratt -brems -clutch -gass -håndbrekk -girstang er på plass. Har et sete i bilen, førersetet, som er festet som normalt (skinnene i gulvet)og sikkerhetsbeltet er som normalt festet.. men passasjersetet og baksetet er tatt ut. Har heller ikke dørtrekk/gulvtepper men har dørhåndtak for å komme meg inn/ut. Motor, bremser, lys er etter forskriftsmessig stand. Kan jeg kjøre bilen på vei? Et annet spørsmål: Har betalt åravgiften ifjor, den nye har ikke kommet. Men jeg har ikke montert på oblatene for 2008(blå), kjører enda med dem for 2007(gule).. Kan jeg bli stoppet evt. avskiltet? Bilen er registert, forsikret osv. Skal bare to turer med bilen, en for å fylle litt bensin, og en for å kjøre bilen tilbake til garasje for lagring.
  4. Min golf 1.6 med forgasser har store humørsvingninger. 1.) Når jeg starter bilen virker det som om den ikke vil tenne, og går ekstremt dårlig. Bensinlukt og turtall på 400-500rpm.. Motoren vil dø. 2.) Etter at jeg har koset med gasspedalen i et par minutt tenner bilen fint.. men nå vil den bare opp i turtall og gir seg ikke før 2000rpm ++. 3.) Etter langt om lenge roer bilen seg noe.. og dropper ned et par hundre omdreininger.. men så snart jeg ser på gasspedalen(gir gass).. stiger den til 2000rpm før den sakte synker. 4.) På meget gode dager synker turtallet til akseptable 1100rpm. 5.) Fuktige dager oppstår problemet i nr1. selv når bilen er varm. (virker det som om den ikke vil tenne, og går ekstremt dårlig. Bensinlukt og turtall på 400-500rpm.. Motoren vil dø.)Her mister motoren også totalt moment.. noe som gjør at jeg må stoppe bilen. Slukker jeg motoren og starter den, maler den som en katte igjen. merkelig... Min "pulldowndåse" mangler som dere ser på bildet under en slange. Her er T-koblingen: Den ene går til den grønne "ekspansjonetanken??" Den andre går hit: Og den tredje går rundt på baksiden.. hit: Noen av dere skriver om at det skal være en løs slange (5cm) i motorommer.. jeg har ingen løse:S Noen som vet råd? håper sterkt på at det kan være den manglende slangen..
  5. Det er kjempenkelt.. Jeg har pollen.. så jeg tok meg en tur til biltema.. kjøpte meg et pollenfilter beregnet på en Seat. Dette fordi den hadde samme bredde som "grovfilterplastikktingen* i golf. Lengden på filteret var ca 3 ganger så langt.. klippet til, og hadde nok til tre filterbytter. Fungerte helt konge.
  6. Hehe, gå rundt bilen? Jeg kjører på andre sia av gata jeg ;)Folk reagerer sjelden dersom man kjører sent og forsiktig. Posten må frem vettu ;)
  7. Hei.. kjører 240 for tiden, da golfen stoppa og endte i garasjen.. har dela men ikke verktøy :( Uansett som sagt så kjører jeg 240, stasjonsvogn da. 87modell gasser. Går som en klokke, praktisk, lettkjørt og bedre svingradius enn 740 og golf :P Slipper lett bak :D Jeg er kjempefornøyd! Gå for 240! Å spar opp til Sierra 1992-3 CLXi. En kamerat hadde en strøken slik! kongebil!, sparker bra fra! men så ble han påkjørt..
  8. Det handler om prioteringer, noe proiriterer bil, andre prioriterer å leve mer kostbart. For å si det slik, far har råd til å kjøpe seg en ny V70 hvert tredje år, men bruker heller penga på å leve godt, reise, resturanter, sosiale begivenheter osv.. Han kjører 21 år gammel 740, og kunne ikke tenke seg annen bil. Jeg prioriterte bil en stund, brukte alle penga på bilen, nå gidder jeg ikke mer og bruker ikke et øre mer enn jeg må! Forresten: :hailvw
  9. Jeg har kun erfaring med gamle Pug og Renault, og nye Pug, Renault, Caddy og Ford "Transit Connect"(den er liten). De gamle bilene er greie, mye knirking og tjall.. nå var disse bilene ganske raukjørte. Kan ikke akkurat anbefale dem, men dem går greit så lenge de blir behandlet fint. Peugoten går fint på parafin.. men den går derimot ganske dårlig da, mister mye kraft og moment, men har man billig parafin, så har man billig parafin :P Nye: Renault Kangoo: Er vel en 1,4 diesel med 16v. Går bra! trekker fint opp mot 4000rpm, over dette daler kraften. Greie å kjøre, ok feeling og plastikk fantastikk interiør som gjør nytten, men ikke mer. Det positive er bra dreiemoment på lave turtall! Peugot Parner: HDI, ikker sikker på motorstørrelse, sikkert en 1,9. Går best av alle jeg har prøvd! Lettkjørt. Bra trekk kraft fra 2-5000rpm. etter dette mister du all kraft. Svakt moment på lavere turtall enn 2000rpm. Greit interiør, mye likt som de Renaulten. Litt bedre komfort! men en absolutt grei arbeidsplass. Mye feil trekker ned, spesielt med clutchen, som her en dag hang seg opp, og gav en vandring på 1cm. Dårlig patent på opphenget har skylden. Mye service tid, på flere av våre biler. VW Caddy: Kjørte en 1,4 bensin. en stund, gikk bra, men ikke bedre enn absolutt kravet. Likte godt interiøret, men ikke så praktsisk som de andre. Grei komfort, bedre kjøreegenskaper enn de franske. Ford Transit Connect: TDci 1,8 diesel. Lavt moment på lave turtall, og ikke så sprek som Peugoten. Kan vel mye sammenlignes med Caddyen. God kontroll, grei kjørefølelse. Absolutt mest praktisk interiør! Stor plass, gode seter dog litt harde, men deilige. Føles som en stor bil, fin å manøvrere. Egentlig i mine øyne det beste valget! Tror det er en meget god bil.
  10. Spøre naboer? ellers så finnes det masse gårdsbruk, mange som har lagt ned driften, som du sikkert kan få sette bilen i låven i et hjørne.. tilby litt penger, så går det nok?
  11. Enig, kjenner eieren.. meget flott bil! skikkelig velholdt! Hadde kjøpt denne selv om jeg ikke skulle i militæret.
  12. En fyr her på forumet hadde en slags side eller no, hvor han samla inn penger til bil, Sierra Cosworth, og man kunne se hvor mye han hadde fått.. mulig å få til noe lignende til denna karen? Hvis Tenzien aksepterer det altså..?
  13. Åh pass deg.. en strøken sierra er en nydelig bil!! spesielt de blå ikke metallic.. dessverre renner de fleste rundt med rust langt opp etter..
  14. Hei Skal på langtur i sommer med noen kammerater og regner med å kjøre omkring 5000km!! Det er rimeligt langt! Vi har 4forskjellige biler å velge mellom, alle i grei brukstand. 1.) Misubitchi L300 4x4 2,5TD kjørt 200.000.. bilen er grei men jeg er litt skeptiske på at alt holder hele turen. Og at den går litt sent nedover på motorveiene i europa. Den er tung stor å klossete.. men god plass 2.) Volvo 740GL forgassermotor 2,3l kjørt 325.000 jevnlig vedlikeholdt, årlig service! topp bremser, ny radiator, vannpumpe, termostat osv.. Det beste alternativet i mine øyne 3.) Volvo 245GLE forgassermotor 2,3l kjørt 120.000.. bilen har stått mye stille i garasje de siste 5-6årnene og har blitt kjørt maks 6-700km på disse årene, men bilen starter og går som en kule, men det er kanskje litt risky å kjøre langt med? 4.) Golf 2 1.6GL forgassermotor kjørt 72.000km.. veeeldig skeptiske på hva høye turtall på motorveiene nedover kan gjøre med motoren?.. har nettopp vært bytta toppaking så den ska være grei, .. ? Hvilken ville dere valgt? Det andre spørsmålet er, hva gjør dere, eller mener dere bør gjøres før og under turen med tanke på vedlikehold og service for å få en smertefri tur uten noen "break downs" og motorhavarier? Erik
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår