Gå til innhold

Kjøp av 760 TIC. Synspunkter/gode råd ønskes.

Ranger emnet


nasonex

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen er kjøpt når han har fiksa den ferdig, gjenstår å montere simons anlegget, bytte tannstanga, og skifte register reima. Skal legge opp noen bilder når den er på veien.

 

Hvor kan jeg forresten kjøpe dumpventil (popoff ventil)?

Det blir nok det første på prioriteringslista:rolleyes:

[TEAM SUMMER SUCKS]

[-] 1999 Passat Highline 1.9TDI Syncro @ 140 hk.

[-] 2003 Ski-doo Summit 800 H.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette med høy km-stand ,så er det jo greit å vite om de som har eid bilen har hatt gjevnlig service på den(oljeskift og filter + plugg..)

Det med oljen er relativt enkelt å finne ut av. Er det mye "slam" i oljepåfyllingslokket så er den slurvet med.

 

Min 940 hadde helt rent topplokk. Ikke noe smuss der i gården. og den hadde rullet over 830000 km før den tok kvelden, uvisst hva som var grunnen...

 

Så 380000 er knapt innkjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, når det gjelder antall liter på tanken, har jeg sjekket dokumentasjonen nærmere, og må innrømme at jeg har gått for langt i å trekke konklusjoner. På 740 er 60 liter utvilsomt det vanlige og i hvert fall til dels også på 760. 82 liter kunne velges. Men jeg har mistanke om at det kan ha vært standard i begynnelsen.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette med høy km-stand ,så er det jo greit å vite om de som har eid bilen har hatt gjevnlig service på den(oljeskift og filter + plugg..)

Det med oljen er relativt enkelt å finne ut av. Er det mye "slam" i oljepåfyllingslokket så er den slurvet med.

 

Min 940 hadde helt rent topplokk. Ikke noe smuss der i gården. og den hadde rullet over 830000 km før den tok kvelden, uvisst hva som var grunnen...

 

Så 380000 er knapt innkjørt...

 

Nå hadde vel din 940 B230F motor da..;) Å si at en B230ET knapt er innkjørt ved 380.000 er vel i beste fall en underdrivelse... Jeg har riktignok aldri hatt noen sånn motor selv så jeg skal ikke si noe for sikkert, men etter hva jeg har forstått etter mye lesing her på forumet så er ikke dette den mest slitesterke motoren til Volvo... Men klart, er den passet på så har den sikkert mange mil igjen...

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde vel din 940 B230F motor da..;) Å si at en B230ET knapt er innkjørt ved 380.000 er vel i beste fall en underdrivelse... Jeg har riktignok aldri hatt noen sånn motor selv så jeg skal ikke si noe for sikkert, men etter hva jeg har forstått etter mye lesing her på forumet så er ikke dette den mest slitesterke motoren til Volvo... Men klart, er den passet på så har den sikkert mange mil igjen...

 

original b230et med litt oppjustert ladetrykk er ferdigkjørt på 250.000 om ikke før grunnet spaghetti-rådene som gjerne pleier å komme ut av blokka etter en viss tid. Styr unna slik motor...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette med høy km-stand ,så er det jo greit å vite om de som har eid bilen har hatt gjevnlig service på den(oljeskift og filter + plugg..)

Det med oljen er relativt enkelt å finne ut av. Er det mye "slam" i oljepåfyllingslokket så er den slurvet med.

 

Min 940 hadde helt rent topplokk. Ikke noe smuss der i gården. og den hadde rullet over 830000 km før den tok kvelden, uvisst hva som var grunnen...

 

Så 380000 er knapt innkjørt...

 

stemmer..er bare tull at folk ser blindt på km stand når de handler bil! på en såpass gammel bil er km stand egentlig helt uvesentlig! det er service og generell stand som betyr noe, hvordan den er holdt osv..

 

men automat, hmm..tror aldrig jeg hadde holdt ut med det i lengden! fint når du spiser pølse eller snakker i mobilen, men mat kan spises på utsiden og de du snakker med kan vente to sek når du må gire;)

 

ps, hva skal du med dumpventil på en automat!? du må jo gå av gasssen for at den skal dumpe, og ved akselerasjon med automat er det jo hardt mot hardt som gjelder, ikke ligge å jokke med høyrefoten?ville heller prioritert vegholning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

original b230et med litt oppjustert ladetrykk er ferdigkjørt på 250.000 om ikke før grunnet spaghetti-rådene som gjerne pleier å komme ut av blokka etter en viss tid. Styr unna slik motor...

 

Det er vel B230FT som står i 760n jeg skal kjøpe mener jeg.

Gjelder isåfall det samme for den?

[TEAM SUMMER SUCKS]

[-] 1999 Passat Highline 1.9TDI Syncro @ 140 hk.

[-] 2003 Ski-doo Summit 800 H.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel B230FT som står i 760n jeg skal kjøpe mener jeg.

Gjelder isåfall det samme for den?

 

b230ft og fk er de beste turbomotorene som volvo har produsert hvertfall! Ikke noe negativt å si om dem i det heletatt fra min side!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Jeg som har hørt feil. :)

 

Noen som vet hvordan det er med service på automatkassene på disse bilene?

 

Er vel bare å sett den i Drive, når man vil framover, og Park, når man skal parkere :D hehe

 

-Neida, er vel ikke noe annet enn å bytte olje på dem/sjekke oljenivå med jevne intervaller...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår