Trollet_ Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Hei. jeg har et prosjekt gående på bilen min, eller for og si det som det er, er vel kanshe hele bilen et prosjekt. men denne gangen skal jeg fjerne noe rust i bakvogna. på et karosseriverksted i bodø skulle de ha 11500.- for og skifte ut delen, men da var det med delen også, den skulle de ha 3500.- for. så jeg var på hyggeriet og fant 5 slike biler som jeg har. (honda accord ex fra 1987) 4 av de var like rusten på samme plassen, men den var hele bakplata byttet ut. så jeg tok vinkelsliperen fatt og skjærte av rompa på bilen, men dilemmaet mitt er at jeg aldri har rørt et sveiseapparat og lurer på om dere har noe tips. eller vet om noen i bodø-området som gjør slikt arbeid svart/billig? skal bare skjære og sveise, førarbeidet er gjort og etterarbeidet skal gjøres.!! synes dette begynner og bli så kompleisert at jeg snart vurderer pop-nagler.! Slik ser det ut idag. Her er delen jeg hentet på hyggeriet.!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ric Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 sikaflex og popnagler ? kommer jo an på om det er en bil du skal ha i lengre tid da. :) Siter '73 142 -- solgt '87 245 -- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 mitt råd til deg er å kappe vekk hele rompa untat det på baksjermene og svis på igjen, har du ikkje en kamerat som kan å sveise da, Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 jo, men ingen med sveiseapperat!! men hvor lenge holder en sånn pop-naggel reparasjon da? bakplata er fra før pungtsveiset... er det slik at man skal borre ut sveisepungtene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 eller hvis jeg skulle bruke pop-nagler fant jeg det enklest ved og bytte ut KUN delen av plata som satt mellom baklyktene!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rs4 limo Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Det beste er vel kanskje å la vær... Å bytte ei bakplate med popnagler er ihvertfall med på å svekke stivheten i karosseriet, men nå skal det vel sies at den som sitter der kanskje ikke er helt bra heller.... Men ihvertfall....bakplate er ikke det letteste og bytte, og heller ikke så lett å forklare hvordan man bytter den. Tips no 1 er vel å bli påkjørt bakfra :watchout Siter www.fredriksenbil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 hmm, ja den må nesten skiftes alikevel, er så vidt bakluka går igjenn...! er jo ikke en bærende konstruksjon akkurat, så kan ikke tro at det går så mye utover stivheten i harosseriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Du kan jo først poppe den litt fast, og så kjøre til noen som har sveiseapparat for å punkte den litt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Martin Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Hvor tykt er skråget der du skal ha det sveiset? bor utfor bodø og både har sveise apparat og kan sveise! Kunne eventuelt tatt jobben senere i sommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 ja, hørtes ut som en bra idê:) men hvor mye skal du ha for og gjøre det? altså utskjæring og på-sveising? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 ingen som kan hjelpe meg her?? jeg gir 1000.- til den som skjærer ut den gamle bakplata mi og sveiser i den nye!! har demontert alt så det er klart!!! trenger hjelp rimelig fort nå som vinteren nermer seg!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Synd jeg bor så langt unna da. ;) Er vel noen som kan ta den sveise jobben vel? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 har vel letet i noen mnd nå:) har funnet 2 som kunne gjøre det... men begge har ikke tid siden de skal flytte... skal prate med 2 til:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 spør om du kan låne apparatet deres :) høres skummelt ut å begynne på, men er egentlig ganske ok jobb ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 du lette etter deler, neste gang du treng sveise deler, http://www.veng.no Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg