Aeomholt Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Kan dette skyldest at veiva ikke er skikkelig balansert? Vet at automat svinghjulet, eller kan vel ikke helt kalle det et svinghjul, er tynt og veier ingenting, men når du plutselig får på et stort tungt et, så kan det være ei lita muligheit for at veiva kjem i ubalanse.. Men nå vet ikke jeg om veiva er balansert for å takle begge typer svinghjul da.. Var bare en liten teori.. :/ Det du kaller automat svinghjul heter vel flexplate, sitter der stort sett bare for å ha noe å skru converteren fast i og ha en plass å ha startkransen. Pga converteren som har stor masse, så trenger man ikke svinghjul som på en manuell bil. Siden det er så mange som bytter ut disse hersens automatene, så er det vel noen som vil kvitte seg med en mot henting :thumb Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Lageret i veiva er man nødt til å bytte uansett når man har clutch ute.Det er min mening. Bytter det uansett når man først kommer til,er surt hvis lageret skulle gå senere pga man skal spare seg for litt arbeid og 106kr. På automat sitter det kun ei foring der,mens med manuell er det et lager.Mulig derfor folk får problemer fordi de glemmer dette. Mvh Morten Er den foringa du snakker om på alt av automat-motorer? Har en b230e som var automat.. trenger jeg å bytte foringa der? Hvor sitter den forresten? Trenger ikke ta av selve veiva? sorry for litt OT.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Er den foringa du snakker om på alt av automat-motorer? Har en b230e som var automat.. trenger jeg å bytte foringa der? Hvor sitter den forresten? Trenger ikke ta av selve veiva? sorry for litt OT.. når du ser i enden av veiva så er det et hull i senter som lageret/foringa sitter i. Om alle automater har foring kan jeg ikke svare sikkert på men det ville være rart om ikke alle hadde det. du trenger ikke ta ut veiva nei. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wonder Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Skifta fra automat til manuell kasse på bilen min, gikk helt fint, pedalsett må man ha, lageret på veiva må på plass og fjerning av oljerør må til. I tillegg til dette må slanger o.l. til hydr. clutch på plass. Unnagjort på en kveld hvis man har noen til å hjelpe seg, da kassene veier mongomasse.. Siter StianMartin.No -Audi A4 -240TIC -240TIC x740TIC x740TIC xTransit xRenault Express And so on.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Har sittet å sett etter clutch, men finner "ingen" 740'er me B230E og M47 kasse.. Er dette tilfeldighet, eller passer ikke dette overens? Har aldri byttet girkasse før... TRENGER SVAR! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 clutch fra hvilken som helst B230xx passer vel. xx indikerer stort sett bare hvilken utstyrstype motoren har, i dette tilfelle er E en innsprøytningsvariant. Så en clutch fra B230F f.eks vil jo passe. F er bare en nyere type innsprøytning Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 clutch fra hvilken som helst B230xx passer vel. xx indikerer stort sett bare hvilken utstyrstype motoren har, i dette tilfelle er E en innsprøytningsvariant. Så en clutch fra B230F f.eks vil jo passe. F er bare en nyere type innsprøytning jo..man sku jo tru d,,men som sagt har ikke skrudd girkasse før og vil ikke drit mæ heilt ut når æ gjør d.. Ka som e beste girkassa av M46 & M47? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 te heller å dra til sverige å kjøp en m90 da har du god kassa m47 satt vel på turbobilene hvis jeg ikke tar feil Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 te heller å dra til sverige å kjøp en m90 da har du god kassam47 satt vel på turbobilene hvis jeg ikke tar feil Hva koster M90 kasse da? Ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 te heller å dra til sverige å kjøp en m90 da har du god kassam47 satt vel på turbobilene hvis jeg ikke tar feil M45 er 4 trinn M46 er 4 trinn + OD M47 er 5 trinn Arrester meg om jeg tar helt feil :iconsm Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hva koster M90 kasse da? Ca? der jeg kjøpte dem på alingsås var det alt fra 2,500 og oppover alt ettersom ossen stand kassen var i. jeg tok den som hadde gått minst av alle de hadde. og derfor kostet den mer, men jeg har garanti på kassa hvis den går i stykker (husker ikke hvor lenge den varer) + at jeg fikk med alt inkludert, spakstell , pedalsett, aksling og div tilbehør Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 er M90 kassa bedre enn M46/M47? Hva betalte du for d du kjøpte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 M90 er vel den mest solide Volvo-manuellkassa... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 te heller å dra til sverige å kjøp en m90 da har du god kassam47 satt vel på turbobilene hvis jeg ikke tar feil M46 som satt på turbobilene. M47 er den svakeste av M4X kassene. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 M46 som satt på turbobilene. M47 er den svakeste av M4X kassene. Da regner jeg med at du ikke engang tenker på M40/41... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg