Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vi satte jo ny motor i 02 Camaro'en min, hovedtrekk med følgende spec, C5R 454, AFR 225 topper, mye trick trick stuff, 1 7/8 headers, preppet t56 fra rsgear, den bremset vi 597 hk på hjula med, vanlig 98 oktan, og kun 15 mil på motoren,

 

Skal bytte innsug nå, og kanskje kam litt der fremme så får vi se hva vi kommer igjen på da, hadde vært morro å fått 630 på hjula med en n/a motor.

 

Så jeg vet at LSx liker grov kam;-), men jeg vet og at det kan fort bli for mye om en skal prøve å kjøre fort rundt en bane, med litt svinger på..

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prøvde også og moderer meg og stappa i denna kammen:

 

99-TR224/224-114 Thunder Racing Custom Camshaft - 224/224 .563/.563 114 LSA 1700-6600 RPM Power Band. Excellent mid-range & high RPM power. Requires computer tuning on automatic transmission cars. Due to the fast ramp rate of this camshaft, the use of 1.8 rockers is not recommended.

 

Funker som fy i en 99 med porta topper, Z06 innsyg, Z06 pcv, crom molly støtstenger, rulle vipper, dobbel roller register, Mahle stempler 100gr lettere pr stk gir rapp motor.

 

Har bøtter av moment på alle turtall, har kun testa et banetreff men planlegger flere og den funker fin fint til det.

 

Uansett konfigurasjon er motoren herlig synes jeg litt BB preg over den dvs en mix av CSB og CBB bøtte av moment men rapp som fy.

 

Ja LS7 er drømme motoren men først bygge hus eh garasje med hus mener j...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da spør jeg igjen, noen som kan anbefale en spesifikk kam/kamsett, gi meg en link til der de selger kammen/kittet og et ca estimat på rwhp? som dere sikkert skjønner er v8 jungelen fortsatt skummel.. og da lyt ein lytte til erfarne fjellfolk først. Gjerne et kit som har alle delene dere anbefaler å bytte.

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du jo sjekke litt selv også, se link nedenfor :)

 

http://www.thunderracing.com/catalog/?action=vshop&vid=7&pcid=51

 

Ikke kjøp den tammeste de har men heller ikke den mest agresive, finn en ca midt på treèt og send dem en mail om resten av oppsettet ditt og hør hva de anbefaler.

 

Gutta på ThunderRacing har mye bedre peil hva som funker sammen enn alle vi her inne til sammen antakelig :)

 

PS: kan jo være en idè og nevne fremtidige mods viss du har noen planer om det.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte denne som er midt på treet:

 

99-TR224/224-112 Thunder Racing Custom Camshaft - 224/224 .563/.563 112 LSA 1700-6600 RPM Power Band. Excellent mid-range & high RPM power. Requires computer tuning on automatic transmission cars. Due to the fast ramp rate of this camshaft, the use of 1.8 rockers is not recommended. View Dyno Graph

 

Men har du automat anbefaler de denne:

 

99-TR224/224-114 Thunder Racing Custom Camshaft - 224/224 .563/.563 114 LSA 1700-6600 RPM Power Band. Excellent mid-range & high RPM power. Requires computer tuning on automatic transmission cars. Due to the fast ramp rate of this camshaft, the use of 1.8 rockers is not recommended.

 

For rwhp se http://www.ls1tech.com

 

Men den øverste gir 400+rwhp fin tomgang men litt sintere gange.

Den gir en god moment økning hele veien men slakker ikke av på slutten tvert i mot det tar helt av på litt rpm.

Over 350nm litt over 2000rpm og derfra tar dte helt av.

 

Men velger du denne så kjøp den i kit med nye fjærer, støtstenger.

Ville også anbefale dobbelt registerkjede og rullevipper men ikke et must.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulle vipper gir vel og ca 10-15rwhp med lik utveksling på vippa som orginalt. Men de orginaler er veldig bra, så personlig så hadde jeg ikke skifta dem før jeg skulle dra motoren til godt over 7000rpm.

 

Kaster du på et lystgass sett i senere tid så bør du skifte rådeboltene, de anbefales skiftet når du kommer opp i mot 500-550 svinghjuls hester

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulle vipper gir vel og ca 10-15rwhp med lik utveksling på vippa som orginalt. Men de orginaler er veldig bra, så personlig så hadde jeg ikke skifta dem før jeg skulle dra motoren til godt over 7000rpm.

 

Kaster du på et lystgass sett i senere tid så bør du skifte rådeboltene, de anbefales skiftet når du kommer opp i mot 500-550 svinghjuls hester

 

Var ikke rwhp jeg tenkte med rullevipper men de gir det også var mere at orginal vippene knekker lett med sint kam med krapper ramper og litt rpm.

 

Rådebolter anbefales veø også ¨på 97-99 LS1 også.

 

Jeg tok full pakke på min LS1 da jeg skal bruke den på bane.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ..I I.. langt unna å kjøpe meg en 2002 6,0 Sub. Finnes det noe morsomt trim til denne som ikke gjør motoren kraftløs på lave turtall og som ikke hever bensinforbruket til det dobbelte? Mer volum I suppose :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme medisin på 6.0l truck motorene som på 5,7LS1 og 5,3 osv

 

Filter, eksos, kam osv osv.......

 

Men det du skulle hatt Reodor F, det var et kompressor kit vettu :)

 

Koster litt i innkjøp, men har overlegent bunndrag og bruker kun mer suppe når du har tung høyrefot.

 

Du av alle vet jo at en mer effektiv forbrennings motor faktisk bruker MINDRE bensin ved like mye effekt uttak, fga høyere fyllings grad, i denne sammenheng på grunn av kompressoren.

 

Å da blir den jo selv inntjendene, hehe. Neida, fra spøk til revolver.

 

BLOWER POWER :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at kompressor er litt tøft ja :) På den annen side er det ikke sikkert at jeg har behov for at den går særlig bedre, bare at det høres slik ut. Den har jo såpass høy effekt originalt at det ikke bare høres latterlig ut å gi den litt friere utblåsning. Eller?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja de er jo ikke akuratt helt lamme til å være sliken stor og tung bil da.

 

Men du får se hvis du handler, åssen du liker den i lengden.

 

Er jo ikke akuratt noen gate bil heller :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja de er jo ikke akuratt helt lamme til å være sliken stor og tung bil da.

 

Men du får se hvis du handler, åssen du liker den i lengden.

 

Er jo ikke akuratt noen gate bil heller :D

 

Egentlig er den vel en perfekt gatebil. Stor og autoritær med deilig motorlyd og behagelig å cruise rundt i. I motsetning til hva man kan si om de fleste andre gatebiler...

 

Leste forresten på offroad.no om havarier etter kompressormontering på 6,0. Er dette unntakene eller regelen? Motoren virker jo ganske velkonstruert.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompiss monterte kompressor på en 5.3L funka som fy det men kassa rasa etter 40.000km pga det økte dreimomentet.

Så med ny kasse og omprogramerbar hjerne som reduserer momentet når kassa girer funka det.

 

Men bilen fikk så mye moment at kjøreegenskapene blei heller tvilsomme.

 

Annet problem var at ventilfjærene som er kjent for og være slappe orginalt på LSx motorene sleit med og henge med mao ventilflyt de senla turtals sperra og solgte bilen...

Men nye eieren demonterte kompressoren...

 

For kam til 6.0L sjekk http://www.ls1tech.com eller kontakt f.eks thunderracing de kan sikkert anbefale noe som.

 

Eneste forskjellen på 6.0L er vel litt lavere komp og annet innsug.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår