Gå til innhold

Volvo 144 DeLuxe: Volvo 144 prosjekt

Ranger emnet


Volvo 144 DeLuxe

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg må legge ut prosjektet mitt jeg å da etter mye mas fra folk..

 

Bilen er en 1971 modell Volvo De Luxe som jeg kjøpte 3 mars 2006.

 

Bilen var så og si original når jeg kjøpte den, bare senket maks og det sto 16" Mim Juventus felger på.

Planen var egentlig å kjøre med bilen nesten slik den var, men som alle vet så blir ikke planer slik man først tror, jeg skulle kjøpe meg en bil som jeg kunne øvelse kjøre i å ha når jeg ble 18 år. Blir ikke 18 før september så det er greit å ha go tid ser man:p

 

Slik var bilen da jeg kjøpte den:

 

Fram.jpg

 

 

Hyreside.jpg

 

Her er det en orginal B20 som står i.

 

Motorrom.jpg

 

Her er bagarsjerommet, ikke så strøkent akkurat:p

 

Org.jpg

 

Her er det orginale interiøret, å det vil fortsatt bli det orginale.

 

Interirfram.jpg

 

InterirBak-1.jpg

 

 

Så nå har jeg da gjort følgende:

 

Jeg begynte å ribbe bilen helt invendig for å pusse bort det værste av røsten.

 

Bilde017.jpg

 

Som dere ser hadde jeg en del å pusse bort :puke

 

Bilde018.jpg

 

Kopi1avBilde2.jpg

 

Bilde025.jpg

 

 

Bilde043.jpg

 

Her er det en Coupe varmer som varmer opp motoren å coupen invendig som

går på bensin, den er veldig sjelden, jeg har en taimer inni bilen som du kan stille den slik at den går i 24 timer, å da skal bilen svette ganske godt invendig fatality ,hehe

 

Bilde049.jpg

 

 

DSCF7123.jpg

 

 

Bilde086.jpg

 

her er hjulbrønnen i bagarsjerommet, det er mye "HEIM MEKK" som er gjort på bilen fra før, så det er en go del som må gjøres om igjen :iconsm

 

Bilde094.jpg

 

Her er det hull igjennom etter at de som hadde den før meg har fjernet kroken, så der var det bare klistret over en metallplate me silikon for å tette hullene, der skal jeg sveise igjen hullene å spakle resten.

 

Bilde096.jpg

 

 

DSCF7131.jpg

 

 

Bilde081.jpg

 

 

Bilde083.jpg

 

Her må det spakling til. anger2

 

DSCF7291.jpg

 

Å slik ble det (uten bensin tanken) :p

 

DSCF7405.jpg

 

Flere bilder kommer :respect :p

 

Bilde107.jpg

 

 

grunning.

 

Bilde126.jpg

 

 

Bilde132.jpg

 

 

Bilde144.jpg

 

 

Bilde146.jpg

 

 

 

Her er golvet malet med arcanol før det skall legges asfaltplater.

 

 

DSCF7289.jpg

 

 

her er asfalt platene lagt.

 

 

DSCF7415.jpg

 

 

DSCF7416.jpg

 

 

DSCF7401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Deilig Fjorten Fire du har DeLuxe! Skikkelig old school. Håper du beholder de utstående dørhåndtakene og den lange girstanga for all framtid. Forbløffende lite rust på den.

 

Stå på:thumb

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig Fjorten Fire du har DeLuxe! Skikkelig old school. Håper du beholder de utstående dørhåndtakene og den lange girstanga for all framtid. Forbløffende lite rust på den.

 

Stå på:thumb

 

Reodor F

 

 

Joda d bli da omsider=) d bli utstående dørhandtak å lang girstang jah, synes itj d e nå som e tøffar enn laaang cromma girstang: eddie hehe

ja d e itj så my røst på den nei, men d va ein del i gølvet, men faktisk vældi lite jah, bra d :thumb hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser meget bra ut dette,har det ordna seg med snekke? den som sto på 145'en min er "søkk vækk"

 

Hehe, joda, d går bra d, bestilt mæ nye foringa på der stanga mellom snekka å styr stage vess du skjønne, d va heeilt gåent, så tru d va my av grunn t slakken!

biln ska nu t unnerstells behandling t uka nu da, så e d bære å fån heim igjæn å plokk av aill crom lesta å senn den t lakering fatality

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår