Monzter Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Noen som vet hva slags oktan Opel Kadett E GSI 1,8i -85 mod skal ha? Og hva er best for bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 95oktan Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Var d jeg også trodde... Skal alle kadett e som har injection ha 95 oktan? Takk for svar uansett. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Kan ikke si meg helt enig der, men d burde ikke være noe problem med å kjøre 95.. Hadde de noe annet enn blybensin i 85 f.eks? Men dette vet sikkert andre mer om.. De fleste kjører vel på 95 uansett... Men 98 er vel noe "snillere" med motoren.. I forhold til tenningsbank bl.a. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Dersom man kjører med tenning som er stilt inn etter hva Opel oppgir er 95 oktan bra nok. Dersom man vil justere tenningen litt for å få litt mer sprut i motoren bør man fylle 98 oktan. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hva mener du med "tenning som er stilt inn etter hva opel oppgir". Skal man kunne kjøre på 95 i følge opel uten at motor tar skade? Litt rart, men alle sier at man kan kjøre på 95, men i håndboka står d 98?? Og skal den eventuelt ha blytillsetning? Finnes d ikke skikkelig fabrikksinformasjon om dette? Står ingenting om viktige ting som blytilsetning i instr. boka engang! Ikke i Haynes boka til Kadett heller. Jeg trenger å vite om d SKAL være blyerstatning og om det er 98 oktan, og ikke hva som KAN brukes... :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Nei, du kan umulig trenge blyerstatning på en sånn motor!!! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Kan ikke si meg helt enig der, men d burde ikke være noe problem med å kjøre 95.. Hadde de noe annet enn blybensin i 85 f.eks? Men dette vet sikkert andre mer om.. De fleste kjører vel på 95 uansett... Men 98 er vel noe "snillere" med motoren.. I forhold til tenningsbank bl.a. Man ungår jo tennings bank ved hjelp av bankeføleren som sitter montert på blokka (sikkert andre steder og)?. og ja de hadde faktisk 95oktan i 1985 :) Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Kommer til å bruke 98 oktan, men er fortsatt usikker på blyet... Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Kjør på 95billigere det!!.. blyet ville jeg ha droppa!!! har en kadett c selv som skal ha 98bly, kjører den på 95okt med blyerstattning, går som ei ''kule'' ;) Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 hehe, på min kadett c kjørte jeg 95oktan uten noe slags blyerstatning.. funka topp det.. :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Spørs om d blir så mye billigere hvis motoren ikke er lagd for 95 oktan da. Uansett står d i instruksjonsboka at den skal ha 98 oktan så d kommer jeg til å bruke uansett. Fortsatt usikker på blyet. Enten så skal den jo ha d, eller ikke. Hvorfor ville du ha droppa blyet kaddet_c? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 hvorfor vil du bruke bly da? Den funker like bra uten bly.. tro meg! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Fordi blyet skal beskytte ventilene og ventilsetene. Men hvis ventilene og ventilsetene er av materiale som er sterkere og laget for å ikke trenge bly, så trenger man jo ikke bly. Spørsmålet er hva bilen er lagd for... Hva slags ventiler og ventilseter er d i en GSI 1.8i -85 mod? Er d virkelig ingen på dette forumet som vet hva motoren er laget for???? Etter en del tenking så ser jeg jo at den kanskje kan gå på 95 blyfri. Tåler den 95 blyfri? Noen som har kjørt en slik motor noen år med 95 blyfri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 jada, har jo sagt det hele tiden. vet om mange som kjører på 95blyfri.. Kjørte da min egen jævla kadett fra 1976 på 95 blyfri hele tiden :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.