Gå til innhold

Tredd kabler til sub i e34

Ranger emnet


Gitarsan

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ta strøm derfra ja, men jeg syns ikke det virka "stødig" nok til å fore monoblokka mi med strøm så jeg kobla opp et ekstra batteri baki. (gul optima batteri om det sier deg noe).

så konklusjonen er at ja det er nok vanlig med strømuttak under baksetet i de fleste e34...

 

lurer på hvorfor egentlig. noen som har noen forslag/ideer?

"The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta strøm derfra ja, men jeg syns ikke det virka "stødig" nok til å fore monoblokka mi med strøm så jeg kobla opp et ekstra batteri baki. (gul optima batteri om det sier deg noe).

så konklusjonen er at ja det er nok vanlig med strømuttak under baksetet i de fleste e34...

 

lurer på hvorfor egentlig. noen som har noen forslag/ideer?

 

Fordi E34 (og E39) kommer med batteri bak på noen modeller, og ofte har mye elektrisk utstyr baki der.. f.eks. telefon, orginal forsterker osv. Greit med en felles kabel fra motor til bagasjen ,)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal føre strøm fra motor-rommet og bakover, er det et eget hull i torpedoveggen til dette. Det strøm-uttaket som er under setet har ofte litt tynne ledninger om man skal koble til et ekstra batteri under baksetet!!

Bygde om min bmw fra 518 til 535++ og da måtte jeg flytte batteriet til baksete og legge opp tykkere strømledning!!

Er veldig enkelt og gå langs høyre side på gulvet til bagasjerommet. Når du tar av gulvlisten og dytter unna teppet har du en egen kanal du kan legge kabler i. På høyre side er det ikke så mange ledninger fra før av... det er hovedsakelig på venstre side. (der er det ofte fullt i denne kanalen...) Trenger du bilder har jeg det av demontert bmw inni (fra mitt prosjekt).

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi E34 (og E39) kommer med batteri bak på noen modeller, og ofte har mye elektrisk utstyr baki der.. f.eks. telefon, orginal forsterker osv. Greit med en felles kabel fra motor til bagasjen ,)

 

 

Det er nok en av grunnene, men jeg ser også for meg at det er billigere og enklere å montere ett standard kabelsett i alle biler enn det er å produsere opptil flere forskjellige kabelsett til de spesifikke modellene. Ser at det finnes ubrukte kontakter overalt i min bil , feks til utgående tempmåler på radiator, som jeg ikke har, justering av høyde på lykter osv osv. Har plukka mye i det elektriske på min og de finnes over alt.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en av grunnene, men jeg ser også for meg at det er billigere og enklere å montere ett standard kabelsett i alle biler enn det er å produsere opptil flere forskjellige kabelsett til de spesifikke modellene. Ser at det finnes ubrukte kontakter overalt i min bil , feks til utgående tempmåler på radiator, som jeg ikke har, justering av høyde på lykter osv osv. Har plukka mye i det elektriske på min og de finnes over alt.

 

Jepps, felles ledningsnett.. var vell det jeg prøvde å si, det er kablet opp for alt mulig utstyr, ganske uavhengig av hva bilen ble levert med.. gjør det ofte enkelt å legge til utstyr senere og..

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår