Gå til innhold

Bil for en Nybegynner

Ranger emnet


bannaN

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg er på utkikk etter en billig bil, hele poenget er at det skal være en skrubil uten så mye elektrisk og nytt dildall... Jeg har tenkt på en Golf 2 GTI eller en golf sport, men det viser seg å være vanskelig å finne eksemplarer av de to bilene som ikke har gått mange hundretusen kilometer eller har STORE skader... Derfor lurte jeg på om noen andre hadde noen andre modeller som var fine å skru på, samt går fremover :) Har ikke så sansen for volvo:P

 

Hmm, må være lett å skru på, jeg kan ingenting om bil, eneste jeg har gjort under panseret før er å fylle på spyleveske, men jeg vil bruke denne bilen til å lære, derfor må det være lett tilgang på informasjon, ikke noe sære greier..

 

Noen som vet om en bil for meg? prisen må ikke være for dyr, er en billig bil, gjerne litt alder :)

 

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf og Volvo 240 er populære første biler..har ikkje noke spes erfaring med golf, men med volvo 240, er det masse deler å oppdrive, og det er solide biler med billig forsikring. golf er vel litt dyrere å holde ved like, og forsikringa er høgre.. så min personlige meining visst den er interessant så er 240 meir for pengane, med tanke på sikkerhet etc..

men golfen bruker mindre bensin.

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf og Volvo 240 er populære første biler..har ikkje noke spes erfaring med golf, men med volvo 240, er det masse deler å oppdrive, og det er solide biler med billig forsikring. golf er vel litt dyrere å holde ved like, og forsikringa er høgre.. så min personlige meining visst den er interessant så er 240 meir for pengane, med tanke på sikkerhet etc..

men golfen bruker mindre bensin.

 

Han sa han ikke var intresert i VOLVO og da trenger du ikke prøve overtale han til å kjøpe det heller:knob:

Audi A3 97 1.8 automat/klima

VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s)

* Toyota Celica 91 2.0 GTi

* Mazda 323F 91 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler e30 med 4'er skal du lære å skru.. 6'erene er bedre motorer, men også noe mer "vriene" å ha med å gjøre når du står med skrutrekkeren i handa :thumb

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du skal ha biler som er veldig lette å skru på, så kan du jo kjøpe volvo. Men det ville du ikke ha..

 

RWD er som regel mye enklere å skru på. Etter mine erfaringer så er FWD noe forbanna DRITT å skru på, trangt å jævlig. Motoren feil vei og alt :P

 

Gammel merce? Går langt, gode å kjøre, ganske greie å skru på etter det jeg har hørt.. 190e eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 240/740/940

mercedes-benz 190(w-201)

mercedes-benz 230E (w-124)

Trodde aldrig jeg skulle foreslå det, men hva med en Nissan primera 2,0i SRI?

Kunna aldri ha tenkt meg å hatt en slik bil selv, men til en som driter i om det er forhjulstrekk og japansk, så må det være en helt kurrant bil, med forholdsvis mye utstyr til en passe pris.(?)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, mye jeg har tenkt på og ikke har lyst på og mye jeg ikke vil tenke på engang...

 

Tror nok egentlig jeg har bestemt meg for å prøve å få taki en kurant golf innen sommerferiens slutt.. Vil gjerne ha 1.8L, men det spørs vel, alle med 1,8L har jo vært eid av noen på forumet og kjørt minimum 200.000km, vanskelig å finne :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår