Syklops_sveinung Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Foreldra mine har en 96 mod 940 2,3 135 hk(eller no) automat som er gått ca 350 000 km. Den har i det siste bydd på noen merkelige problemer. Det begynte med at den stoppa på motorveien. Bare daua plutselig. Så måtte vi stoppe og vente ca 5 min, så starta den igjen. Temp måler helt normal. Men et lys i instrumentpanelet begynte å lyse, feil på tenning eller noe. På verkstedet fant de ikke ut av det. Motoren virka helt fint, og ingen lyder eller noe, dro som den skulle. Dette fortsatte å skje når man kjørte, noen dager ikke, andre dager mye. Så fikk vi den inn på verksted, fikk bytta bensinfilter, olje, nye plugger, + gått over noen svake ledninger. Nå gikk den normalt en stund, før den etter 4 uker begynte på samme shiten. Bilen kjøres bra pinglete, foreldra mine er forsiktige. Så røyk starteren nå i forrige uke, så nå står den. Tenkte kanskje på coilen, siden jeg kanskje hadde merket det på motoren hvis det var fordeleren. Hva tror dere? Takker for svar! Siter x 95' GOLF 3 GL 1,8 x 03 MHRX, 00 MH RX, 03 Derbi SM - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 motorstyring ecu, lamda luftmassemåler eller lignende Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Bensinpump relè kanskje... prøv å bytt dette, å sjekk om bilen virker bra en stund da... koster ikke all verden hos volvo...! Er bilen tungstarta til vanlig? Hvordan oppfører bilen seg før den stopper? fjusker den, eller dør den spontant? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 dette er meget sannsynlig bensinpumpereleet. er vanlig at det tar kvelden ,har gjort det på samtlige 700/900 min familie har hatt... koster vel ca 250-300 kr på volvo. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Sjekke om dynamoen lade du. Hadd d samme probleme på 940'n min, men da va d print plata bak speedometre som va ødelagt, lade lampa å div funka ikke, å da lada ikke dynamoen, å da stoppa bila, mens æ va å kjørt... Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Sjekke om dynamoen lade du. Hadd d samme probleme på 940'n min, men da va d print plata bak speedometre som va ødelagt, lade lampa å div funka ikke, å da lada ikke dynamoen, å da stoppa bila, mens æ va å kjørt... snodig det der.. når jeg bytte interiør i min, ble jeg litt utolmodig ene kvelden, å måtte ut å sige en runde, og da hadde ene pluggen til speedoen forsvunnet nedi, så jeg dreit bare i den, og da lada jeg ikke, og gikk tom for strøm på vei hjem, RETT utfor garasjen!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 snodig det der.. når jeg bytte interiør i min, ble jeg litt utolmodig ene kvelden, å måtte ut å sige en runde, og da hadde ene pluggen til speedoen forsvunnet nedi, så jeg dreit bare i den, og da lada jeg ikke, og gikk tom for strøm på vei hjem, RETT utfor garasjen!:D jau. d e så jævli merkelig. bila mi stoppa rett som d va... begynt å jyng...:s Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syklops_sveinung Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Hei folkens! takk for mange bra svar. Beklager at jeg ikke har svart, har dessverre ikke hatt tilgang på internett de siste dagene. Bilen har igjen vært på verksted, fant ut at batteriet var gåent. Starteren var helt fin. Nå som batteri er bytta, har lampa i dashbordet slutta å lyse, meeeen, den stopper fortsatt. På verkstedet skjønner de ikke hva det kan være(toyota verksted ffs!). Den stopper spontant, samma om bilen går på tomgang i park, eller om den kjøres rolig eller gris. I dag måtte jeg vente 10 min før bilen ville starte igjen. Den er absolutt ikke tungstarta i det hele tatt, kommer med en gang. Virker som om motoren er i topp stand! Bensinpumpereelet høres ganske sannsynlig ut, men er det noe sammenheng mellom batteriet og gåen dynamo? Har som sagt ingen problemer med oppstart, og det virker som om batteriet lades. Det gamle batteriet var ødelagt(sikkert gammelt), ikke utladet. Tror helt ærlig ikke det er dymanoen, for da ville vel ikke bilen starta i det hele tatt etter noen dager, eller ihvertfall vært jævlig tungstarta. Det virker ikke som om det er problemet. Virker mer som om noe i motoren blir varmt, kutter, og må kjøles ned igjen før den kan startes igjen. Tusen takk for svar alle mann! Både pappa og jeg er dypt takknemlige. Siter x 95' GOLF 3 GL 1,8 x 03 MHRX, 00 MH RX, 03 Derbi SM - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Dette er meget sannsynlig bensinpumpereleet, koster 300,- sitter bak sikringene i dashen. hadde akkurat samme symptomer som deg, bilen daua plutselig, måtte vente 20-50sek før det var noe liv å spore, oppfører seg helt fint ellers.... Releér fungerer jo sånn at når det går for stor strøm gjennom de så slår det seg av, det er en metallpinne som bøyer seg pga varmen. når den blir kald nok så spretter den tilbake og det går strøm igjennom. når reléer blir gamle, så korroderer dette metallet, og dens evne til å lede like stor strøm som før blir dårligere å dårligere. Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 bensinpumperele.. kan også være coil og tenningsmodul Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syklops_sveinung Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Dette er meget sannsynlig bensinpumpereleet, koster 300,- sitter bak sikringene i dashen. hadde akkurat samme symptomer som deg, bilen daua plutselig, måtte vente 20-50sek før det var noe liv å spore, oppfører seg helt fint ellers.... Releér fungerer jo sånn at når det går for stor strøm gjennom de så slår det seg av, det er en metallpinne som bøyer seg pga varmen. når den blir kald nok så spretter den tilbake og det går strøm igjennom. når reléer blir gamle, så korroderer dette metallet, og dens evne til å lede like stor strøm som før blir dårligere å dårligere. Dette høres ut som om kan være problemet. Den stopper bare oftere og oftere nå fortiden, spesielt når det er varmt. Skal ta turen inn til en Volvo forhandler og kjøpe nytt bensinpumpereele i morgen, så får vi se om det løser problemet. Takk for hjelp gutta! Siter x 95' GOLF 3 GL 1,8 x 03 MHRX, 00 MH RX, 03 Derbi SM - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 tar 3 min å bytte, du skal ha den hvite typen, delenummer;:3523608 tror jeg... Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Browser Skrevet August 1, 2016 Rapporter Share Skrevet August 1, 2016 Hei, jeg har akkurat samme problemet som det opprinnelige her, Volvo 940 1995 mod gått 377000 som driver å stopper enten den går på tomgang eller kjører i god fart. Har byttet bensinpumpe-releet, og den har vært en uke på verksted hvor de også byttet bensinfilter, renset tomgangsregulatoren og byttet selve bensinpumpa uten at det hjalp. Siden den dør så "brått" tror jeg helst på noe elektrisk og byttet derfor releet først før den ble satt inn på Mekonomen.... Jeg vurderer nå å bytte coil, kabler og plugger siden det er enkelt å gjøre selv og ikke koster all verden. Ble det noen løsning på problemet i denne tråden her??? Takknemlig for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 1, 2016 Rapporter Share Skrevet August 1, 2016 Kan og være possisjonsføleren som sitter på toppen av girkassa som kutter når bilen blir varm. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Browser Skrevet August 1, 2016 Rapporter Share Skrevet August 1, 2016 Den har faktisk stoppa bare 20 meter utenfor utkjørselen etter å ha blitt startet kald.... :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.