Gå til innhold

Astra G 99 modell

Ranger emnet


flwold

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nytt meldlem og greier, så skal "presentere" bilen som jeg som regel kjører. Den er som tittelen sier en velbrukt, men god Astra. Den er rimelig clean nå, men nå som tidens tann har slått til så er det flere ting som bør skiftes.

 

Jeg er ingen mekaniker, men liker å "utforske" og gjøre det meste selv som ikke krever noen spesiell høy mekke kompentanse.

Det første jeg tenkte jeg skulle begynne med uansett var nytt eksosanlegg da det som sitter på nå er rimelig dårlig. Slått hull i det og er vel egentlig i litt dårlig forfatning. Noen tips på det området om hva som kan anbefales. Satser nå på noe effektanlegg som i samme slengen kan lage litt ekstra gromlyd?

Nytt luftfilter er også på gang med det samme skal jeg tro.

 

Ellers så er selvfølgelig nye felger på lista og tar mer enn gjerne imot tips der. Går det f.eks 17" på eller blir det litt i meste laget for en liten Astra? Kanskje noen flotte 16" gjør susen?

 

Ellers som tid og penger strekker til, kanskje litt diskrè styling, soting, nye lykter (angel eyes) og har sett noen LED baklys som ikke så så aller verst ut. Også et par med øyelokk.

Slike småting som kan hjelpe denne hittil gubbekjørte bilen å se litt freshere ut.

 

Bilen slik som den står pr i dag:

 

Bilde001.jpg

 

Eneste jeg har gjort er å bytte dashbordlysene til blå dioder. (ser ikke resten så bra her da men vet nå hva som er gjort)

 

Bilde000.jpg

 

 

Får se hva som skjer i løpet av sommeren da jeg studerer i Ålesund og bilen er mest i lillehammer hvertfall fra høsten av tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde først 225/40 dekk på felgene, da skrapa det i buene bak, så måtte bytte til 215/35 dekk, så går fint nå :D

 

Tror nok buene er de samme uansett hvordan motor! :P