Gå til innhold

Astra G 99 modell

Ranger emnet


flwold

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nytt meldlem og greier, så skal "presentere" bilen som jeg som regel kjører. Den er som tittelen sier en velbrukt, men god Astra. Den er rimelig clean nå, men nå som tidens tann har slått til så er det flere ting som bør skiftes.

 

Jeg er ingen mekaniker, men liker å "utforske" og gjøre det meste selv som ikke krever noen spesiell høy mekke kompentanse.

Det første jeg tenkte jeg skulle begynne med uansett var nytt eksosanlegg da det som sitter på nå er rimelig dårlig. Slått hull i det og er vel egentlig i litt dårlig forfatning. Noen tips på det området om hva som kan anbefales. Satser nå på noe effektanlegg som i samme slengen kan lage litt ekstra gromlyd?

Nytt luftfilter er også på gang med det samme skal jeg tro.

 

Ellers så er selvfølgelig nye felger på lista og tar mer enn gjerne imot tips der. Går det f.eks 17" på eller blir det litt i meste laget for en liten Astra? Kanskje noen flotte 16" gjør susen?

 

Ellers som tid og penger strekker til, kanskje litt diskrè styling, soting, nye lykter (angel eyes) og har sett noen LED baklys som ikke så så aller verst ut. Også et par med øyelokk.

Slike småting som kan hjelpe denne hittil gubbekjørte bilen å se litt freshere ut.

 

Bilen slik som den står pr i dag:

 

Bilde001.jpg

 

Eneste jeg har gjort er å bytte dashbordlysene til blå dioder. (ser ikke resten så bra her da men vet nå hva som er gjort)

 

Bilde000.jpg

 

 

Får se hva som skjer i løpet av sommeren da jeg studerer i Ålesund og bilen er mest i lillehammer hvertfall fra høsten av tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde først 225/40 dekk på felgene, da skrapa det i buene bak, så måtte bytte til 215/35 dekk, så går fint nå :D

 

Tror nok buene er de samme uansett hvordan motor! :P

 

Er ikke ulovlig så lenge hjula ikke stikker ut av buene, men hvis politiet er duster, så kan de be deg få det godkjent, så da må man en tur til biltilsynet å få det skrevet inn i vogn kortet!

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Simons kjøper du fra billigst fra http://www.xtremecar.no i Norge. De har sett fra kat og bakover. Til min viten så har ikke Simons duplexsystem til Astra, men jeg kan ta feil. Du får 2 stk 80mm enderør samlet. Lyden er ok, ikke for høy/sjenerende, men alikevel litt gromlyd. Duplexsystem får du kjøpt over nett fra ca 4000,-. 18" er ikke noe problem på Astra G nei. Regner med at du faktisk får plass til 20" hvis man valser hjulbuene litt. Har masse ledig plass i mine hjulbuer, og min er både senket og har 18" med 215/35/18.

 

IMG_1609.jpg

 

IMG_1612.jpg

 

IMG_1615.jpg

 

IMG_1617.jpg

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo meget bra ut! Misunnelig nå...

Reiste til Ålesund i dag og var innom et verksted, var en lyd jeg ikke likte når jeg svinger til høyre.. Mente kanskje det var et hjullager som var slitt, men da måtte en bytte hele navet pga sensorer og slikt.. kom på rundt 4000,- kroner mente han karen, men kunne ikke si noe uten å skru litt for å se da. Men jeg kjente etter og det er slark på venstre hjul, så det kan stemme med slitt hjullager.

 

Så det var kjipt, for se hva jeg gidder jeg gjøre med det nå med det første.. Kjedelig å få sånne utgifter nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du holder hendene i posisjon klokka 6 og 12 på fremhjulet og du kjenner at det er noe som er løst/vinglete, så er det nok hjullager. Holder du derimot klokka 3 og 9 og noe er løst, så kan det være slitte foringer indre/ytre styreledd.

 

Ang min bil, så takk for kommentaren. Har kjøpt nye sportsdempere som skal på plass snart. Da blir den litt lavere, spesielt bak siden den har originaldemperne på nå, og de har nivåregulering så den kommer ikke lavere enn hva den er på bildene. Håper på det i allefall.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så fin ut den stasjonsvogna, men kan ikke være senket så mye? Min er senket 40/40 med 225/35-18. Felgene er 7,5x18 ET45:

 

Senket%20side.jpg

 

Senket%20front%20venstre.jpg

 

Senket%20front%20h%f8yre.jpg

 

Senkefj%e6r1.jpg

 

Med dette oppsettet subber det bak, med originale dempere blir det rett og slett for slapt og mykt. Har derfor bestillt coil-overs for å få bilen lav nok og stiv nok. Å valse hjulbuene er meningsløst, det er nemlig ikke hjulbuene som er problemet, men innfestningen til bak og frontfangere:

 

Innfestning1.jpg

 

Innfestning2.jpg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er senket faktisk 40/30 som er det normale senkeforholdet på denne bilen så lenge jeg ikke setter på coilovers da, men gjør jeg nok ikke. Som jeg skrev ovenfor så er bildene tatt med originaldemperne på, og disse har nivåregulering(bak), og disse må det være et visst lufttrykk i for at det skal være lovlig å kjøre med dem, og derfor er bilen litt høy bak. Nå har jeg satt på kortere racedempere fra Cobra, og den ble litt lavere bak, men ca det samme foran. Den henger også litt på håndbrekket på bildene, så bakenden hever seg litt. Du kan jo se hvordan den var når jeg kjøpte den. Var litt høyere da i forhold til hvordan den er nå.

Før:

830712-bilde1-bilde1.jpg

 

Nå (med originaldempere):

IMG_1615.jpg

 

Har ikke rukket å ta nye bilder ennå etter demperskifte. Satt dem på forresten på lørdagskvelden. Brukte kun 2 1/2 time på 4 dempere. Litt fornøyd med det i og med at jeg gjorde det på bar bakke utendørs.

Din er senket litt mer bak enn min, og du har coupe'en som generelt er litt lavere enn stv som jeg har. Din ble forresten veldig fin etter at du senket den. Liker at dekkene gjemmes litt av skjermkanten, slik de gjør hos deg bak. I og med at du har ET45, felgene dine går ikke for langt inn hjulbuene da? Selv endte jeg opp med 7,5"X18" og ET38. Sitter jo litt lengre ut i hjulbuen enn dine da. Har ingen problemer med at de tar i hverken her eller der slik du sliter litt med bak. Det at de kan ta oppi bak, er dessverre et kjent problem på Astra'er. Virker som det er litt bedre plass på stv min. Kan også nevne at det ble en helt annen bil å kjøre med de nye demperne. Stivere og bedre komfort faktisk.

 

Du kan jo også ta en titt her:

 

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=2541

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår