saab_alex Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 har et optima som har noen år på ræva:) kjøpte det brukt for 600 av en her. Har merket at voltstyrken på det går farlig fort ned, og lurer på om det går ann å måle batteriet på noe sett... pappa er elektrikker, har han tilgang til noe kansje? Mvh Alex Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 har et optima som har noen år på ræva:) kjøpte det brukt for 600 av en her. Har merket at voltstyrken på det går farlig fort ned, og lurer på om det går ann å måle batteriet på noe sett... pappa er elektrikker, har han tilgang til noe kansje? Mvh Alex du kan bruke vanlig multimeter,batteriet bør holde 12 v ganske mange dager uten belastning..... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 du kan bruke vanlig multimeter,batteriet bør holde 12 v ganske mange dager uten belastning..... oki, så jeg ser hvor mye det går ned altså:) takk! Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 du bor vel langt oppe i norge?? Biltema har en belastnings tester. Noe alla et varme element med bryter i en boks. diskpay som analogt viser volten etter belastning og under bel.. kostet 100,- eller noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 du bor vel langt oppe i norge?? Biltema har en belastnings tester. Noe alla et varme element med bryter i en boks. diskpay som analogt viser volten etter belastning og under bel.. kostet 100,- eller noe.. opettet mitt er et optima bak, og et vanlig foran. som er koblet med et stort rele' imellom. Hvis jeg glemmer å koble fra kontakten imellom batteriene, så lader de seg ut i løpet av ei natt. bare et par volt igjen.. Har biltema i nærheten, så det ordner seg:) hva heter produktet? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Hvis det er samme biltema tester vi tenker på så koster den 4-500kr (blank boks med noen kabler som minner om startkabler, og ett analogt display) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Hvis det er samme biltema tester vi tenker på så koster den 4-500kr (blank boks med noen kabler som minner om startkabler, og ett analogt display) Da blir det ikke noe tester på meg:) Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Batteriet må nok måles under belastning! :) Hvis ikke har du knall batteri selv om det er ræva. Hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 hm! en kollega som handlet den som vi bruker her på jobben. han som gav meg prisen. Er en belastnings tester ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Hmm, artig tråd. låner den litt jeg:) Tester batteriet mitt når bilen sviver, da er det ca 13,5-14v slik det skal være. Så slår jeg på anlegget og skrur litt opp til ca flatt jern. Og på hvert bassslag så faller spenningen til ca 5-6volt. :hvaskjera er det mulig? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Det er mulig ja, men da er det faen meg no seriøst gæli med anlegget ditt :) Hva har du av anlegg i bilen nå som trekker strøm, spiller, forsterkere osv? Og har du tilfeldigvis Xelent, Soundmagus eller andre amp'er i samme sjanger er det en viss fare for att problemet ditt ligger der, flere som har hatt det problemet du beskriver. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Kansje jeg skal skrive hva jeg har da: Audison lrx1.400 som trekker 2x rf hx2 bassere. Boss 4 kanaler som trekker kicker 6x9 Rf kondis. Gult optima bak, og standard foran.. Veit dere om noen steder som har en sånn tester eller? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Hmm, artig tråd. låner den litt jeg:) Tester batteriet mitt når bilen sviver, da er det ca 13,5-14v slik det skal være. Så slår jeg på anlegget og skrur litt opp til ca flatt jern. Og på hvert bassslag så faller spenningen til ca 5-6volt. :hvaskjera er det mulig? Prøv igjen mens du har motoren igang, gjerne på rundt 2000 rpm. Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 ned i 5-6v? det er vel farlig forsterkeren? i brukermanualen til forsterkeren min står det at den ikke skal få tilført strøm(elelr spenning eller hva det er, ikke heng dere opp i at jeg kaldte det strøm, for jeg har 0 peil på sånt) utenom området 10-18V, for det kan skade forsterkeren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Det er mulig ja, men da er det faen meg no seriøst gæli med anlegget ditt :) Hva har du av anlegg i bilen nå som trekker strøm, spiller, forsterkere osv? Og har du tilfeldigvis Xelent, Soundmagus eller andre amp'er i samme sjanger er det en viss fare for att problemet ditt ligger der, flere som har hatt det problemet du beskriver. Heh, har 2 stk amper i samme sjanger ;) Har SoundMagus x1500 som driver bassen (ts-w3004spl). og en USdrit (les: UScarvor 2x75w) som driver fronthøytalerne. sony spiller av eldre modell. ellers ingenting som trekker strøm. Det kan vel ikke bare være fordi det er jalla-amper at det blir sånn? *nekte å tro* "holder på" å bytte strømkabler i motorrommet (les: de er kjøpt men ikke montert), så jeg håper det hjelper når de kommer på plass, hvis ikke....er det jævla kjipt. PsychoPat: bilen er på selvfølgelig! spiller ikke noen rolle om jeg holder speeden til 2000rpm eller 5000rpm heller... Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.