Gå til innhold

Teste batteriet mitt. yellow optima

Ranger emnet


saab_alex

Anbefalte innlegg

har et optima som har noen år på ræva:) kjøpte det brukt for 600 av en her. Har merket at voltstyrken på det går farlig fort ned, og lurer på om det går ann å måle batteriet på noe sett...

 

pappa er elektrikker, har han tilgang til noe kansje?

 

Mvh Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et optima som har noen år på ræva:) kjøpte det brukt for 600 av en her. Har merket at voltstyrken på det går farlig fort ned, og lurer på om det går ann å måle batteriet på noe sett...

 

pappa er elektrikker, har han tilgang til noe kansje?

 

Mvh Alex

 

du kan bruke vanlig multimeter,batteriet bør holde 12 v ganske mange dager uten belastning.....

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bor vel langt oppe i norge?? Biltema har en belastnings tester. Noe alla et varme element med bryter i en boks. diskpay som analogt viser volten etter belastning og under bel.. kostet 100,- eller noe..

 

opettet mitt er et optima bak, og et vanlig foran. som er koblet med et stort rele' imellom. Hvis jeg glemmer å koble fra kontakten imellom batteriene, så lader de seg ut i løpet av ei natt. bare et par volt igjen..

 

Har biltema i nærheten, så det ordner seg:) hva heter produktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, artig tråd. låner den litt jeg:)

 

Tester batteriet mitt når bilen sviver, da er det ca 13,5-14v slik det skal være. Så slår jeg på anlegget og skrur litt opp til ca flatt jern. Og på hvert bassslag så faller spenningen til ca 5-6volt. :hvaskjera er det mulig?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig ja, men da er det faen meg no seriøst gæli med anlegget ditt :)

 

Hva har du av anlegg i bilen nå som trekker strøm, spiller, forsterkere osv?

 

Og har du tilfeldigvis Xelent, Soundmagus eller andre amp'er i samme sjanger er det en viss fare for att problemet ditt ligger der, flere som har hatt det problemet du beskriver.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg skal skrive hva jeg har da:

 

Audison lrx1.400 som trekker 2x rf hx2 bassere.

Boss 4 kanaler som trekker kicker 6x9

Rf kondis.

Gult optima bak, og standard foran..

 

Veit dere om noen steder som har en sånn tester eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, artig tråd. låner den litt jeg:)

 

Tester batteriet mitt når bilen sviver, da er det ca 13,5-14v slik det skal være. Så slår jeg på anlegget og skrur litt opp til ca flatt jern. Og på hvert bassslag så faller spenningen til ca 5-6volt. :hvaskjera er det mulig?

 

Prøv igjen mens du har motoren igang, gjerne på rundt 2000 rpm.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned i 5-6v? det er vel farlig forsterkeren? i brukermanualen til forsterkeren min står det at den ikke skal få tilført strøm(elelr spenning eller hva det er, ikke heng dere opp i at jeg kaldte det strøm, for jeg har 0 peil på sånt) utenom området 10-18V, for det kan skade forsterkeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig ja, men da er det faen meg no seriøst gæli med anlegget ditt :)

 

Hva har du av anlegg i bilen nå som trekker strøm, spiller, forsterkere osv?

 

Og har du tilfeldigvis Xelent, Soundmagus eller andre amp'er i samme sjanger er det en viss fare for att problemet ditt ligger der, flere som har hatt det problemet du beskriver.

Heh, har 2 stk amper i samme sjanger ;)

 

Har SoundMagus x1500 som driver bassen (ts-w3004spl). og en USdrit (les: UScarvor 2x75w) som driver fronthøytalerne. sony spiller av eldre modell. ellers ingenting som trekker strøm.

 

Det kan vel ikke bare være fordi det er jalla-amper at det blir sånn? *nekte å tro* "holder på" å bytte strømkabler i motorrommet (les: de er kjøpt men ikke montert), så jeg håper det hjelper når de kommer på plass, hvis ikke....er det jævla kjipt.

 

PsychoPat: bilen er på selvfølgelig! spiller ikke noen rolle om jeg holder speeden til 2000rpm eller 5000rpm heller...

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår