Gå til innhold

Hvorfor jeg irritere meg på ola normann

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det eksempelet på hvordan man skal plassere seg i rundkjøringene, er både rett og galt.

 

 

RETT hvis rundkjøringen har 2 kjørefelt

 

FEIL hvis rundkjøringen har 1 kjørefelt

 

 

 

 

 

dvs når folk fra storbyen kommer litt ut fra bystresset, og skal kjøre i en rundkjøring som jeg liker å kalle for en "liten rundkjøring", er det nestenulykker overalt, og bannskap som lyser opp inne i bilene.

 

MEN; det jeg ikke skjønner, er hvordan skal du forutse at rundkjøringen har ett eller to felter? det vises ikke på skiltet 100 meter før rundkjøringen (eller hva det nå er) antall felt, og det står heller ikke opplyst. må vel kanskje se på bredden av veien? :hvaskjera

 

 

ikke vet jeg.

 

Denne posten var bare for å rette deg litt i ditt innlegg, trådstarter, og for å informere uvitende. :)

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eksempelet på hvordan man skal plassere seg i rundkjøringene, er både rett og galt.

 

 

RETT hvis rundkjøringen har 2 kjørefelt

 

FEIL hvis rundkjøringen har 1 kjørefelt

 

Det er også noe som heter "unntaksrundkjøringer", hvor det kan være markert i veibanen feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del slike her, f.eks. Skal du rett frem, ligger du til venstre, skal du til høyre ligger du til høyre. Slik er det kanskje 1 vei i rundkjøringen, andre veier kan det være motsatt. I den samme rundkjøringen da. Ble ganske mye styr når de endret de reglene ja. Men det står jo godt markert i veien.

 

Når jeg kjører herfra til dama, som er nøyaktig 8km, så kjører jeg igjennom 10 (!!!) rundkjøringer! Til skolen er det 4 rundkjøringer. Det blir 28 rundkjøringer til dagen ca. Da er det greit om det er litt flyt!

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eksempelet på hvordan man skal plassere seg i rundkjøringene, er både rett og galt.

 

 

RETT hvis rundkjøringen har 2 kjørefelt

 

FEIL hvis rundkjøringen har 1 kjørefelt

 

 

 

 

 

dvs når folk fra storbyen kommer litt ut fra bystresset, og skal kjøre i en rundkjøring som jeg liker å kalle for en "liten rundkjøring", er det nestenulykker overalt, og bannskap som lyser opp inne i bilene.

 

MEN; det jeg ikke skjønner, er hvordan skal du forutse at rundkjøringen har ett eller to felter? det vises ikke på skiltet 100 meter før rundkjøringen (eller hva det nå er) antall felt, og det står heller ikke opplyst. må vel kanskje se på bredden av veien? :hvaskjera

 

 

ikke vet jeg.

 

Denne posten var bare for å rette deg litt i ditt innlegg, trådstarter, og for å informere uvitende. :)

Les hva som står under bilde du ....

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er generellt lite flinke til å kjøre i rundkjøringer. Holder på å bli påkjørt i den samme rundkjøringa minst en gang hver dag på Kjeller. Går to felt igjenom den og jeg ligger i ytterste og skal rett fram og inn mot Lillestrøm. Da kommer det som regel en tulling fra Skedsmokorset og finner ut at han/hun skal legge seg ut i det feltet jeg er i (inne i rundkjøringa) gjerne når vi ligger rett ved siden av hverandre eller jeg ligger i dødvinkelen. Blitt mye tuting fra min side der.

 

Det som er latterlig er at jeg stoppa en som holdt på å treffe meg og spurte om han ikke hadde lært å kjøre i rundkjøringer. Han var fast bestemt på at JEG hadde vikeplikt når JEG var i rundkjøringen og når han skulle bytte felt INNE i rundkjøringen. Mye loka folk ute på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare legge til at jeg som alle andre kutter i rundkjøringer .. men jeg i motsetning til alle andre gjør det bare når det ikke er noen andre bak eller som skal inn i rundkjøringen ..

jeg gjør det ikke i rushen...

 

angående det med å kutte i rundkjøring eller OVERHODE ikke ha peiling på hvordan man kjører i rundkjøring.. dette opplever jeg HVER dag rett borti gata her fra der jeg jobber. Tror ikke jeg har opplevd en dag uten at en eller annen idiot har lyst å kjøre i sia på meg.

 

grusomt.jpg

grusomt2.jpg

 

For de som lurer på hvor dette er hen så er det ved Lefdal på Lade

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøringer kan ikke å kjøre rundkjøringer. Når du er i indre felt og skal ut har du vikeplikt for de i feltet utenom. Og når de da tar "innern" og skal rett frem så måker de i sia og har all skyld. Hadde jeg hatt gamle Volvoen min så skulle jeg fått meg ny venstreside på bilen for å si det slik.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergensere kan ikke kjøre på motorvei. Uttalige ganger ligger folk i 60-70km/t i akselerasjonsfeltet, folk legger seg ut i forbikjøringsfeltet og ligger ved siden av bilen i høyrefeltet så ingen kommer forbi. Fletting er også et fremmedord for mange. Om flere hadde lagt seg ut i venstrefelt når det kommer biler som skal inn på motorveien, så hadde ting vært mye enklere.

 

Rundkjøringer er også et sorgens kapitell, men det er det nok av eksempler på allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergensere kan ikke kjøre på motorvei. Uttalige ganger ligger folk i 60-70km/t i akselerasjonsfeltet, folk legger seg ut i forbikjøringsfeltet og ligger ved siden av bilen i høyrefeltet så ingen kommer forbi. Fletting er også et fremmedord for mange. Om flere hadde lagt seg ut i venstrefelt når det kommer biler som skal inn på motorveien, så hadde ting vært mye enklere.

 

Rundkjøringer er også et sorgens kapitell, men det er det nok av eksempler på allerede.

Du skal ikke bytte felt pga. folk skal flette seg inn, da er det viking, ikke fletting.

Men, ja.. Jeg pleier å slenge meg over i venstre felt altså, men de som ikke gjør det, gjør ingenting feil. Det er ikke alle som føler seg trygg å kjøre de få meterene i feks. 90km/t istedenfor 80 km/t, for å slippe inn en annen. Men da bør de prøve å lage en luke.

 

Jeg skal si deg hvordan man ikke skal kjøre på motorveier:

* Ligge i 71km/t i venstrefeltet, mens høyrefeltet ligger i 70km/t, slik at man blokkerer venstrefeltet for de som vil ligge i 80km/t.

 

Videre, er det ikke noe teitere enn de som absolutt skal forbi, men når de ligger forbi, bremser de ned og kjører under hastigheten.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bytte felt pga. folk skal flette seg inn, da er det viking, ikke fletting.

Men, ja.. Jeg pleier å slenge meg over i venstre felt altså, men de som ikke gjør det, gjør ingenting feil. Det er ikke alle som føler seg trygg å kjøre de få meterene i feks. 90km/t istedenfor 80 km/t, for å slippe inn en annen. Men da bør de prøve å lage en luke.

 

Jeg skal si deg hvordan man ikke skal kjøre på motorveier:

* Ligge i 71km/t i venstrefeltet, mens høyrefeltet ligger i 70km/t, slik at man blokkerer venstrefeltet for de som vil ligge i 80km/t.

 

Videre, er det ikke noe teitere enn de som absolutt skal forbi, men når de ligger forbi, bremser de ned og kjører under hastigheten.. hehe..

 

Ja, skjønner hva du mener. Men har de som ikke gidder ta hensyn i det hele tatt, så du må enten klampe gassen i bånn eller bremse godt ned, fordi de ikke gidder anstrenge seg. Det irriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er generellt lite flinke til å kjøre i rundkjøringer. Holder på å bli påkjørt i den samme rundkjøringa minst en gang hver dag på Kjeller. Går to felt igjenom den og jeg ligger i ytterste og skal rett fram og inn mot Lillestrøm. Da kommer det som regel en tulling fra Skedsmokorset og finner ut at han/hun skal legge seg ut i det feltet jeg er i (inne i rundkjøringa) gjerne når vi ligger rett ved siden av hverandre eller jeg ligger i dødvinkelen. Blitt mye tuting fra min side der.

 

 

Så ekstremt sant! Er vel så det nesten blir krasj der for meg og omtrent hver dag...

Og, jeg kommer som oftest fra Skedsmokorset, da går det alltid fint, men HVER gang jeg kommer fra Hvam er den en eller annen tufs fra korset som ypper! ARGH!

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår