Colli Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 bare så det er sagt.. B230A har turtallsperre på ca 6000rpm i fordeleren... B23A derimo har ikke sperre. hakke peiling.. har aldri sett maken verken på nettet eller i virkligheten. Står High Tech 2 elns. er 7.5x17" 5x108 ET20 Oki! Bare av nysgjerrighet, når benket du/målte du 265hk? Gjort noe med bilen siden det da? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Oki! Bare av nysgjerrighet, når benket du/målte du 265hk? Gjort noe med bilen siden det da? skal vere rundtom 260 pluss/minus (må benke den en gang men vurderer å slutte å bruke mer penger på den..). problemet er at jeg ikke har verken clutch (B230F) eller girkasse (M47) som tåler det. derfor ligger tenningschip'en hjemme i lag med mesteparten av turbotrykket. slutt å heng dere opp i detta da.. lei av å få kritikk og kritiske spørsmål nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 skal vere rundtom 260 pluss/minus (må benke den en gang men vurderer å slutte å bruke mer penger på den..). problemet er at jeg ikke har verken clutch (B230F) eller girkasse (M47) som tåler det. derfor ligger tenningschip'en hjemme i lag med mesteparten av turbotrykket. slutt å heng dere opp i detta da.. lei av å få kritikk og kritiske spørsmål nå... Du, jeg mente det ikke kritisk nå. Jeg bare lurte! Så M47 tåler såpass med effekt altså. Skal prøve å bruke den på en B21ET nå. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Du, jeg mente det ikke kritisk nå. Jeg bare lurte! Så M47 tåler såpass med effekt altså. Skal prøve å bruke den på en B21ET nå. M47 tåler vel neppe 260hk.. har ok med hester nå også men er så sinnsykt langt oppe i turtallsregisteret :( savner dieselFKmotoren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 M47 tåler vel neppe 260hk.. har ok med hester nå også men er så sinnsykt langt oppe i turtallsregisteret :( savner dieselFKmotoren.. Angående hva m46 og m47 o.s.v tåler, så snakk med toyofan... Han vet :P Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Har en del film av burning her i distriktet. Skal se om jeg får ut noe av det. Samme F med sladde skiltene så lenge man ikke ser hvem som kjører ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Du, jeg mente det ikke kritisk nå. Jeg bare lurte! Så M47 tåler såpass med effekt altså. Skal prøve å bruke den på en B21ET nå. M47(og M45/46) "tåler" 1000-1500 hk, men den tåler ikke dreiemomentet i volvo turbomotorer.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 hei locked!! kjekk å inspirerende film må jeg si:) har akkurat sett High Octane så d var ikke akkurat det samme som de gutta får til, men d var en fet film iallefal:D keep ut the good shit;D Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 bare så det er sagt.. B230A har turtallsperre på ca 6000rpm i fordeleren... B23A derimo har ikke sperre. prøv å si det til jonas!;) tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Oki! Bare av nysgjerrighet, når benket du/målte du 265hk? Gjort noe med bilen siden det da? for å få mer enn 220hk, må nok turbotrykk opp (kanskje til og med større turbo?), såvel som chip.. Videre, må man ha større dyser. Originaldysene duger vel til 190 ekte hjulhester, eller 220hk i motor. (uansett om man har en 240hk chip, må man jo ha nok suppe) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 DaButcher: jeg VET du har skrevet hvor langt dysene på B230FT/FK når i hk osv i en annen tråd der det også har vært fastslått rett nedenfor ditt innlegg at de rekker lenger, da det var en som hadde benka drøye 250-260hk deromkring med samme dysene.... da synes jeg det er litt rart at du skriver 220hk i denne tråden også... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 bare så det er sagt.. B230A har turtallsperre på ca 6000rpm i fordeleren... B23A derimo har ikke sperre. hakke peiling.. har aldri sett maken verken på nettet eller i virkligheten. Står High Tech 2 elns. er 7.5x17" 5x108 ET20 Ikke jeg heller.. Var pretty nice! Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Fet film :) Synes folk kan spare seg for drittslenging. Han bidrar jo med film ihvertfall. stå på :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 DaButcher: jeg VET du har skrevet hvor langt dysene på B230FT/FK når i hk osv i en annen tråd der det også har vært fastslått rett nedenfor ditt innlegg at de rekker lenger, da det var en som hadde benka drøye 250-260hk deromkring med samme dysene.... da synes jeg det er litt rart at du skriver 220hk i denne tråden også... Jeg VET at dette bare er noe DaButcher har lest på nett el lignende, og ikke erfart selv. Bare å bøye seg i støvet når man blir motbevist. Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 for å få mer enn 220hk, må nok turbotrykk opp (kanskje til og med større turbo?), såvel som chip.. Videre, må man ha større dyser. Originaldysene duger vel til 190 ekte hjulhester, eller 220hk i motor. (uansett om man har en 240hk chip, må man jo ha nok suppe) turboen er jo plenty stor nok da.. Garrett T3/04 hybrid... nesten litt vel stor faktisk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.