Gå til innhold

Johnsens Vectra B

Ranger emnet


Johnsen

Anbefalte innlegg

det blei rått.. bare få kjøpt deg senk nå før alt anna snack.. du vet jo at eyecandy har coilovers te billig penge. .

 

PS: savna du gamle biln som står i bakgrunn ??? fetare den nye må eg sei.

 

 

Hei Raymond!

 

Har tenkt på eyecandy racing sitt coilover sett ja te rundt 5000,-. Så de hadde det i Max Power bladet nr9 (Norske versjonen). Men akkurat nå så ligge den sidå nere.

 

Den gamle bilen... hmm savna an ikkje så mye den nai. Lyden kanskje, og at det ikkje va noen ulyder fra motor. I den nye hører du en sånn irritende susing. Kan det være ei stram reim eller no? Hadde bilen inne på opel, men de fant ikkje nåke galt...

 

Men så ein dritrå 2001 mod vectra b på opeltreffet i Haugesund i går, sånn sko eg hatt min :D

 

Klare baklykter og irmscher leppe bak.

IMG_6759.jpg

 

IMG_6754.jpg

 

IMG_6756.jpg

 

Anlegget baki

IMG_6798.jpg

 

Han hadde loddet inn hvite og røde lysdioder i knapper og display (TØFT)

IMG_6809.jpg

 

I instrumentpanelet hadde han også satt inn lysdioder og ei rå plasmaskive. (syns han snakka om han han hadde kjøpt den innpå ei tysk side k-tec eller no sånt, men finner ikke sida jeg *leter*) :)

IMG_6783.jpg

 

Edit: Blir litt mange andre bilder innpå denne tråden etterhvert, men men :op

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er 7,5 mm som er lovlig å endre innpress. 15 mm per aksellengd.

Innpresset treng visst ikkje å vere likt framme å bak etter dei opplysningane eg fekk sist eg var hos biltilsynet. Men som kanskje andre og har erfart så kan lovverket endre seg der alt etter kven man spør.

 

Husk på at meir positiv innpress plasserer senter av hjula lenger inn og meir negativt inpress plasserer senter av hjulet lenger ut.

Så viss bilane på dei øverste bilda hadde ET44 så vil hjula stikke enda lenger ut dersom du velger ET30 med samme felgbredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Nå bumper jeg litt her...

Hva måtte du gi for de felgene ? Passet meget bra til bilen.

Kommer selv til å bytte felger på min opel når jeg får hentet den... men blir nok ikke så ekstremt som 18", tenker heller 17"

 

Hvis du ser på rett bilder så har jeg 8x18 BBS CH felger. Jeg ga 15000 for de med dekk, men kommer oppi 17000 for jeg skal bytte dekk fra 225 40 18 til 215 35 18... :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen anelse hva de koster i 17" utforming ?

Har sett etter prislister på nett, men har ikke lykkes enda.

Uff, blir å bruke mye penger på bilen min skjønner jeg, hehe, felger, chip +++++

 

EDIT : Var forøvrig ett meget fint eksemplar du har skaffet deg :thumb

Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen anelse hva de koster i 17" utforming ?

Har sett etter prislister på nett, men har ikke lykkes enda.

Uff, blir å bruke mye penger på bilen min skjønner jeg, hehe, felger, chip +++++

 

EDIT : Var forøvrig ett meget fint eksemplar du har skaffet deg :thumb

 

 

Nei, har desverre ingen peiling. Men regner med de er noe billigere som 17". Er jo bare til å høre i ei dekk/felg sjappe på pris på felger og dekk. Skader ikke å spørre. Så sier du bare at du vil tenke litt på det, så hører du i noen forskjellige sjapper... :op

 

Ja Bil er en ekstremt dyr hobby m'm

 

Og takk for det :D

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stemme at den grillen din koster over 4 lapper ?

Var å tok en liten titt på opel-deler.no ......

 

4 lapper... altså 4000?... nei det stemmer dårlig :) jeg ga 1050 for den hos Opel hvis det er den Irmscher grillen du snakker om. (faren min jobber der, så fikk kanskje noe lavere pris på den da, men ikke 3000 mindre :op)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 18" felg med 8" så får du belage deg med bredding, jeg måtte bredde bilen min en del.

Ellers blir det mye subbing...

 

Hva er vitsen med å kjøpe ny grill? Plastsveis + litt idèer skaper en langt fetere grill.

 

Tok DTM leppa til en Calibra og tilpasset den Lummafangeren min, ble gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 18" felg med 8" så får du belage deg med bredding, jeg måtte bredde bilen min en del.

Ellers blir det mye subbing...

 

Hva er vitsen med å kjøpe ny grill? Plastsveis + litt idèer skaper en langt fetere grill.

 

Tok DTM leppa til en Calibra og tilpasset den Lummafangeren min, ble gull!

 

Bredding er ikke nødvendig på bilen min. Det som må gjøres for at jeg ikke skal subbe med de dekka som står på nå er å valse hjulbuene bak. Det betyr ikke at jeg bredder dem, men at den idiotiske kanten som stikker inn der blir bøyd inn/opp. Den vectraen som er tyskregistrert som jeg viste noen bilder av tidligere i denne tråden, hadde gjort nettopp dette. Den subba ikke etter den "modifiseringen". :) Han hadde 8x18" felger med 225 40 18 dekk, men da uten senk... så vet ikke helt hvordan det blir med senk da men:op

 

Liker denne Irmscher grillen jeg ihvertfall :op Har ikke no erfaring med å lage egen "styling", så er ikke så gira på å sette i gang noe heller. Har du bilder av en slik grill du sikter til så jeg/vi kan se hvordan den evt. blir seende ut?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredding er ikke nødvendig på bilen min. Det som må gjøres for at jeg ikke skal subbe med de dekka som står på nå er å valse hjulbuene bak. Det betyr ikke at jeg bredder dem, men at den idiotiske kanten som stikker inn der blir bøyd inn/opp. Den vectraen som er tyskregistrert som jeg viste noen bilder av tidligere i denne tråden, hadde gjort nettopp dette. Den subba ikke etter den "modifiseringen". :) Han hadde 8x18" felger med 225 40 18 dekk, men da uten senk... så vet ikke helt hvordan det blir med senk da men:op

 

Liker denne Irmscher grillen jeg ihvertfall :op Har ikke no erfaring med å lage egen "styling", så er ikke så gira på å sette i gang noe heller. Har du bilder av en slik grill du sikter til så jeg/vi kan se hvordan den evt. blir seende ut?

 

 

Jeg holder på å lage meg en nå :D Følg med i tråden om vectraen min du så får du se hvordan det kommer til å se ut ;)

- ( ) Mazda 323 GT-R

- (X) Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så har jeg fått meg plasmaskive til B'en min også. Men samtidig som jeg setter den i hadde jeg tenkt å bytte ut noen lys i panelet slik at nålene lyser rødt og km telleren hvitt og lys i kjørecomputer hvitt isteden for orginalt gult. Så er det noen innpå her som vet hvilke pærer jeg trenger (hvor mange?)(skiva trenger jo nå ikke å lyses opp lenger siden det er ei plasmaskive jeg har fått meg...

IMG_0126-1.jpg

 

Og helst ikke henvis meg til vvoc.com :op... noen vet hvor jeg får tak i andre pærer

 

Mitt nåværenede dashbord...

IMG_0128.jpg

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår