Gå til innhold

Johnsens Vectra B

Ranger emnet


Johnsen

Anbefalte innlegg

Har en annen tråd ute om hvilken vectra jeg skulle velge, men nå som jeg har bestemt meg så kan jeg jo lage en egen tråd om denne.

 

Som tidligere sagt så er det en Vectra B 99 modell 2.0i 16V. Den har klimaanlegg, kjørecomputer, cruisecontrol, fjernstyrt sentrallås, el vinduer, el speil skinninteriør +++ (meget god å kjøre)

 

Img_1630.jpg

 

Img_1632.jpg

 

Til denne har jeg bestilt meg en irmscher grill (faren min jobber på opel så blir muligens noe rabatt der :))

Satt i confilteret fra min gamle vectra A. Blei litt merkelig lyd på tomgang, men ekstremt rå lyd ved turtall.

IMG_1645.jpg

 

Også har jeg gått en stund å tenkt på felger til den nå, men klarer ikke bestemme meg. Her er felgene jeg har lyst på (RH ZW3 modda på bilen)

Img_1632mod.jpg

 

Orginalt på min bil er inpresset på felgene ET44. De felgene jeg ser på blir muligens ET30. Er det lovlig å bytte over slikt? Oså er det d at felgene muligens blir stikkende noe utforbi skjermer (det er vel ikke lovlig). Så er litt usikker angående disse felgene. Og hvis jeg velger å kjøpe, ville dere tatt 17 eller 18" felger? Har kikka rundt på internett på vectraer med disse felgene på. noen av dem har 17" og en 18". 17" ser greit ut og stikker ikke så altfor mye utforbi skjermer, men blir kanskje noe små inni hjulbuene? 18" blei litt voldsomt når du ser hvordan de stikker utforbi skjermer (spesielt bak)

 

Her er bildene (står noe på tysk men regner med dere forstår):

 

Denne har

RH ZW3 vorn 8,5 mal 17 mit 215/40 Continental hinten 9,0mal 17 mit 215/40 Continental

4.jpg

 

1.jpg

 

 

Denne har

drei teilige RH Alufelgen,vorne 8,5*17 hinten 9*17 auf 225/45 R 17

opel12.jpg

 

opel2010.jpg

 

 

Denne har

Reifen : Avon ZZ3 215/40 17

Felgen : RH ZW3 tecnic 8,5*17 & 9*17

bild17J.jpg

 

bild3.jpg

 

 

Og så den med 18"

RiegerVectraBRHZW3.jpg

 

 

Blei litt mange bilder til slutt, men nå ser dere ihvertfall sånn ca hvordan det vil se ut. :op

 

Håper på hjelp her, takk på forhånd.

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser på disse andre vectra'ene at de har veldig breie felger. fra 8,5" og oppover... hvis du får tak i disse felgene i 7 eller 7,5" brei med samme innpress så vil de ikke stikke så langt ut!

 

sjekk på sommerfleger tråden, der er det en med 18". hør me han/hun ang størrelse på felger og evt. andre modifiseringer...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var lyden ved tomgang?

En slik en "putre" lyd?

 

har ett innlegg her innpå denne tråden her hvor jeg har sånn noenlunde forklart lyden :op:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=121900

 

 

Veldig fin bil du har fått deg :)

 

Er det lov å spørre hvor mye du gav for den?

 

Jo takk for det :) Fikk en god pris på den 70000,-

 

 

Forresten noen som vet hvor mye innpresset lovlig kan avvike fra orginalt innpress?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vinterhjul er en fin oppfinnelse da. Riktig innpress med andre ord.

 

hehe, så du mener å bytte over til dem i tilfelle? (Har jo 15" felger både til sommer og vinter nå :op

Forresten snakka med ein annen litt tidligere, han snakka om 7,5mm på hver side, men virka ikke helt sikker han heller...

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lura om du kan totalt endra ET med 15, dvs 7,5 på hver side. blir det felger iløpet av sommaren helge ? har du sjekka eyecandy for høydejusterbart senkesett?? dei har billige sett..får ta ein titt på bilen når eg komme him 6-7juli.

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke noe av RH ZW3 felgene. fikk en pris på 26800,- og det var nok i det meste laget synes jeg da. Har hørt på pris på Brock B4 og BBS CH. På brock b4 har jeg fått ett svar:

vbbrock4.jpg

 

vbbrock.jpg

 

Disse kan leveres for kr 4300,- pr stk

Og dekk 215/35r18 Roadstone 6025,-for alle 4

 

 

Så fikk jeg pris på BBS felgene ca. 15000 med dekk. Syns de ser ganske bra ut og til en grei pris... Hva ville dere tatt? (snakk om 18" på begge felg settene)

bbsvb.jpg

 

PICT0687.jpg

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått meg felger... det ble BBS CH 18" felger. Han jeg kjøpte hos sa at 215 dekk blei noe lite for den felgen, så han sa det ville gå bra med 225/40 18. Det har jeg funnet ut at ikke stemmer. Kjørte med 4 personer i bilen og den subba noe i fartsdumper, ujevnheter i veien og i brå svinger. Så i dag var jeg oppe og snakka med han og jeg kunne bytte til 215/35 18 dekk isteden (får pengene tilbake for 225 dekka og må betale 2260 kr ekstra for 215 dekka, så det var jo greit det ordna seg. Men får ikke dekka før om en 7-8 ukers tid). Her er det ihvertfall bilder av felgene og bilen. Har forresten også fått meg en Irmscher grill :)

 

vbbbsch.jpg

 

From the A to the B :op

Vectraene.jpg

 

VectraBuskilt.jpg

 

Img_1741.jpg

 

IMG_1738.jpg

 

Img_1731.jpg

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blei rått.. bare få kjøpt deg senk nå før alt anna snack.. du vet jo at eyecandy har coilovers te billig penge. .

 

PS: savna du gamle biln som står i bakgrunn ??? fetare den nye må eg sei.

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår