Gå til innhold

Johnsens Vectra B

Ranger emnet


Johnsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mye stress med montering eller?

 

plasmaskivene? Det som måtte gjøres var å demontere dekslene rundt rattstamme. Tre skruer under og to bakom rattet (disse to kommer du til ved å svinge rattet 90 grader til venstre, så ser du en rund "plastdings" som du lett får av med ei nagl :op:. Da blir skruen synlig så du kan skru den ut. Derette det samme bare ved å svinge til høyre). Tilt rattet helt ned med rattjusteringa, skru ut rattjusteringsspaken og ta av dekslene rundt rattet. Så må du få ut vetilasjonsrillene. Hver rille henger fast med 4 mothaker. Disse fikk jeg ut med smørkniver fra kjøkkenet :op:. Har sett noen anbefaler skrujern, men tror det er noe lettere å få skraper av det. Ikke så bra forklart men... forresten, har en link her til en how 2 tråd innpå vvoc forumet. Der er det ganske bra forklart hvordan det skal gjøres. Du må bare tenke litt omvendt siden de har rattet på andre sida i England :)

 

Er ikke no stort problem så lenge du har en god guide eller har gjort det før...

 

http://www.vvoc.com/forum/showthread.php?t=21449

 

Plasmaskiva var bare til å koble til parklyskretsen. De ledningene finner du selfølgelig bak lysbryteren. Jeg kobla først til minusen (brun), og testa med plussen på de forskjellige andre ledningene (for jeg skulle prøve å koble meg innpå slik at skiva kunne dimmes, men så ikke ut til at den ville la seg dimme. Så kobla den bare innpå grå/grønn ledning mener jeg å huske) Kunne dimme med innoparts si skive som jeg hadde i vectra a'en tidligere, men til den fulgte det med en ekstra dimmer kun til skiva.

 

Skar også litt ut av instrumentpanelet for å få ledningen til skiva ut uten å brette for mye på den, men egentlig ikke no vanskelig jobb det her.

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser på disse andre vectra'ene at de har veldig breie felger. fra 8,5" og oppover... hvis du får tak i disse felgene i 7 eller 7,5" brei med samme innpress så vil de ikke stikke så langt ut!

 

sjekk på sommerfleger tråden, der er det en med 18". hør me han/hun ang størrelse på felger og evt. andre modifiseringer...

 

meg du hinnter til der...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mottok Irmscher spoiler i posten i går. Kjøpte den av en kar i England som jeg fant via Ebay. £85 + £35,35 i frakt (spoileren er lakkert i samme farge som min bil, så det passte jo fint :D) . Dyr frakt men :op:. Fikk pris på denne hos opel i Norge bare med bremselys=> 3000,- så tror jeg har spart noe på dette siden jeg også slipper å lakke.

 

Img_0729x.jpg

 

Img_0730x.jpg

 

Driver også og ser på Irmscher frontfanger som jeg fant via vvoc.com. Han som skal selge den må bare få gang på paypal kontoen sin, så blir det muligens ett kjøp. Da får jeg med fanger med "gitter"/grill og grøftelys...

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katti får du vita noe om fangeren a ??? bilder av ann ??

 

 

ps: ska du drikka resten idag ?? :P

 

Har ikkje fått kontakt med an denna ukå... kanskje han ikkje gidde å senda allikavel :op: Her e an ihvertfall

Kommer med grill der hvor han har intercooler og grøftelys som sagt tidligere

1000354eb4.jpg

 

Drikka resten :op: hmm ska t broren min i dag, han fylle 28... familieselskap, så blir nok ikkje noe i dag nai :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
skjedd noe på bilen i det siste? ;)

 

Nei har nok ikke d :op: Vinga tenkte jeg opel skulle få montere for meg samtidig som jeg evt får frontfangeren (Venter nemlig ennå på den), som jeg også ønsker at de skal lakkere. Som jeg kanskje har sagt tidligere så jobber faren min på opel, så håper på en god pris på dette. Men har kontakt med han som sender den, har bare litt problemer med å finne ett firma som kan frakte den... Men han driver og undersøker :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår