KRM Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hei... har et problem med min kjære gammle 89 Passat 1,8. Startet med at turtallet varierte fra 500 til 2500 når motoren var kald men gikk som ei klokke etter kun kort tid. Nå varierer turtallet konstant. Også når motoren er varm. Noen tips om hva det kan være? Sensorer, dippedingser etc som bør byttes ? Høres for tiden ut som bestemor på tur når clutchen er inne :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Antagelig en luftlekkasje.. dvs falskluft kommer inn og fu.... opp motorstyringen. Er ihvertfall min første gjetning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel-j Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 har samme problem på min 97 1,6 og der er det lamdasonden. hvertfall det diagnosetesten sa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRM Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Falskluft var nok greia ja.. Med mine begrensede kunnskaper satte jeg den rett og slett inn på et rimelig verksted og her er det de gjorde : Skiftet defekt slange til veivhusventilasjon (hva nå enn det er:). Rep av falskluft lekkasje på slange mellom inns.manifold og bremsekraftforsterker. Case closed :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Den slangen mellom innsugsmanifold og bremseforsterker, går den inn ganske høyt oppe på innsuget? Lurer på om det er noe retur eller noe :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg