Gå til innhold

KRM

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om KRM

  • Bursdag 10/21/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Tromsø

KRM's Achievements

  1. KRM

    Lav kompresjon

    Fikk ikke noe svar annet enn at oljeforbruk har vært et problem på enkelte biler med denne motortypen. Har lest på et vwaudiclub forumet at et par andre har fått overhalt og deretter byttet motor men tror ikke det sto hva som var problemet der heller.
  2. KRM

    Lav kompresjon

    Bedre sent enn aldri men tenkte å oppdatere denne artikkelen. Etter et par tester før jul og litt behandlingstid fikk Møller beskjed fra Audi om å utføre reklamasjonarbeid på bilen min på bakgrunn av svært høyt oljeforbruk. I januar byttet verkstedet motor på bilen min. Alt på reklamasjon. Er selvsagt svært glad for utfallet. Nå har jeg kjørt noen tusen km og oljenivået har ikke rørt seg. Terningkast 6 til Audi og Møller som fortjener skryt for håndtering av denne saken.
  3. KRM

    Lav kompresjon

    Takk for forslag og tips så langt alle sammen. Poster her når det evt skjer noe nytt.. Bayas: du har PM..
  4. KRM

    Lav kompresjon

    Garanti til 100 000 km. Så i følge Møller må jeg evt rette et reklamsjonskrav til nærmeste Møller forhandler så får de avgjøre et evt reklamasjonsansvar. Det har jeg nå gjort og de tar inn bilen for nærmere undersøkelse men jeg må vente i over 3 uker på time. Så får man se hvor langt jeg kommer i Møller-systemet.. kanskje noen har erfaring med hvor langt importører er villige til å strekke seg når det gjelder reklamasjoner på motorer?
  5. KRM

    Lav kompresjon

    Har nylig kjøpt en 2002 Audi A4 2.0. Tidligere 2 eiere har fulgt servicer til punkt og prikke i Møller-systemet. Bikka 140 000km nå og jeg tok 150 000 km service i dag. Ba også verkstedet undersøke oljeforbruket: ca 0,5 liter pr 800-1000 km, noe jeg anser som høyt. De tok en kompresjonstest og fikk følgende resultater: Syl: 1: 10,5 2: 6,5 3: 11 4: 11 Komp på sylinder 2 ligger jo ekstremt lavt (10-12 er visst normaln).. dette kombinert med høyt oljeforbruk og en bil som ellers går meget jevnt og pent sier ikke meg mye da jeg ikke er spes bilkyndig :) Diagnosetest OK: 0 feil. Har lest på forumet her at man bør ta en sylinderlekkasjetest. Rart de ikke gjorde det men skal få gjort dette snarest. Han på verkstedet sa det i beste fall ville løse seg etter oljebyttet og i verste fall snakker motoroverhaling..Stemmer dette da? Sitter med en uggen følelse av at pengene kan komme til å fly i sinnsyke mengder her da jeg stort sett er avhengig av verkstedhjelp/kompiser.. Blir vel kanskje en evt tvist med tidligere eier..kjøpte den for 2 mnd siden.. noen som har en eller annen god teori, tips om noe jeg i tillegg bør få sjekka? Kan evt poste her etter syl.lekkasjetest..
  6. Falskluft var nok greia ja.. Med mine begrensede kunnskaper satte jeg den rett og slett inn på et rimelig verksted og her er det de gjorde : Skiftet defekt slange til veivhusventilasjon (hva nå enn det er:). Rep av falskluft lekkasje på slange mellom inns.manifold og bremsekraftforsterker. Case closed :-)
  7. KRM

    Audi A4

    Hei.. Kjenner ikke Audi så godt men vurderer et mulig kjøp. Noen tips her på hva jeg skal undersøke spes/evt svakheter på en 98 Audi A4 1,8 Avant st vogn når KM stand nylig er passert 200000. Alle servicer..
  8. Hei... har et problem med min kjære gammle 89 Passat 1,8. Startet med at turtallet varierte fra 500 til 2500 når motoren var kald men gikk som ei klokke etter kun kort tid. Nå varierer turtallet konstant. Også når motoren er varm. Noen tips om hva det kan være? Sensorer, dippedingser etc som bør byttes ? Høres for tiden ut som bestemor på tur når clutchen er inne :)
  9. Kjøpte Injection Cleaner på Mekonomen og putta på tanken.. Bilen har ikke "hosta" en eneste gang etter det.. Har vært på langtur i påsken, ca 1000 km. Ikkenoproblem:) Ser foreløpig ut til å gjøre susen.. Takk for tips..
  10. Takk til både deg Kurtemann og wabby... skal prøve begge deler.. neste steg et par mulige sensorer og et rele' har jeg fått tips om i dag hos en VW forhandler...
  11. Har en 89 Passat 1.8i som oppfører seg merkelig. Motoren starter lett men når motoren er kald vandrer turtallet mellom 1000 og 3000 rpm. Ca 1 sekund på 3000 før den faller til 1000 igjen i 1 sekund o.s.v. Dette foregår i omlag 1 minutt. Etter dette går den helt fint. Under kjøring kuttes plutselig bensintilførselen og motoren stopper helt. Det kan skje når som helst i hvilken som helst hastighet eller motstand. Etter 10-20 sekunder starter den fint og går helt normalt igjen. Noen som har vært borti dette problemet? Evt tips mottas med takknemlighet :) KRM
  12. Jeg er i Oslo og fikk desverre ikke med meg treffet. Hva slags Honda har du? Nå ble jeg litt nyskjerig :)
  13. Skal til Oslo på fredag.. Men jeg tenkte jo å selge bilen så dersom noen kjøper den før fredag kan jo de stille på treff med min :D http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=515273
  14. http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=515273
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår