Gå til innhold

Lakkboks bygging

Ranger emnet


kao

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

får også lakkbokser fra 150k og opp..... jeg handler vel for privat bruk til sommern.. :)

 

Noen som har link til lakkboksprodusenter??

Gjerne billige:puke:

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei!

Skal lakkere atven min. Har alt i plastdeler, og skal lakkere det. Med andre ord trenger jeg liten plass til å lakkere. Tanken min er å lage et lite telt med gjennomsiktig plast"duk", spraye vann inni teltet før lakkering, og deretter lakkere når det er lyst og fint ute. På den måten trenger jeg ikke noen ekstra varme fra feks. en panelovn. Tror dere jeg trenger noe lufting/overtrekk i teltet mens jeg lakkerer? Trenger seff kullfiltermaske.

 

Mvh Kjetil Berg

Dere får ikke signaturen min.. jeg er altfor famous sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh, må bare nevne når dere begynner å prate om en masse panelovner og lysarmaturer i hytt og pine. Er det OVERHODE noen her som kjenner til EX (eksplosjonsfare) eller? Bruk av feil elektrisk utstyr inne i en lakkboks kan gi katastrofale følger. Man skal egentlig også fjerne all statisk elektrisitet fra kroppen før man går inn i lakkboksen, og jorde seg selv ikke minst MENS man lakkerer. Lakkstøvet er meeeeget lettantennelig i det rette forholdet, og det kan gå galt før du rekker å si kake. En liten gnist er mer enn nok...!

 

Dette er kanskje litt offtopic men et viktig poeng!

 

 

Fanatic ja.... navnet sier det vel...

 

Kjent folk som har holdt på med div garagelakking i 20 år som ALDRI har gått galt med slikt...

 

Å de lyskildene som er brukt av og til kan vel kalles...

UTbrukte....

Å de som lakker med diselvarmere når de lakker hva med de...:fatality:

Norges raskeste fwd under construction......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanatic ja.... navnet sier det vel...

 

Kjent folk som har holdt på med div garagelakking i 20 år som ALDRI har gått galt med slikt...

 

Å de lyskildene som er brukt av og til kan vel kalles...

UTbrukte....

Å de som lakker med diselvarmere når de lakker hva med de...:fatality:

 

 

Det har faktisk hendt. Lærer om det på skolen, og han Fanatic:P går i klassen min. Hehe:)

 

Mulig det er noen produkter som ikke er farlig osv. Men tenker på hjemme-lakkverksteder med dårlig ventilasjon burde man være forsiktig.

 

Du kan stå å røyke så mye du vil på en bensinstasjon, bensindampen tenner aldri med sigaretten. Men derimot lighteren, det er den som får det til å smelle!

 

Mye OT men...

 

Lyst å få til noe sånt selv, men må nesten vente til jeg er ferdig med læretiden og flytter hjem igjen! Da skal jeg få bygget meg en lakkboks i låven:D

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får lakkert mye biler for de penga man bruker på å bygge seg en nogenlunde boks.

jeg lakkerer mye møbler, også høyglans, og da bygde jeg først et rom ca 10.000,- så lys og el 10.000,- og så et komplett ventilasjonsanlegg fra bravida 36.000,-. så har jeg måttet bruke 35.000,- til får å rette på det underdimensjonerte anlegget. og så har jeg en lakkvegg som jeg fikk brukt for 10.000.

 

regnestykket er jo jævlig enkelt, og jeg kjøper billakkboks når jeg skal flytte verkstedet mitt iløpet av 2-3 år. det blir ikke bra nok å bygge noe sjøl for å spare penger. jeg veit!

 

glemte å regne med kompressor til 22.000,-

alle priser er forøvrig uten mva....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Akkurat bygd meg "boks" jeg.

 

Satt opp et reisverk inne i garasjen og kledde dette med fuktsperreplast innvendig.

 

Støvfritt.

 

Innsugsfiltre og paintstop ut.

Tre-faset ventilasjonsvifte som avtrekk.

 

Her er bilen som er lakkert i tre omganger:

1: Plastdeler som fangere m.m

2: Dører og bagasjelokk

3: Bilen

 

Bilde rett etter grov montering før noen form for polering (bilen er ikke ferdig montert):

 

 

DSC06571.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår