Gå til innhold

Lakkboks bygging

Ranger emnet


kao

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg brukte garasjen når jeg lakkerte motor rommet, og da plastla jeg alle vegger og tak, også vasket jeg gulvet grundig, og la plast over der som jeg våtet.. Deretter trilla jeg inn bilen, vaska den med tynner osv.. når alt inni var vått ennå brukte vi panelovner og hadde 35 grader konstant og hadde inn friskluft med vifte + filter.. Det ble ganske så tåkete inni der.. men det ble et supert og støvfritt resultat.. Ble sig en ubetydelig plass grunnet at kompressoren kutta og trykket falt.. en ting til er å ha "jævli" bra lys! vi hadde bra med lys og da så vi alt selv om det var litt tåkete.. :)

Funker greit det, men nå sendte jeg bilen på proff lakkverksted for å ta bagagerommet og utvendig.. seff ett pluss hvis man har råd :)

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når eg lakkerte motorrom og inni coupeen i bilen min lakka eg i låven, på tregulv, sopte litt bare... med partyteltet over uten 1 og en halv vegg... ble veldig brukende resultat (nå snakker eg om motorrom og invendig da...) men har lakka en del i hønsehuset som har vært fult brukendes...

 

har også hellakert en ford curior i garasjen... uten avsug og uten varme... går helt fint å lakke uten å sette den på "tørk" i 60 grader... husker at siste bilen vi lakka på gamlejobben bare skrudde av boksen etter vi hadde vaska sprøyta og gjekk heim... var tør uansett dagen etterpå...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh, må bare nevne når dere begynner å prate om en masse panelovner og lysarmaturer i hytt og pine. Er det OVERHODE noen her som kjenner til EX (eksplosjonsfare) eller? Bruk av feil elektrisk utstyr inne i en lakkboks kan gi katastrofale følger. Man skal egentlig også fjerne all statisk elektrisitet fra kroppen før man går inn i lakkboksen, og jorde seg selv ikke minst MENS man lakkerer. Lakkstøvet er meeeeget lettantennelig i det rette forholdet, og det kan gå galt før du rekker å si kake. En liten gnist er mer enn nok...!

 

Dette er kanskje litt offtopic men et viktig poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får også lakkbokser fra 150k og opp..... jeg handler vel for privat bruk til sommern.. :)

 

Jeg har også planer om å ta inn lakkboks til privat bruk.

Hvis flere har lyst på så kan vi samordne bestilling.

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan få prøvd ok tat noen bilder av det fattern bygde for mangfoldige år siden og han har lakert godt over 400 biler inni der og det har ikke blit noe dritt va det hehe han skal lakere bilen min der om noen år men da tror jeg at det alle visftene skal stå og gå en uke eller to først for det har ikke blit lakert noen bil der på snart 10 år så er vel en god del støv og drit som skal frem.

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår