rioi Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 må desverre skuffe deg.. sjekk slutten på denne filmen du;) og ja.. dette er type 85 her er link til VACN for de som er medlem der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 må desverre skuffe deg.. sjekk slutten på denne filmen du;)og ja.. dette er type 85 her er link til VACN for de som er medlem der. E ikkje heilt sikkert på ka ej sei no men,. Når du trykk ned diffsperra , so vil du få sperra på fram bak å mitt diffen, og når du har sprengt nåke på drivverket som går fram. so trykk du inn den å då vil all kraft bli flytta bak fordi der er sperre på mitt diffen? hørte berre nåke me at han sa han kobla inn sperra på filme eller ka det va. Er i so til felle slik på offroad 4x4 der ej har litt meir peiling Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 E ikkje heilt sikkert på ka ej sei no men,. Når du trykk ned diffsperra , so vil du få sperra på fram bak å mitt diffen,og når du har sprengt nåke på drivverket som går fram. so trykk du inn den å då vil all kraft bli flytta bak fordi der er sperre på mitt diffen? hørte berre nåke me at han sa han kobla inn sperra på filme eller ka det va. Er i so til felle slik på offroad 4x4 der ej har litt meir peiling I dette tilfelle så er det snakk om Quattro II som sitter på Audi 90. Foran sitter det en åpen diff i girkassen, du har en torsen-diff på midten, og en åpen låsbar diff på bakenden. Når du trykker inn diffknappen så låser du bakdiffen, som gir deg 50/50-fordeling mellom selve bakhjulene. Dette har ingen innvirkning på girkasse-, eller mellomaksling-havari. Ihvertfall ikke i den grad at det blir bakhjulstrekker. Edit; Det som forøvrig skjer når du "sprenger" noe i fremdiffen er at det ikke blir noe motstand der, altså midt-diffen sender all drivkraft fremover. Hvor det ikke er noe hjul som går rundt. Dårlig sladde-maskin mao ;) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 må desverre skuffe deg.. sjekk slutten på denne filmen du;)og ja.. dette er type 85 her er link til VACN for de som er medlem der. Den gamle girkassen med manuell sperre på senterdifferensialen sitter i type 85. Her er dette teknisk mulig. På kassene som ikke har manuell, mekanisk sperre der (d.v.s. alle etter 1987/88) er dette ikke mulig. Enkelt og greit. Og forresten, hva i all verden er poenget med å "nedgradere" bilen til RWD?? Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 firhjulstrekk er artigast, kjøp dej heller en volvo,sierra eller liknande til burne bil osv Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 det som var poenget var at om det er RWD så blir den litt billigere i drift, og det er jo gøy med bare RWD om sommeren sån at du eventuelt kan spinne og leke litt... for så å ha 4wd om vinteren... Men vist du skrur av stikakslingen og låser utakene på kassa... vil det gå? Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 det som var poenget var at om det er RWD så blir den litt billigere i drift, og det er jo gøy med bare RWD om sommeren sån at du eventuelt kan spinne og leke litt... for så å ha 4wd om vinteren... Men vist du skrur av stikakslingen og låser utakene på kassa... vil det gå? Blir ikke billigere i drift i det hele tatt, for hele drivverket må være med hele tiden. Eneste biler som blir billigere i drift i 2WD er gamle terrengbiler med frihjulsnav. Bedre å bruke pengene til å få ting til å være i orden under panseret, stort sett alle som klager over høyt bensinforbruk har en bil med kraftig forsømt vedlikehold.. Nei og NEI og N-E-I, det går IKKE an å gjøre det. For det første har du ingen sperre på senterdifferensialen, så bilen vil ikke gå av flekken uten drivaksler på alle fire hjul. For det andre vil hjullagrene foran falle fra hverandre og hjulet kun henge i bremseskive/caliper om man triller bilen uten drivaksler foran montert, siden det er bolten på de ytre drivknutene som holder hele hjullageret sammen. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Du som har en SÅ feit audi Q. Faen ka nikke ødelegge den ?=/ Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Bensinforbruket med Quattro er vel ikke noe å snakke om, kanskje en 0,03-0,05 ekstra pr mil. Min bruker 0.8 på langkjøring og litt over litern på blandet kjøring, synes ikke det er så gæærnt med mekanisk innsprøyt og motor med 2.3l volum.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Jeg får min ned i det samme og det uten quattro..så det har nok ikke mye å si nei.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 4x4 er jo mye kulere enn Rwd,,, serlig på vintern ;) Om du vil ha RWD kjøp deg 240 ;) Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 hehe, har ikkje vore her på ei stund no. Men det er bra med tilbakemeldinger ;) lurte egentlig bare på om det var teknisk mulig ;) hadde vore litt kult :P Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 hehe, har ikkje vore her på ei stund no. Men det er bra med tilbakemeldinger ;) lurte egentlig bare på om det var teknisk mulig ;) hadde vore litt kult :P Det hadde ikke vært kult nei ;) Har du Quattro har du quattro. DET er kult. Da spinner det ikke bare sånn som min gjør når jeg gir på ut av kryss og sånn :P Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Det hadde ikke vært kult nei ;) Har du Quattro har du quattro. DET er kult.Da spinner det ikke bare sånn som min gjør når jeg gir på ut av kryss og sånn :P Hvis du har riktig motoroppsett gjør det det ;) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Hvis du har riktig motoroppsett gjør det det ;) Heh klart. Men da har du bra med motor..ikke en sliten 2.2E ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg