oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Er her noen som har prøvd å sette turbo på en B230F? Moderat trim! Eg veit den har originalt ca 9.8:1 i komp, men setter man på en 405 eller 531 topp så havner kompen på ca 9.5:1... Tru hva man kan klare å ladde med en så høy komp når man har programerbar tenning? er her noen med erfaring? Eg har kjørt en B230 på 2.5l med ca 9.0:1 i komp og der var ikke problem å ladde 1.1 bar.. med en T3 ar48 turbin med en T3 trim 45 kompressor.. å ja den ladda 0.5 alle rede ved 1800rpm... Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Tror det er enklere å lade mere om man i tillegg monterer en hvassere kam, av Typem H eller K, eller annen type trimkam. Mange nyere turbobiler har jo 9,5 eller 10 i komp, men der er det selvfølgelig snakk om flerventilsteknikk. Kjør på du, kommer nok til å funke bra om du i tillegg monterer datasprut. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Tror nok også at det er rimelig greit å satse på nye ringer og brukte FT/FK stempler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.