Gå til innhold

Obs Svindel!!! Pass PÅ!!

Ranger emnet


arildjr

Anbefalte innlegg

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har begynt å sette meg ned nå å sette sammen ting og tang. Utrolig mye penger har han fått inn på konto hvertfall.

 

Skal prøve å bli ferdig med alt før mandag. har henta papirer hos politiet nå, så jeg mailer tilbake kopi til alle som har sendt meg mail.

---------------------------

1993 Bmw 320i Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere som klager på useriøse selgere, og putter mannie inn i den gruppa. EN plass må alle begynne. Jeg har selv drevet å solgt utstyr på nett i MANGE år, dog datautstyr, men han trenger ikke være useriøs pga at han bare har få poster.

Jeg har aldri blitt svindlet før nå og jeg har sikkert 300 handler på samvittigheten som har vært uproblematiske! Men vær varsom dog.

 

Har forresten heller ikke så altfor mange poster selv men jeg har nå vært her siden 2003

 

ARJ

---------------------------

1993 Bmw 320i Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså! Hvis du ser på brukeren, og tenker deg litt om så er det ALL grunn til å være mistenksom! Han har to poster og ble registrert forrige måned! Om man skal selge noe så er det MYE mer naturlig å registrere seg på QXL eller Finn.no. Jeg skjønner at man må begynne en plass, men dette er for .... ikke noe tradisjonelt kjøp og salg forum! Dette er et forum hvor man deler kunnskap, kan spørre om ting og kanskje lage prosjekttråder. Kjøp og salg delen mener jeg egentlig burde bli stengt, eller oppgradert slik at for å selge må man legge inn personnummeret sitt eller noe.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis for meg ville en person her sende ting i oppkrav til meg. Begrunnelsen var at jeg hadde vært registrert såppas lenge, og hadde posta en del.

 

U know who you are:) Synes det er en grei løsning jeg da.

 

Og dere som står på i denne saken skal ha all ære. Synes det er bra folk gidder å gjøre noe imot slike svindlere.. Vi har ikke bruk for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp og salg delen mener jeg egentlig burde bli stengt, eller oppgradert slik at for å selge må man legge inn personnummeret sitt eller noe.

 

Mannen gav jo opp alt, navn, nr, adresse, kontonummer, tlf.

Sjekka opp telefon og kontonummer jeg før jeg betalte og alt stemte jo 100%

Så ingen grunn til at han skulle være svindler, så hva hjelper det om du får personnummer, vi vet jo hvem personen her er.

 

Alt i alt er det mindre svindel på bilforumet enn på finn og qxl, dog det er større tjenester, men hadde jeg visst om forumet her tror jeg nok at jeg ville benyttet dette for salg av bilstereo eller bildeler framfor finn, siden bilforumet er gratis.

 

Så til en annen ting. FOR å luke ut den dårlige mengden av brukere burde bilforumet blitt en betalsite, som vwaudi og opelmotorsport er.

På den måten vil nok bilforumet tape endel brukere MEN, de mest seriøse vil bli igjen. Trenger jo ikke være allverden beløp, 150.- per år eller noe?

Om ikke eierene av bilforumet trenger pengene så kan de prøve å trykke opp en "medlemspakke" eller klister, medlemskort osv. som man kan prøve å få til avtaler om rabatter hos bilrelaterte forhandlere.

SIKKERT mange som ikke vil betale, men tror du skal lete lenge etter svindlere som GIDDER arbeidet med å betale for å svindle.

---------------------------

1993 Bmw 320i Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kollektiv kronerulling for leie av torpedo? Evt. en donasjonsknapp her på forumet som går uavkortet til å betale torpedoen. Summen som kommer inn avgjør hva torpedoen skal gjøre. Da kommer det nok inn MYE :)

 

 

Hehe. Spørs hvor lenge det varer det da før offentlige slitere kommer inn hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen gav jo opp alt, navn, nr, adresse, kontonummer, tlf.

Sjekka opp telefon og kontonummer jeg før jeg betalte og alt stemte jo 100%

Så ingen grunn til at han skulle være svindler, så hva hjelper det om du får personnummer, vi vet jo hvem personen her er.

 

Alt i alt er det mindre svindel på bilforumet enn på finn og qxl, dog det er større tjenester, men hadde jeg visst om forumet her tror jeg nok at jeg ville benyttet dette for salg av bilstereo eller bildeler framfor finn, siden bilforumet er gratis.

 

Så til en annen ting. FOR å luke ut den dårlige mengden av brukere burde bilforumet blitt en betalsite, som vwaudi og opelmotorsport er.

På den måten vil nok bilforumet tape endel brukere MEN, de mest seriøse vil bli igjen. Trenger jo ikke være allverden beløp, 150.- per år eller noe?

Om ikke eierene av bilforumet trenger pengene så kan de prøve å trykke opp en "medlemspakke" eller klister, medlemskort osv. som man kan prøve å få til avtaler om rabatter hos bilrelaterte forhandlere.

SIKKERT mange som ikke vil betale, men tror du skal lete lenge etter svindlere som GIDDER arbeidet med å betale for å svindle.

 

Det er en idé! Jeg tror svindlere er villige til å betale en slik liten sum, det er ikke tilstrekkelig. Det er greit at handelen virket veldig troverdig for deg, jeg sier ikke at du var dum som kjøpte noe av han, jeg hadde sikkert gjort det samme. Men om man blir tvunget til å legge inn adressen sin og fulle personopplysninger inkl. personnummer, for så å få sendt et passord i posten som på QXL.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha slike regler at man må ha minst 100 inlegg og vært medlem i 2mnd. eller noe liknende for å få tilgang til å legge ut annonser?

Få svindlere som gidder å vente lenge, og færre som konsentrerer seg så mye om en "sak" at de skriver 100("saklige") innlegg, evt 10 nye tråder.

Karaktersystem er en god ide, og kanskje de som legger ut annonsen kan ha ett annet medlem som vitne på at utstyret eksisterer. Og "ekte" bilder av varen. Et overbevisende bilde, ikke bare en link til en butikk eller produsent.

 

Men slik med ekte inmeldning som QXL har, med personnr og passord på sms eller post er også en god ide. Men det blir kanskje litt mye for en gratis side som dette.

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir en dårlig ide, forsøk heller å skaff til veie noen referanser.

Jeg har null og niks posteringer her, men har solgt mye via brukmarkedet på hw.no, ergo, jeg har gode referanser.

Noe slikt kan være lurt å spørre de dere handler med FØR dere overfører penger. Det har ihvertfall jeg gjort, og har unngått ett par "luringer"

Men, selvfølgelig, sikker er man aldri uansett, såfremt man ikke får ting overlevert personlig.

 

Har ikke lest noe i avisen om svindlere som har blitt grisebanket, så det er vel ingen som har tatt turen oppover hit å besøkt jævelen ?

Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår