Gå til innhold

audi eller bmw?

Ranger emnet


htn

Anbefalte innlegg

hei. jeg driver og kikker på førstebil, og velget står mellom 518 E34 og a4 (1.6/1.8) i prisklassen 40-60.000. har dere noen anbefalinger?hvilken er mest økonomisk med tanke på bensinforbruk, forsikring osv. har en av de ofte mer feil enn den andre når de har gått rundt 200'? noen feil/mangler man spesielt bør se etter?

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får mer BMW for pengene i den prisklassen. E34 er jo litt gamlere enn a4. E34 er også veldig solide biler, noe a4 kanskje ikke er.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg driver og kikker på førstebil, og velget står mellom 518 E34 og a4 (1.6/1.8) i prisklassen 40-60.000. har dere noen anbefalinger?hvilken er mest økonomisk med tanke på bensinforbruk, forsikring osv. har en av de ofte mer feil enn den andre når de har gått rundt 200'? noen feil/mangler man spesielt bør se etter?

 

på forhånd takk!

 

Sto og lurte på de samme som deg da jeg skulle kjøpe bil... Jeg valgte Audi a4. etter som at vi har veldig dårlig erfaring med Bmw 1997 318i bilen hadde gått 88 000km og da skal det ikke lekke vann, olje fra motoren og være ulyd i bakakslen++. bilen sto 4 uker på verksted i løpet av den perioden vi hadde den ca 7uker

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt e30/e34/e36/e39 uten å hatt noen spesielle problemer med noen av de. I motsetning til Audien jeg hadde. Kjøpet en 1,8T a6 99` og ingen ting virket på den(da gått 15.000). Byttet turbo hver 20k, når det var snø gikk vinduene ned i stedet for at dørene låste seg opp. (Jævlig kjedelig når bilen er dekket av snø- blir relativt vått..) Motoren kunne slå seg av uten forvarsel. Osv osv.. Tror bilen kostet nesten 100k bare i deler. Dessuten har en kamerat hatt en 1,8T Passat hvor hele motoren datt ut av bilen, relativt kjedelig når man skal ta igang etter rødt lys.. Styr unna Audi er hvertfall min erfaring..

 

Problemet med BMW`er er at det er mange av de som er tuklet med kilometer stand og syndet mot service intervaller. Finn ett bra eksemplar, og betal noen tusen ekstra for å få en dokumentert bil, og se etter åpenbare ting som tyder på at bilen er tuklet med. Finner man en 89`modell som har gått 80.000km og seter og ratt er nedslitt er det kansje noe som er feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår