Stingah Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Hei Leverte inn Golfen min på Statoil i går formiddag for å få bytta olje og oljefilter. Grunnen til at jeg skulle la dem gjøre det var at jeg ikke fikk av motordekslet. Men jeg fikk ikke snakka med mekanikern, så vet ikke om han heller fikk det til. Noen tips til å finne ut om den faktisk er bytta? Olja var HELT svart når jeg kikka på den nå for 5 min siden. Mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Se på oljefilteret ditt, ser det nytt ut? (Hvis du kan se det da...) Hvis det ser nytt ut kan du jo anta at olja er skiftet Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Dei aller fleste tar ikkje av motordekselet, men bare bunnpluggen og oljepåfyllingslokket når dei bytter. Men ser oljefilteret nytt ut, og du har fått besjed om at olja er bytta, så stemmer nok det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Du skal kunne se at oljen er betydelig blankere rett etter den er blitt byttet, kan ofte være blank i rundt 100 mil før den blir helsvart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Er den svart er den ikke bytta. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Kjøpte meg nettopp ny kvalitetsolje på autodeler, den var grå...den skulle selfølgelig være sånn noe de også gav beskjed om når jeg kjøpte oljen ;) var en kar som hadde kommet inn å klaget fordi han hadde fått brukt olje på en ny kanne..hehe. Men dersom oljen var helt svart er det vel heller usansynelig at den er byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Oljefiltret i golf iv sitter så utilgjengelig at jeg gidder ikke sjekke det. Jeg tviler sterk for at han har bytta noe som helst. Tror ikke han har noen større forutsetning for å få av motordekslet enn hva jeg har... Blir vel nødt å borre opp de 3 skruene og sette inn nye Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Kjøpte meg nettopp ny kvalitetsolje på autodeler, den var grå...den skulle selfølgelig være sånn noe de også gav beskjed om når jeg kjøpte oljen ;) var en kar som hadde kommet inn å klaget fordi han hadde fått brukt olje på en ny kanne..hehe. Men dersom oljen var helt svart er det vel heller usansynelig at den er byttet. Må huske på at jeg har kjørt ca. 4 mil etter byttet før jeg sjekka det.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 oljen blir veldig fort svart på dieselbiler... men hvorfor skulle du av med toppdekselet når du skulle skifte olje ? Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Mange som har spurt om dette av en eller annen grunn. Man må av med motordekslet for å komme til oljefiltret. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Mange som har spurt om dette av en eller annen grunn. Man må av med motordekslet for å komme til oljefiltret. Og motordeksel = svart plastdritt som dekker over motor? Skal vel ikke være så vanskelig å få av det vel ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 lukt på olja om det lukter bensin av olja, lukter det bensin er det nok ikke byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusBF Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Ring statoil å snakk med mekanikern.. Spør hvordan han fikk av dekslet.. Problem solved... Hvis du ikke får snakke med ham...:deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 får du av dekselet nå? hvis mekanikere fikk det av, så burde vel det gå greit å få det av nå også...hvis du ikke får det av, så har nok ikke han heller fått det til. spørs om dette er en skuddsikker måte å skjekke det da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 lukt på olja om det lukter bensin av olja, lukter det bensin er det nok ikke byttet. Lukter det bensin av olja på TDI`en hans bør han bli veldig redd:D:D Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg