tnrfd Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Motoren har nok fått sin del grisejuling på vinteren ja. Kaldstart i -40 grader og bånn gass for å få varme i den jævla vogna er nok ikke bra i lengden, hehe. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Men husk den gammle B20 er jo "skuddsikker"... tåler sykt mye juling Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 hmm.. så girkassen kommer på skakke..? er det noe man kan leve med, eller? og den motoren jeg har har bare vært startet en gang, å gitt til meg. Den er ikke kjørt og har aldri stått i en bv.. så den er ganske god motormessig. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Da blir saken en helt annen... :) Da har du så og si en "ny" motor, bare husk oljetilsettingene;) Men, uansett trur jeg B20'en må stå rett i bilen...ellers kan oljetilførselen strande litt i noen situasjoner, hvertfal med B20 bunnpanne..så du trenger denne clutchkåpa fra M45-kassa. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Da blir saken en helt annen... :) Da har du så og si en "ny" motor, bare husk oljetilsettingene;) Men, uansett trur jeg B20'en må stå rett i bilen...ellers kan oljetilførselen strande litt i noen situasjoner, hvertfal med B20 bunnpanne..så du trenger denne clutchkåpa fra M45-kassa. Oljetilsettningene??? Bensintilsetning kanskje. Du kan ikke bruke motorfester fra b23, b20 er en helt annen type motor. ligner i grunn ikke en gang. B20 har innsug og eksos på samme side, hvis du skråstiller den dår du plassproblemer da forgasser vil ta borti demper tårna. For å så på plass en m46 kasse må du ha det "sjeldne" clutchuset som bare ble levert med 240`r i overgangs perioden da de nye girkassene kom, b20 var på vei ut og b21, b23 kom. De fleste b20 clutchhus passer kun til m40 og m41 motorene. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Oljetilsettningene???Bensintilsetning kanskje. Huff... gikk litt fort unna for meg der ja:rolleyes: hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 bruk heller ei M40 kasse da vel. funker jo helt fint de om motoren er orginal men om du har tenkt til å trimme med grommere topp og dobble gassere ect er det nok bedre med M45 M46.. har satt noen b20 motorer i 240 for bilcross bruk og da bruker jeg orginale b20 fester mot travers festene på 240`en og legger imellom ishokey pucker klart det er en litt jalla løsning men det funker blir stumt som fy da:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 B20 er vel uslitelig det, er vel dei sterkaste volvo m0torene som er laga.så begynt dei med alu topp å dill:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Hmm... jeg er klar over at jeg må ha nytt clutchhus... det jeg da lurer på er om jeg kan bruke huset fra en 142 ellernoe... de som hadde den lange girspaken..? slik at en 4trins OD-kasse vil bli rett i forhold til orginalt. Noen som vet hva en BV20motor har av hester/nM forresten? Er jo 2 dobble gassere på den orginalt, så burde vel være litt hester..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 hei du trenger ikke nytt clutch hus hvis du setter den rettstilt i 240 ,med org m40/ m41od kasse. du trenger et nytt clutch hus hvis du skal ha i en nyere m45 kasse el m46/47. Med d oppsette du har fra bv med 2 enkle gassere så har du ca100hk mot org med 1 gasser 82hk i 140 Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 hei du trenger ikke nytt clutch hus hvis du setter den rettstilt i 240 ,med org m40/ m41od kasse. du trenger et nytt clutch hus hvis du skal ha i en nyere m45 kasse el m46/47. Med d oppsette du har fra bv med 2 enkle gassere så har du ca100hk mot org med 1 gasser 82hk i 140 Mvh Ken Er m40/m41od orginalkassen fra 140-serien, eller finner man 240 med slike kasser? Jeg har også en dobbel webergasser... Mener det er en 40 eller 45 weber... Hvis jeg setter den på bv-motoren, vil jeg få ut mange hester da? Hadde tenkt å få ut i hvertfall 150hk av denne motoren.. Hva må jeg gjøre da? Annen topp? bedre kam? mvh Kim Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 M40/41 er standard girkassetype på 140-serien, men den finnes også på tidlige eksemplarer av 240-serien - 75-modeller og noen 76-modeller ("billigvarianter" med B20-motor). Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 hei ville skiftet til en k/r kam tatt ned topp 2 mm +2enkle gassere el dobble hvis du har grenrør. skal gi deg no i nærheten a 150 b20d/f (insprut) med k kam så gav de 140 hk org Har k-kam med merket løftere til salgs .. 800.- Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Må ikke kompen endres på når man skal konvertere b20 i bil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Må ikke kompen endres på når man skal konvertere b20 i bil?? er vel samme kompresjon i motorene som ble brukt av forsvaret vel. blokka er jo ei helt vanlig a blokk med m råder og rette stempler. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.