Gå til innhold

Qvarnis' It's Fun Porsche facelift

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nemmen så aggresive folk sku være? Det er jo alltid festlig :D

 

Jeg er ingen Qvarnis-hater i det hele tatt, vet svært lite om fyrn, men har fått en anelse om at han er litt som Dählback. Mange sier han er mannen over menn og har så enormt rå Golf og jazz bom bø. Minst like mange sier han er en dott og ler bak ryggen på han. I Sverige har de vanlige hestekrefter som resten av verden, også finnes det "Dählback"-hester som er hester ganger to, sånn ca, og gjelder for alle biler med Dählback klistremerker, Dählback chiptuning, osv.

 

Pratet med noen hyggelige svensker i forfjor sommer som hadde 2xE46 M3 og 1xE36 M3 som forklarte om "Dählback-hester". Et helt gjeng av svensker litt bortfor bekreftet det hele med hånlatter :D

 

 

Uansett, som sagt har jeg ingen anelse om fyrn, eller bilen hans. Alt jeg har kommentert om 600hk, 250km/t osv er det andre som har sagt, utgangspunktet var at jeg synes vingen er stygg og at den er for stor. Så har diverse andre folk forsvart fyrn og bilen som om det var mora si, og det er jo en smule komisk :)

 

Mener fortsatt at vingen er overdreven. Og om "Kverna" og "mcbanan" har rett så har han vel planetens eneste Porsche 911 med 1400hk! :roll:

 

 

Misunnelses faktoren er stor her ja.Tror det er en god del mer enn 600 hk i Quarnis Porscha.Kan vel sette rekord på Nurburgring selv om man ikke GIDDER og kjøpe lykter til 20 tusen pr stk.

Kan ikke du legge 40 000kr i nye opel lykter(blir vel ca 40 stk) og tre de på coupen din og ta deg en runde på ringen siden du er så jævli rå

 

Misunnelig? Neppe. Har ingen ambisjoner om hverken ørten hestekrefter eller en mekaniker-karriere. Jeg har to stykk lykter til Coupèen min, det holder, takk. Jeg har også det mest økonomiske motoralternativet, den er dessverre ikke tilgjengelig i diesel. Er aldri på bane og har absolutt ikke bruk for 200hk for å kjøre til jobb. Bilen min klarer fint å kjøre i 90km/t, det holder i nord-norge. Ang lyktene så vil jeg referere til en quote fra C0bra:

 

Han ville ha på de nyeste lyktene men budsjettet tillot ikke å kjøpe lykter til 20k per stk..

 

Om man har ambisjoner om å sette baneREKORD på en bane som Nurburgring så tror jeg ikke 20k betyr noe fra eller til. Spesiellt ikke når han vel må ut med over millionen for de 1400 hestekreftene han skal ha :D

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

thklinge, enig i at vingen er gør stygg. Men du trenger jo ikke gjøre deg dummere enn du er, du sier orginal vingen på gt2 holder til å ligge i 312km/t eller noe i området... Men poenget med It's fun'en er jo ikke at den skal ligge i 312, poenget er at den skal ha skikkelig med marktrykk så den får veigrep. Det skjønner jo du og?! Men nå mistenker jeg at du sier detta bare for å erte opp folk her, så da regner jeg med at du tar det jeg sier med lett sinn ;)

 

Og du vet da vel hva vinger har å si hvis du vet hvem Röhrl er!? Aldri sett S1 han satte rekord i Pikes Peak med? Der var det jo faktisk enda større vinger enn på It's fun. Og de virka!

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Mener fortsatt at vingen er overdreven. Og om "Kverna" og "mcbanan" har rett så har han vel planetens eneste Porsche 911 med 1400hk! :roll:

 

 

Bilen veier jo ikke 1400kg.. Aner ikke hvor Kverna har fått det tallet fra, men en original porsche 911 av den typen veier under 1100kg, og denne veier naturligvis mindre! Bilen kommer til å veie rundt tonnet og ha rundt 1000hk.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thklinge, enig i at vingen er gør stygg. Men du trenger jo ikke gjøre deg dummere enn du er, du sier orginal vingen på gt2 holder til å ligge i 312km/t eller noe i området... Men poenget med It's fun'en er jo ikke at den skal ligge i 312, poenget er at den skal ha skikkelig med marktrykk så den får veigrep. Det skjønner jo du og?! Men nå mistenker jeg at du sier detta bare for å erte opp folk her, så da regner jeg med at du tar det jeg sier med lett sinn ;)

 

Og du vet da vel hva vinger har å si hvis du vet hvem Röhrl er!? Aldri sett S1 han satte rekord i Pikes Peak med? Der var det jo faktisk enda større vinger enn på It's fun. Og de virka!

 

 

En Pikes Peak-bil har bruk for vingen. Du kan ikke sammenligne å blåse oppover et fjell med Nurburgring. Når Walther kjører ringen på 7:46 med en 996 GT2 med moderat vinge (se bilde i tidligere post) så tror jeg Qvarnis har bomma stygt med den vingen han har på monstret sitt. 996 Turboen har enda mindre vinge, og den har en rundetid på 7:56. Såvidt jeg vet leder Carrera GT blant produksjonsbilene med 7:32.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vägde bilen precis på vågar som ska stämma på kilot när. Alla vätskor raceklar men utan bensin väger bilen ca 1255 kg. Det innebär med mig som förare och full tank ca 1400 kg. Det är ju inget mindre än katastrof...:( . ... synes bilen er rå jeg... vingen vet jeg ikke noe om:driving men at det blir film i nov i år..:cool: endret pga feil ang lykter...:well

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vägde bilen precis på vågar som ska stämma på kilot när. Alla vätskor raceklar men utan bensin väger bilen ca 1255 kg. Det innebär med mig som förare och full tank ca 1400 kg. Det är ju inget mindre än katastrof...:( og front lyktene var for låge mot frem dekkene..derfor de gammle lyktene... fra hans tråd... ... synes bilen er rå jeg... vingen vet jeg ikke noe om:driving men at det blir film i nov i år..:cool:

 

Fant de ikke ut at den vekten var riv ruskende gal etterpå?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen veier jo ikke 1400kg.. Aner ikke hvor Kverna har fått det tallet fra, men en original porsche 911 av den typen veier under 1100kg, og denne veier naturligvis mindre! Bilen kommer til å veie rundt tonnet og ha rundt 1000hk.

 

 

Vet ikke hva Qvarnis har bygd bilen sin på, men de er ikke så lette som du tror:

 

1980 911 SC - 1272kg

1990 964 Carrera 2 - 1506kg

1995 993 Carrera - 1390kg

1999 996 Carrera - 1324kg

2005 997 Carrera S - 1420kg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen hans har gått som racerbil før er den nok letta ganske bra.

Ble det ikke nevnt karbonfiber-tak her også?

 

Jepp, C/F i taket.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Pikes Peak-bil har bruk for vingen. Du kan ikke sammenligne å blåse oppover et fjell med Nurburgring. Når Walther kjører ringen på 7:46 med en 996 GT2 med moderat vinge (se bilde i tidligere post) så tror jeg Qvarnis har bomma stygt med den vingen han har på monstret sitt. 996 Turboen har enda mindre vinge, og den har en rundetid på 7:56. Såvidt jeg vet leder Carrera GT blant produksjonsbilene med 7:32.

 

Greit at det blir to forskjellige ting, men hvorfor kan det ikke sammenlignes? Fordi det går mye fortere på ringen? Sammenligne med F1 biler da!? De har vel ikke bruk for vingene de heller da? Hehe..

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvor thklinge får 1400hk fra men, samme kan det være.

Gravde frem sitat fra jocke i workloggen hans men det var visst posta her allerede.

 

@ r0ver2: Ikke sleng ut tall på noe du ikke har peiling på, hvis "jocke" sier at de nettopp har veid bilen inn til 1400kg med full tank osv. skal det veldig mye til for at bilen veier 600kg, selv med feilmåling som ble påstått litt over.

Jeg er ingen ekspert på itsfun3, vet bare det jeg har lest, og håper noen med skikkelig peiling kommer og oppdaterer her. Har ikke fulgt med på loggen hans på en stund nå.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C/F tak ja! da tipper jeg bilen hans veier MAX 600kg!!

 

Evo VIII veier 1410 kg.

Evo MR veier 1400 kg. Forskjellen er alumium i taket. Tror ikke CF har såå mye å si ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bare være glad på andre sine vegne ,

At man ikke kan gi litt ros isteden for å kritisere alt og alle !

Synnes bilen ble tøff en bra opfølger av den gm .

Virker ut som om enkelte ikke klarer å glede seg på andre sine vegne å er bare ute etter å finne feil ...

Hadde man vært litt mere posetiv hadde kanskje miljøet blitt bedre også :popcorn

Da er terminlisten for 2012 sesongen på Rudskogen spikret:

Lørdag 21. april ,Søndag 6. mai, Lørdag 7. jul , Søndag 12. august

Lørdag og søndag 29/30 september - årets hovedtreff! ,Lørdag 13. oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår