Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

heisann i søndagen. Vet du av en fordeler til b20/b18?

 

Svigersønn restauerer en eldre hvor det står feil fordeler...morsomt prosjekt som skal bli firmabil til snekkerfirma. Er ikke tot oppdatert, men han søker som sagt etter fordeler som går til volvo b20/b18

 

håper å høre fra deg

 

Mnh

Elisabeth

 

Dersom du ønsker/kan, er samboer Morten mere informert og har mere kunnskap, tilgjenngelig på 41636032.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kaller ikke det der for vrak vettu ;) hvem er det som slenger fra seg en 69' camaro a? :S

 

Jeg ved bare han hedder michael, kan ikke huske efternavnet. jeg har sat mindst 10 sedler på hans dør, at jeg vil købe den, men har aldrig hørt fra ham. han er aldrig hjemme men græsset er altid slået?

Jeg ved der er mange der prøver at købe den, men den har stået der i 10 år i hvertfald...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Er bygd på 2CV bunnplate, med samme motor og driverk som 2CV

 

Mulig det er samme bunnplate som på 2CV, men ikke samme motor (på alle modellene i allefall). Fattern hadde en Ami Super stående i mange år, og i den stod det en 1000ccm 4-sylindret luftkjølt boxer på 46hk. Så vidt jeg vet satt det aldri en slik motor i 2CV'en (?)

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er samme bunnplate som på 2CV, men ikke samme motor (på alle modellene i allefall). Fattern hadde en Ami Super stående i mange år, og i den stod det en 1000ccm 4-sylindret luftkjølt boxer på 46hk. Så vidt jeg vet satt det aldri en slik motor i 2CV'en (?)

 

 

Det har jeg ikke noe peil på. Citroen er ikke helt mitt felt. Bare husker fra barndommen at naboen hadde en Ami med defekt motor. Han tok en motor fra en 2CV og satte i Amien sin. Husker også at han hadde en repperasjons håndbok liggende, den boken ommhandlet både 2cv og ami6. I den boka leste jeg også det med like bunnrammer, og at mye av drivlinjen var likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg lurte på om noen har sett hillmann imp i skauen eller til salgs andre steder er veldig intresert i imp.:m'm:

 

Da har du ikke sett godt etter, så en Imp til salgs på finn.no eller autodb senest forrige uke, og sett minst en eller to andre til salgs i høst. Så en som ble gitt vekk også for en stund siden.

 

 

 

det jeg lurer på er... hvordan i helvete kommer dere over noe slikt, sånn helt uten videre?

 

Du er ganske god om du ikke har sett et eneste bilvrak, kryr jo av dem overalt, enten man prøver å se dem eller ikke. Siste uka har jeg sett alt fra gamle 50-talls Dodge lastebiler og Volvo-busser fra samme tiår, til NSU Prinz, Citroen DS og VW boble forlatt i skogen, bare ved å vri øya og hodet litt når jeg kjører bil.

 

 

Hva er dette slaks bil???? denne har stått en plass der samboeren min er ifra og den har stått der så lenge hun kan huske det.

 

 

DSC00384.jpg

 

Hvor står denne Citroenen hen?

 

 

 

Huff må si det at etter å ha lest alle disse sidene sitter jeg igjen med en klump i halsen..

Har aldri tenkt på det slik før ang forlatte biler..

 

Hvordan er det mulig å se gamle bilvrak rundtom uten å reflektere over de, og uten å tenke at noen kan ha bruk for de eller at de kan bevares? Trodde du at strøkne veteranbiler alltid har vært strøkne fra de var nye og frem til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår